Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › voorfront d kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2011 om 18:08 #17242802
zit er verschil in voorfronten in de verschillende modellen?
dus heeft een 1.8gte of een automaat bijv een andere front? meer koeling etc?ik vraag dit omdat ik met mijn x17dt ombouw wat koeling te kort hebt…
dit is niet zo gek, maar 1/4 van het oppervlak van de radiator is echt “open”.dit is deels op te lossen door de gril open te maken, hier is een deel standaard dicht van…
maar ik vroeg me af of er bijvoorbeeld ook modellen zijn geweest waar wat meer ruimte bij de bumper etc is voor lucht doorlaat?
hoe hebben mensen dit met 16v en letjes??
30 oktober 2011 om 18:19 #17934555Zijn ongeveer 4 verschillende voorfronten van en ook betreft diesel.
Kijk maar eens op de volgend site daar zie je de afbeeldingen.
http://www.copeparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;gr johan
30 oktober 2011 om 18:22 #17934556O ja ook zijn er verschillende radiateurs grote en kleine en dunne en dikke en volgens mij ook nog verschillende koelvinnen met ombouw voor de d kadett.
Keuze zat in iedergeval.30 oktober 2011 om 18:46 #17934557kijk, dat is al een stuk duidelijker…
ik heb de radiateur van de astra over genomen waar het diesel blok uit komt….
de radiateur valt een heel groot deel achter het “dichte” deel van de grill omdat de intercooler er ook nog langs zit…
ben al aan het denken geweest voor een spalvin.. dan kan de radiateur wat meer van het front af dat zou ook wat meer de ruimte moeten geven voor lucht om ook bij het onderste deel te komen..30 oktober 2011 om 18:48 #17934558heb nu idd zoon dichte…
maar volgens mij heb ik ook nog eentje liggen met open gaten… toch nog maar eens goed de schappen door spitten… nu ik het zo zie, komt het me heel bekend voor…30 oktober 2011 om 18:49 #17934559Er zijn 2 verschillende fronten; met en zonder koelssleuven.
30 oktober 2011 om 18:53 #17934560Klopt zijn er 2 maar met sleuven zijn er ook 2 van en 1 met 1 sleepoog of 1 met 2 sleepogen.
Moet je alleen even kijken welke je nodig heb.30 oktober 2011 om 19:02 #17934561aahzo, heb nu 2 sleepogen, maar geef me 5 minuten en dan is er zo eentje vanaf met de flex ;)
maar ik ga van de week eens kijken wat ik nog heb liggen… (stom dat ik daar niet eerder aan gedacht had, ging er eigenlijk vanuit dat hij wel hetzelfde zou zijn, maar komt me nu zo bekend voor….)
30 oktober 2011 om 19:06 #17934562Overal is een oplossing voor en zo helpen we elkaar ;) .
En als je toch met de flex aan de gang gaat kan je de sleuven er zelf ook wel in maken :D .30 oktober 2011 om 19:18 #17934563haha, ja maar als ik die sleuvel zelf met de fles ga maken, gaat dat niet mooier worden hoor ;)
31 oktober 2011 om 17:17 #17934564Ach gewoon bij de autostyle luchthappers bestellen! :jerry
Nee ik zou ook, voor een ander front gaan.
Rijd dat nou door zon turbo diesel in een D?
1 november 2011 om 09:39 #17934565uhm dat loopt helemaal niet onaardig :)
met de pomp begrenzer eruit, en de turbo druk wat omhoog ben je voor zoon 50-60 euro klaar… (inc nieuw inlaat pakking)
en zit je volgens de engelse fora (waar het wat vaker al gedaan is) zo rond de 100-110 pk met de standaard intercooler.
zou je er een grotere voor pakken, en die ook qua plaatsing wat beter zetten zou je rond de 110-120 pk zitten.
(dat is dus ook de volgende stap ;) )het blokje heeft er standaard 80… en dat reed in de astra f station ook al niet heel slecht…
maar de pomp modificatie zorgt wel voor een bult meer koppel in het midden gebied.
en de d kadett is natuurlijk een stuk lichter.
we hebben de aanpassingen gedaan tijdens de ombouw naar de d kadett, dus kan het los van elkaar niet zo goed beoordelen.met lichte regen, of een vochtig wegdek is het in de 2 gewoon wielspin zodra de turbo op gang komt.
2 november 2011 om 20:10 #17934566Haha dat is wel bruut, en ook redelijk zuinig waarschijnlijk?
3 november 2011 om 06:47 #17934567geen idee…
me tank meter doet nog raar, en me kilometerteller is ook nog niet aangesloten.
dus ik heb ook geen dag teller…
rij op de gps snelheid van gsm.maar ik denk dat ik met normaal rijden toch wel ergens 1 op 15 haal, maar ook als ik normaal rijd, rijd ik toch nooit echt zuinig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.