verschillen z20lel – let en leh

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) verschillen z20lel – let en leh

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242934
    otdh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2010

      ey

      kan iemand mij vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen een z20lel let en leh?

      dan heb ik t niet over t pk verschil

      maar vooral de motorische verschillen, of er andere turbo’s aan hangen of wat er evt intern anders is

      Marc

      #17937849
      frank de jonge
        Lid sinds:
        23 May 2011

        LEL en LER zijn kwa turbosize gelijk. Alleen de software is anders. LET en LEH, geen idee van.

        #17937851
        Baas J.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2008

          LET is mechanisch aan LEL en LER gelijk maar grotere turbo

          LEH heeft zuigerbodemkoeling, grotere injectors, grotere 80mm luchtmassameter en weer betere turbo dan de rest.
          Aandrijfassen zijnanders tov zn kleinere broertjes.
          Heeft een dual mass vliegwiel omdat hij geen balansassen heeft, de rest heeft wel balansassen.
          Sterkste koppeling van allemaal.

          #17937852
          frank de jonge
            Lid sinds:
            23 May 2011

            Wat is er aan de LEH turbo beter dan behalve dat die groter is? Ook glijlager toch?

            #17937853
            Baas J.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2008

              Lagers en keerringen zijn beter.

              #17937854
              frank de jonge
                Lid sinds:
                23 May 2011

                Ok duidelijk.

                #17937855
                otdh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 March 2010

                  hmm ok dan

                  dus als ik een LEL pak, daar een LEH turbo aanknoop,met grotere injectoren, en n directe luchtinlaat met grotere IC moet dit dus ook gewoon rond de 300pk opleveren?

                  #17937850
                  royv10
                    Lid sinds:
                    14 April 2009

                    LEH heb ook betere zuigers de meeste dan…

                    met de andere blokken zou ik het niet doen… max 260/270pk.
                    zuigers zijn niet zo top.

                    #17937856
                    otdh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 March 2010

                      de vraag is ook niet voor mezelf,maar voor een klant bij mij op werk

                      want we hebben een astra H gtc staan met een z20lel alleen wil die man rond de 250pk hebben ipv 170

                      ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe…(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )

                      #17937857
                      tijgetje57
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2004

                        Er is boven zo juist vermeld dat je moet opletten met bepaalde motoren en vermogenswinst en de mechanische verschillen.

                        Als er 40 veilige pk’s meer uitkomen dan mag hij denk ik wel blij zijn. Tenzij je er een vaste terugkerende klant bij wenst te hebben??

                        Klinkt negatief, maar zonder motorische aanpassingen kun je verder tunen, dus richting de 250 wenselijke pk’s beter laten.

                        Als er wat meer geld was uitgegeven aan een OPC ipv GTC. Dan had hij deze vermogens als standaard gehad.

                        #17937858
                        otdh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 March 2010

                          klopt

                          maar er staat ook dat die intern gelijk is aan een LET, en die drukken makkelijk 250pk

                          als er n andere turbo gemonteerd moet worden met evt software correctie is dat verder geen probleem

                          #17937859
                          Baas J.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2008

                            ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe…(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )

                            lolwhut?

                            #17937860
                            Rickb87
                              Lid sinds:
                              3 November 2011

                              @Baas J. wrote:

                              ik ga zelf begin volgend jaar voor een Astra G Coupe…(die haal ik uit engeland, daar zijn die al geleverd met een LEH )

                              lolwhut?

                              Dat is wel knap, een coupe origineel met LEH geleverd…

                              #17937861
                              turbosix
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 November 2010

                                met een chipkuur kan de LEL 237pk krijgen, daar ben ik opgehouden want anders worden de operaties te duur en kon je idd beter een OPC kopen.

                                De koppeling van de LEL kan ook maar 350nm (soms 360nm) max aan! dus die moet dan ook vervangen.
                                het heeft geen nut om alles uit het blok te halen en met 280pk en met maar 350nm te rijden om de koppelingsplaten…

                                #17937862
                                frank de jonge
                                  Lid sinds:
                                  23 May 2011

                                  235PK of 250 met een paar NM merk je in dagelijks verkeer niet eens echt.

                                  Zou gewoon net als Turbosix doen, zit je al heeeeeeel dicht aan OPC waardes.

                                  #17937863
                                  turbosix
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 November 2010

                                    De OPC 3 heeft standaard trouwens maar 320nm.

                                    Kun je de klant niet beter naar een specialist sturen?
                                    (EDS, Klasen, Vmaxx, VDB of M-tech)

                                    Ps:
                                    ga je toch boven de 250pk moet je ook het onderstel aanpassen!
                                    bredere banden, grote remmen en misschien grotere wielen (ook de wintervelgen)

                                    Dan wordt je LEL qua kosten al een OPC maar kun je hem nooit verkopen voor de prijs van een OPC.
                                    zonde….

                                    #17937864
                                    frank de jonge
                                      Lid sinds:
                                      23 May 2011

                                      Zelfde als het verhaal met mn BMW E36 328I. Waardestijging van een M3 presteren die eruit maar het is en blijft een 328i dus minder waard. Maar dan heb je wel een sleeper.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.