Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Restauratie, kenteken en RDW
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2011 om 20:33 #17242946
Goedenavond,
Twee weken geleden heb ik een Manta A gte gekocht uit ’72. Hij moet alleen nog op mijn naam gezet worden.
Het betreft een Manta uit België. Omdat deze aan de voorkant waarschijnlijk een botsing heeft gehad, is er een nieuwe voorkant aan gelast (bij raamstijlen doorgezaagd).
Van de nieuwe voorkant zijn de kentekenpapieren aanwezig. Van het ‘Belgische’ deel niet. De verkoper vertelt mij dat dit geen probleem is, aangezien het chassisnummer in het voorste deel zit. Als ik het kenteken op de website van het RDW invoer, komt er netjes uitgerold, dat deze manta (dus de voorkant) op kenteken staat.Voordat ik hem daadwerkelijk overschrijf wil ik graag zeker weten, of ik geen problemen krijg met de RDW als ik hem dadelijk uit de schorsing haal. Wordt er alleen naar het chassisnummer gekeken, wat zich onder de motorkap bevindt? Wie kan me hier duidelijkheid over geven?
Bij voorbaat dank,
Andries
5 december 2011 om 21:41 #17938025waare het chassisnummer staat maakt niet uit, als het maar leesbaar is ( volgens apk regels )
alleen is dit wel een appart geval, is het echt zichbaar waar het front er opnieuw aangelast is? anders zou het evt als omkatten gezien kunnen worden als je n algemene controlle in rijd
5 december 2011 om 21:50 #17938026De GT/E is pas in 1974 op de markt gekomen, dus vreemd dat je er één hebt uit 1972.
5 december 2011 om 22:00 #17938027ja wilde ik net zeggen,een gte kan niet uit 72 zijn.
6 december 2011 om 00:15 #17938024Ik had deze advertentie zien staan http://link.marktplaats.nl/505685701″ onclick=”window.open(this.href);return false;, maar
zelfde als hierboven vermeld staat kan het geen originele GT/E zijn als het
kenteken van 72 is….dus geen zuivere koffie :hmmz6 december 2011 om 06:41 #17938028Het betreft inderdaad die advertentie.
Ik vermoed niet dat dit gezien wordt, voor- en achterkant sluiten net op elkaar aan. Zelf heb ik op dit moment nog niet heel veel kennis wat betreft uitvoeringen (GT/E etc.)
Het dashboard bevat 3 extra klokjes, wat volgens de eigenaar typerend is voor een GT/E. Bij de RDW staat het type niet vermeldt, dus kan niet controleren om welk type het gaat.Kan de eigenaar het ook verkeerd hebben, en dat het dus een gewone Manta is? Van omkatten is er dan toch ook geen sprake?
Andries
6 december 2011 om 07:37 #17938029Alst netjes is en papieren kloppen
Lijkt het me geen probleem
Idd nr moet er goed leesbaar in staan
Had de verkoper niets gezegt had je hetwaarschijnlijk niet erns geweten6 december 2011 om 07:48 #17938030Heeft een A het chassisnr alleen in het front?
En niet zoals bij de B 2x , in het front en naast de passagiersstoel? Want in dat geval zou ik maar eens kijken of het wel dezelfde nummers zijn.
6 december 2011 om 07:57 #17938031Daar zou ‘k naar kunnen kijken, of misschien weet iemand hier dat, of het nummer er 2x in staat.
Maar hoe zit het dan met die 3 klokjes? Is dat van een GT/E of heeft een gewone A dat ook?6 december 2011 om 08:08 #17938032Bij een A staat het chassisnummer in de paravan en op het typeplaatje.
Bij een GT/E zit het typeplaatje bij de radiateur en bij andere Manta’s
onder aan het rechter binnenscherm op de draagbalk.De drie klokjes zitten ook in de SR uitvoering dat kan wel gezien het
bouwjaar, maar kan er ook gewoon later in gemaakt zijn.6 december 2011 om 09:14 #17938033@lenno
Staat nr bij een b ook in front ingeslagen of bedoel je de plaatjes6 december 2011 om 09:25 #17938034Hee Eddie,
ja ik bedoelde het plaatje in het front.
