Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne is traag na vernieuwen koppaking??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2011 om 11:57 #17242790
hoi
ik heb reeds 380km geleden me koppaking vervangen van mijn c20ne
sinddien is hij best traag geworden
en lijkt of hij onderin verzuipt
hij verbruikt nu ook 1 op 7/1op8hij begint nu pas eeen beetje te trekken bij 3500 toeren?
terwijl hij eerst veel sneller was
duurt nu echt lang voor hij vooruit komtweet iemand wat dit kan zijn??
mvg mike
6 december 2011 om 12:58 #17934340Stekker op de temp sensor (de 2 polige) goed er op zitten? Verder alle bedrading gewoon even checken, valse lucht checken. Dat zijn de makkelijke dingen. Als je de beschikking hebt over een compressiemeter zou ik dat ook even testen.
6 december 2011 om 13:04 #17934341valse lucht trekt hij niet alles is dicht tot de k&n filter
stekker zit ook goedzou het komen door een kapotte lamdasonde aangezien hij ook redelijk veel verbruikt ??
6 december 2011 om 13:57 #17934342Brandstofverbruik kan raar worden dan ja. Gewoon even testen wat de lambda geeft aan stroom.
6 december 2011 om 15:19 #17934343hoe doe je die lamda testen aangezien hij muurvastzit en hem voor geenmogelijkheid eruit krijg??
6 december 2011 om 15:30 #17934344Hij hoeft er niet uit. Tenzij je zeker weet dat ie stuk is.
Je kan de draad doormeten met een multimeter terwijl je rustig aan steeds meer gas geeft.
Ik heb dit zelf alleen nog met een enkel dradige lambda gedaan. Jij hebt 3 draden denk ik?
Ik weet niet wat die moeten geven. Maar volgens mij moet je steeds meer volt tussen de 0 en de 1 gaan meten naarmate je meer gas geeft.6 december 2011 om 18:23 #17934345staat je distributieriem niet een tand verkeert?
ik heb dit ook weleens gehad maar dan wel met een ander merk motor.
maar die liep dus wel maar was ook erg traag.
heb toen ook vanalles geprobeert maar later bleek het toch de nokkenastiming te zijn8 december 2011 om 18:30 #17934346@keesjanvanzanten wrote:
staat je distributieriem niet een tand verkeert?
ik heb dit ook weleens gehad maar dan wel met een ander merk motor.
maar die liep dus wel maar was ook erg traag.
heb toen ook vanalles geprobeert maar later bleek het toch de nokkenastiming te zijnook het eerste waar ik aan denk
8 december 2011 om 20:53 #17934347dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken
9 december 2011 om 09:42 #17934348ok dan ga ik die een nakijken
wat ik me herrinner is dat ik hem zowiezo boven ni helemaal 100% op het goede punt kreeg gezet al hij omder op t goede punt staat.is dit te verhelpen met zoon verstelbaar nokkenastandwiel??
9 december 2011 om 09:50 #17934349Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Onder en boven moeten gewoon goed staan. Riem spannen en 2 rondjes met de hand ronddraaien en weer controleren. Verstelbaar nokkenas tandwiel is bedoeld om de timing van een scherpere nokkenas precies af te stellen.
9 december 2011 om 20:06 #179343508v’s zijn juist het makkelijkst van allemaal te stellen.. ff met de waterpomp spelen..
Heb je deze wel vervangen??9 december 2011 om 20:21 #17934351Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Onder en boven moeten gewoon goed staan. Riem spannen en 2 rondjes met de hand ronddraaien en weer controleren. Verstelbaar nokkenas tandwiel is bedoeld om de timing van een scherpere nokkenas precies af te stellen.
een verstelbaar nokkenastandwiel werkt juist ook op een orginele nokkenas. omdat je merktekens iets verlopen als je je cilinderkop flink of meerdere keren gevlakt hebt. Dat kun je compenseren met een verstelbaar tandwiel. misschien is dat wel het probleem?
10 december 2011 om 22:05 #17934352Nokkenastijd, heb ik wat leuks over gehoord.
Iemand had een x30xe gereviseerd en kreeg hem hierna met geen mogelijkheid aan en weet je wat ie deed, hij gaf het blok aan iemand weg die die kon voor €0.
