Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B elektronische motorstoring
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2011 om 14:06 #17242745
Sinds enkele dagen brandt in het dashboard het lampje van motorstoring. Het licht echter niet continu op, soms wel en soms niet. Soms heel snel en soms pas na langere tijd rijden. Vanmiddag even naar een garage geweest om het probleem uit te laten lezen. De computer zei dat er een storing zat bij de snelheidsmeter, deze zou het niet doen. Maar de snelheidsmeter en kilometerteller doen het gewoon. Er zou ergens onder de motorkap een sensor moeten zitten, maar volgens die kerel zat die er niet? Het oplichten van het lampje zou in ieder geval geen schade op kunnen leveren volgens hem. Het probleem was gewist en zou er nu uit zijn. Op weg terug naar huis gebeurde echter weer precies hetzelfde.
Zegt misschien iemand van jullie dit iets? Ik heb een Corsa B 1.4i uit 1995.
1 november 2011 om 14:11 #17933529Zal dan denk ik de pulsgever op de bak moeten zijn, zit op de plek waar de kilometertellerkabel de bak in gaat. Boven op de bak loopt een kabel de bak in, op de plek waar ie de bak ingaat zit een unitje waar volgens mij 3 draden uit komen. Deze zou dan niet goed zijn, misschien even de stekker controleren.
3 november 2011 om 16:03 #17933530@Ace_Corsa wrote:
Er zou ergens onder de motorkap een sensor moeten zitten, maar volgens die kerel zat die er niet? Het oplichten van het lampje zou in ieder geval geen schade op kunnen leveren volgens hem. Het probleem was gewist en zou er nu uit zijn. Op weg terug naar huis gebeurde echter weer precies hetzelfde.
Haha! Typische Opelmonteursstruisvogelpolitiek: niet fatsoenlijk kijken, alleen ff snel resetten en dan is er niets meer aan de hand. Garages, wat moet je ermee? Beter zelf uitlezen. Hoe dat gaat kun je in dit forum lezen. Bestaan al de nodige topics van. Ook van defecte snelheidssensors kom je er een aantal tegen.
5 november 2011 om 00:06 #17933531Simpel zat.
Als je snelhiedsmeter werkt, en deze storing word gegeven, vervang dan maar de hele tellerklok.
Waarom: er zit in de Tellerklok een Pulse gever (een Signaalmaker welke de snelheid doorgeeft aan de motorcomputer), en deze gaan wel eens kapot.
je hebt dus weinig te zoeken onder de motorkap…
> Even voor de techneuten onder ons, als ik dit lees, zie ik een Corsa-B met mechanische teller:
– 1995, nog voor de overgang naar electrische teller (eind 1996 begin 1997)
– Storing tellersignaal, terwijl de snelheidsmeter en kilometerteller gewoon goed werkt.– in geval van electrische teller had de snelheidmeter en kilometerteller niet gewerkt als de signaalgever op de versnellingsbak kapot zou zijn.
– alle smalblock motoren met GM-multec storing gaan rot rijden zonder tellersignaal
Willem
5 november 2011 om 14:59 #17933532Ik was sowieso van plan om er een nieuw tellerhuis in te zetten, eentje met toerenteller. Heb hem hier al heel lang op de kast liggen. Maar in ieder geval bedankt voor de informatie.
5 november 2011 om 16:43 #17933533Heb het ook gehad hoor,km teller kabel was gebroken,gelijk noodloop.
5 november 2011 om 20:07 #17933534In dit geval deed alleen de snelheidsmeter en kilometer teller het nog.
Willem
5 november 2011 om 22:17 #17933535Als je de teller er uit haalt kun je zien of er een pulsgever achter op je tellere zit.
Er zijn 2 types 1 met een vaste sensor deze is niet los te vervangen waar je de snelheidsmeter/km-teller moet vervangen en 1 met een losse sensor en deze is gewoon te vervangen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.