6 december 2011 om 10:25 #17938035‘k ben van plan om vanmiddag even te gaan kijken. Als ik de plaats van het chassisnummer controleer, en van het voorste gedeelte blijkt dit in de paravan te zitten. En op het achterste gedeelte is geen chassisnummer te ontdekken.
Dan betreft het toch in principe een normale Manta A? Maak ik me dan ook niet schuldig aan omkatten e.d.? Het blijft hetzelfde voertuig, dus de identiteit wisselt toch niet?
Andries
6 december 2011 om 11:51 #17938036Daarom zou gewoon gaan kijken
6 december 2011 om 12:43 #17938037Zoals Eddie zegt, ik zou ook gewoon gaan kijken.
6 december 2011 om 17:55 #17938038Update:
Ik ben zojuist wezen kijken bij de eigenaar.
Bij het aangelaste deel (voorkant) is rechts,onderaan de vooruit is een nummer ingeslagen. Het type plaatje is eveneens aanwezig, en komt overeen met de gegevens op de kenteken papieren.Het andere deel, wat een botsing heeft gehad, heeft eveneens een framenummer op dezelfde plaats ingeslagen. En is ook voorzien van een typeplaatje. Hiervan zijn geen papieren aanwezig, waarschijnlijk omdat deze uit België komt.
In de rest van de auto staat geen nummer vermeldt, het type blijkt zoals hier werd aangegeven geen GT/E maar een 1900E.Met beide typeplaatjes kan ik opmaken dat het om hetzelfde type auto gaat. Op de site van het RDW wordt aangegeven, dat als bij een restauratie onderdelen van verschillende auto’s worden gebruikt, het nodig is om de identiteit opnieuw vast te laten stellen.
In dat opzicht is het gunstig dat ik van beide delen een typeplaatje en framenummer heb. Maar het is wel de vraag of de RDW hiermee akkoord gaat.Toevallig las ik dit op internet:
http://www.fehac.nl/actueel/6-actueel/76-fehac-behaalt-succes-tegen-nieuwe-rdw-maatregel-
Dit zou betekenen dat ik geen kentekenpapieren nodig heb!?Morgen ben ik van plan om contact op te nemen met de RDW, en afwachten wat zij mij kunnen vertellen.
Andries
6 december 2011 om 18:09 #17938039maar ik snap het effe niet meer
wat moet jij bij rdw ?????
papieren compleet en geldig aanwezig ist toch goed hoef je enkel voor apk
gewoon klaar maken apk er op en rijden
lijk mij gunstig kom liefst helemaal niet bij rdw met invoer moet je wel maar jij hebt ja geldige papieren erbij
6 december 2011 om 18:25 #17938040Het enige waarvoor ik zekerheid wil hebben, is als men er achter komt dat er een ander stuk aangelast is, wat voor gevolgen dit heeft.
Het blijft hetzelfde type. Met chassisnummer kom ik ook niet in de knel, dit staat alleen vermeldt in het voorste deel. ‘t gaat mij puur om de gevolgen, en het risico wat ik loop.
Andries
6 december 2011 om 19:15 #17938041ik zou ze niet te wakker maken bij de RDW.
rijden genoeg auto’s rond die zo zijn opgeknapt.
zolang de spullen eerlijk bij elkaar gezocht zijn geloof ik niet dat je er problemen mee krijgt.6 december 2011 om 19:21 #17938042idd zou ze ook niet wakker maken
6 december 2011 om 19:29 #17938043Een A-Manta GT/E staat als 1900E op kenteken.
Alleen de GT/E is met een 1900E uitgevoerd. Andere A-Manta’s hadden allemaal een carburateur-motor.