De nieuwe eigenaar had hem 2 tanden verplaatst en liep!
11 december 2011 om 03:55 #17934353haha zoon gratis en gereviseerde 3 liter wil ik ook wel krijgen:P
ik ga t vanavond eens proberen hoop dat dan me oude vermogen terug is want nou lijkt t net of ik een 1400 ofzo rij
dat een tandje zoon verschil zoveel verschil maakt
ik heb gelijk een verstelbaarnokkenas tandwiel besteld voor mijn snelle c20ne die in aanbouw is
had gelukkig in essen een setje nokkenasblokkeringen op de kop kunnen tikkenbedankt voor het meedenken
11 december 2011 om 18:21 #17934354nokkenasblokkering voor een c20ne???
wat moet je ermee..Die nokkenas kun je zo rond gooien zonder dat er iets geraakt wordt..
11 december 2011 om 20:00 #17934355ja maar het is wel handig als je de tandriem vernieuwd want zo blijft hij netjes op z’n merktekens staan ;)
15 december 2011 om 18:27 #17934356nou ik heb al heel wat 8v motoren gebouwd en heb er nog nooit een blokkeer tool voor nodig gehad…
15 december 2011 om 21:39 #17934357is bij een 8 klepper idd niet nodig, gewoon met een ringsleutel op merkteken draaien en riem erop doen.
17 december 2011 om 15:42 #17934358hey Maikel,
ik denk ook dat je riem een tand verkeerd staat.
ff goed checken.
en ja, dat maakt echt wel veel uit.
sommige motoren hebben dan al klepschade :jerrygroeten
17 december 2011 om 15:56 #17934359ok thanx maikel moet er echt even tijd voor maken maar goed is dat het een vryloper is:P:P
kan dat dat hij hier door veel bezine verstookt ??? de tank raakt nogal snel leeg zo :P want hij blijft kwalmen uit de uitlaat en hij verbruikt geen kvs (witte rook) geen blauwe want dat is olie…… ???17 december 2011 om 23:03 #17934360uiteraard verstookt hij dan meer benzine.
want je lambdasonde meet heel andere waarden.
aan de hand hiervan wordt het mengsel bepaald.dus ff goed controleren. Merktekens zijn duidelijk genoeg bij zo’n blok ;)
kwalmen uit te uitlaat kan ook nog kvs resten zijn he.
of gewoon veel condens, zeker met het koude weer.
doet mijn Astra ook.
en die verbruikt ook niks, alleen veel benzine :jerry :sleeping15 april 2012 om 14:42 #17934361@*Jurgen* wrote:
dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken
Ah, is de C20NE een vrijloper? Dat wist ik niet.
Dat stelt me wel gerust. In de vraagbaak staat de ik pas om de 105.000km de distributierien moet
vervangen. Ik heb nog maar zo’n 82.000km op de teller, maar mijn wagen (Omega-A) is wel van 1990 en dus
rijd ik rond met een 22 jaar oude distributiriem.15 april 2012 om 16:14 #17934362@robert1701 wrote:
@*Jurgen* wrote:
dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken
Ah, is de C20NE een vrijloper? Dat wist ik niet.
Dat stelt me wel gerust. In de vraagbaak staat de ik pas om de 105.000km de distributierien moet
vervangen. Ik heb nog maar zo’n 82.000km op de teller, maar mijn wagen (Omega-A) is wel van 1990 en dus
rijd ik rond met een 22 jaar oude distributiriem.Lijkt me stug dat ie 22 jaar oud is.
Vervangingstermijn van een distributie riem staat altijd een aantal jaar en een aantal kilometer voor, net welke er eerder gehaald wordt.16 april 2012 om 08:21 #17934363@robert1701 wrote:
@*Jurgen* wrote:
dat is wel een goeie ja, c20ne is een vrijloper, dus zou je niet direct kunnen merken
Ah, is de C20NE een vrijloper? Dat wist ik niet.
Dat stelt me wel gerust. In de vraagbaak staat de ik pas om de 105.000km de distributierien moet
vervangen. Ik heb nog maar zo’n 82.000km op de teller, maar mijn wagen (Omega-A) is wel van 1990 en dus
rijd ik rond met een 22 jaar oude distributiriem.Als je de historie niet weet, vervangen die hap ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.