Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › olie lekage of zweten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2011 om 19:24 #17242897
Hey hey, ik zit met een probleem (denk ik),
Ik kijk onder de motorkap en peil de olie, zie ik dat het blok nat is van de olie.
Het begint onder mijn kleppen deksel en loopt door naar de onderkant dus de hele zijkant is nat.
Is het nu mijn kleppen pakking? of is de kop gescheurd? of wat?
het is allemaal aan de rechterkant onder de verdeler, aan de linker kant bij het lucht filter is het blok droog.
tijdens het rijden merk ik er niets van maar als ik stil sta ruik je de olie die op de uitlaat druppelt
1 november 2011 om 20:52 #17937499Gescheurde kop is 9 van de 10 keer intern, dus tussen olie en water kanalen of tussen een van die twee en de cylinders.
Dan zou je vaak drap in je watertank moeten zien, een knetterende oliepijlstok hebben als je het uiteinde in een vlam houd, of (in het laatste geval) een dikke blauwe walm achter je auto als je het gas in trapt.Waarschijnlijk is het inderdaad het kleppendeksel pakking of misschien een nokken-as keerring.
1 november 2011 om 21:19 #17937500welk blok is dit? Bij de oudere 8vtjes kost deze pakking niks en is ie zo vervangen. Scheelt weer wat stank bij het starten ;)
1 november 2011 om 21:27 #17937501True true, zelfde voor de 2,0 8v. Doodsimpel om zelf te vervangen en kost bijna niks. 7 euro voor een pakking en een uurtje om de oude kurk rommel weg te krabben :P
1 november 2011 om 21:39 #17937502Haha.. Ja vooral het schoonmaken is het meeste werk en ook heel belangrijk! ;) Ik heb het net bij 2 autos gedaan. Passat en een corsa. Erna meteen blok schoon maken om te kijken of ie eventueel nog lekt.
En de bouten nooit TE vast zetten en goed geleidelijk aandraaien. Anders druk je die kurk plat/kapot en gaat ie daar weer lekken.
Dus met beleid en dan komt het wel goe! ;)2 november 2011 om 12:52 #17937503bedankt luitjes, weet ik meteen wat ik vandaag gaat doen aan de Corsa.
Het is trouwens de 1.4i NZ
2 november 2011 om 13:32 #17937504piece of cake bij zo’n blokkie ;) Zorgen dat je de contactvlakken goed schoon maakt en ontvet. Een heel dun laagje vloeibare pakking kan ook geen kwaad vaak ;) en mocht je de beschikking hebben over een momentsleutel, die boutjes moeten met circa 8-10Nm vast.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.