De C-stijl MOET type 2 zijn (roostertje IN de stijl).
Geen chromen lijstjes. Alleen de bumpers kunnen chroom zijn (eerste types zijn zwart).
De drie klokjes hebben GEEN chromen randjes en liggen OP de console (zijn dus niet verzonken ingebouwd).
De snelheidsmeter gaat tot 220 km/h.
Het rechter binnenscherm heeft een steun voor het luchtfilter.
De benzinetank heeft een uitsparing voor de electrische benzinepomp en is 2 liter kleiner dan een gewone tank.
Ook zit de vlotter aan de andere kant van de tank.Er hoort een achteras onder te zitten met een extra lange overbrenging (3,18:1).
Het motornummer moet heel laag zijn.
Er zitten andere remmen op een GT/E.
6 december 2011 om 21:30 #17938044Heb even gekeken, en heb deze tank liggen (soortgelijke)
http://www.google.nl/imgres?q=tank+manta+a+gte&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1366&bih=665&tbm=isch&tbnid=E32e_0sZJk_h1M:&imgrefurl=http://forums.mantaclub.org/topic/28602-manta-wing-and-fuel-tank/&docid=0IeFqRYXFHdWTM&imgurl=http://i944.photobucket.com/albums/ad286/turbo16n/002-6.jpg&w=1024&h=773&ei=kIfeTva-EYee-walneztCA&zoom=1&iact=hc&dur=2&sig=103703466330919613903&page=2&tbnh=137&tbnw=183&start=18&ndsp=18&ved=1t:429,r:3,s:18&tx=146&ty=57&vpx=705&vpy=277&hovh=195&hovw=258Het motornummer is acht cijfers en begint met een 9. Daar staat wel 2(.)0 op, het kan nog zijn dat ik verkeerd ben geweest, dat een ander motorblok origineel gemonteerd zat, er zitten verschillende motorblokken bij.
‘t liefst maak ik ook geen slapende honden wakker, alhoewel ik niet bewust buitenom de wet m’n auto wil restaureren. Ik zal toch in aanraking met de RDW komen als ik de kleur op het kentekenbewijs wil aanpassen.
De verhouding van de achteras heb ik nog niet gecontroleerd.
Het roostertje zit IN de C-stijl.Andries
7 december 2011 om 05:52 #17938045Kleur wijzigen kan per post
Daar hoef je niet voor naar rdw7 december 2011 om 09:11 #17938046@postbusmanta wrote:
Een A-Manta GT/E staat als 1900E op kenteken.
Alleen de GT/E is met een 1900E uitgevoerd. Andere A-Manta’s hadden allemaal een carburateur-motor.
De C-stijl MOET type 2 zijn (roostertje IN de stijl).
Geen chromen lijstjes. Alleen de bumpers kunnen chroom zijn (eerste types zijn zwart).
De drie klokjes hebben GEEN chromen randjes en liggen OP de console (zijn dus niet verzonken ingebouwd).
De snelheidsmeter gaat tot 220 km/h.
Het rechter binnenscherm heeft een steun voor het luchtfilter.
De benzinetank heeft een uitsparing voor de electrische benzinepomp en is 2 liter kleiner dan een gewone tank.
Ook zit de vlotter aan de andere kant van de tank.Er hoort een achteras onder te zitten met een extra lange overbrenging (3,18:1).
Het motornummer moet heel laag zijn.
Er zitten andere remmen op een GT/E.
Dan heb ik wel een hele slechte imitatie :jerry
7 december 2011 om 10:01 #17938047@postbusmanta
Je hebt een aantal kenmerken gegeven van een Manta GT/E, bedankt daarvoor! Maar uit je verhaal maak ik op dat het dus wel mogelijk is dat een manta GT/E uit 1972 kan komen!?Wikipedia schrijft ook dat de GT/E pas uit een later bouwjaar dateren, hoe moet ik dat zien?
Andries
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.