olie lekage of zweten?

Forumindex Forums Modellen Corsa olie lekage of zweten?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242897
    langejaap
      Lid sinds:
      31 October 2011

      Hey hey, ik zit met een probleem (denk ik),

      Ik kijk onder de motorkap en peil de olie, zie ik dat het blok nat is van de olie.

      Het begint onder mijn kleppen deksel en loopt door naar de onderkant dus de hele zijkant is nat.

      Is het nu mijn kleppen pakking? of is de kop gescheurd? of wat?

      het is allemaal aan de rechterkant onder de verdeler, aan de linker kant bij het lucht filter is het blok droog.

      tijdens het rijden merk ik er niets van maar als ik stil sta ruik je de olie die op de uitlaat druppelt

      #17937499
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Gescheurde kop is 9 van de 10 keer intern, dus tussen olie en water kanalen of tussen een van die twee en de cylinders.
        Dan zou je vaak drap in je watertank moeten zien, een knetterende oliepijlstok hebben als je het uiteinde in een vlam houd, of (in het laatste geval) een dikke blauwe walm achter je auto als je het gas in trapt.

        Waarschijnlijk is het inderdaad het kleppendeksel pakking of misschien een nokken-as keerring.

        #17937500
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          welk blok is dit? Bij de oudere 8vtjes kost deze pakking niks en is ie zo vervangen. Scheelt weer wat stank bij het starten ;)

          #17937501
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            True true, zelfde voor de 2,0 8v. Doodsimpel om zelf te vervangen en kost bijna niks. 7 euro voor een pakking en een uurtje om de oude kurk rommel weg te krabben :P

            #17937502
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Haha.. Ja vooral het schoonmaken is het meeste werk en ook heel belangrijk! ;) Ik heb het net bij 2 autos gedaan. Passat en een corsa. Erna meteen blok schoon maken om te kijken of ie eventueel nog lekt.
              En de bouten nooit TE vast zetten en goed geleidelijk aandraaien. Anders druk je die kurk plat/kapot en gaat ie daar weer lekken.
              Dus met beleid en dan komt het wel goe! ;)

              #17937503
              langejaap
                Lid sinds:
                31 October 2011

                bedankt luitjes, weet ik meteen wat ik vandaag gaat doen aan de Corsa.

                Het is trouwens de 1.4i NZ

                #17937504
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  piece of cake bij zo’n blokkie ;) Zorgen dat je de contactvlakken goed schoon maakt en ontvet. Een heel dun laagje vloeibare pakking kan ook geen kwaad vaak ;) en mocht je de beschikking hebben over een momentsleutel, die boutjes moeten met circa 8-10Nm vast.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.