Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Benzine lek
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2011 om 20:20 #17242709
Ben er laatst achter gekomen dat mijn C Ascona benzine lekt, onderaan het aangegeven onderdeel tussen de pakking door. Het voorzichtig aandraaien van de boutjes hielp wel iets, maar het is nog steeds niet helemaal verholpen. Het lekt alleen bij een koude motor, zodra deze warm is is er geen lekkage meer.
Kan iemand mij vertellen welk onderdeel dit is en waar ik zo’n pakking vandaan kan halen?
27 oktober 2011 om 20:36 #17933070das de benzinepomp.
De pakking is gewoon los bij de brezan oid verkrijgbaar.
Kijk wel goed of het wel de pakking is en niet de pomp zelf die lekt,komt ook wel ns voor!
overigens kost een nieuwe benzinepomp ook maar iets van een 5 tientjes.29 oktober 2011 om 13:57 #17933071Gelijk een nieuwe benzinepomp er op zetten, de pomp gaf zelf al aan dat deze aan vervanging toe is.
Hij ging lekken. Vervang met verstand, en voorkom een brand.
:jerry :jerry31 oktober 2011 om 12:53 #17933072Bedankt voor de reacties, ben nu toch wel nieuwsgierig. Wanneer ik op carpartsdirect kijk, mijn kenteken intik en daar een brandstofpomp opzoek, krijg ik een heel ander ding:
Hoe zit dit?
Wat voor pomp wijs ik dan aan op de afbeelding van mijn auto? Is dit een elektrische pomp?
Veel vragen, ik leer graag bij :vertag
31 oktober 2011 om 12:54 #17933073op foto is een elektrice en jij hebt een mechanische op blok zitten
31 oktober 2011 om 12:58 #17933074hmmm die lekt bij mn zus dr ouwe passat ook :hmmz zijn die zo goedkoop?
3 november 2011 om 15:52 #17933075Vanmiddag bij Brezan gelijk maar een nieuwe pomp besteld voor 5 tientjes, komt morgen al binnen.
Nog tips en dingen waar ik speciaal op moeten letten bij het vervangen van de pomp?
3 november 2011 om 22:01 #17933076@RoyE wrote:
Vanmiddag bij Brezan gelijk maar een nieuwe pomp besteld voor 5 tientjes, komt morgen al binnen.
Nog tips en dingen waar ik speciaal op moeten letten bij het vervangen van de pomp?
Ja zeker een heleboel dingen waar je op moet letten. ;)
Pasvlak goed schoonmaken, de staat van de benzineslangen bekijken, de slangklemmen controleren.
En de zaak net zo weer aansluiten als je het los gehaald hebt, maak er anders een paar fotoke`s van, heb je later als je ff weg moet ( koffie? ) geen probleem met het aansluiten.
En de zaak goed controleren met lopende motor, of de zaak ook lekvrij is.
En nee, de boutjes hoef je na 1000 km niet te controleren of deze nog vast zitten.
En als je het niet vertrouwt dan vraag je iemand die de hele proces volgt en evtueel vastlegt, of je op de goede weg bent.
okidoki??
:jerry :jerry :jerry :jerry :kewlpics12 november 2011 om 13:15 #17933077Ben nu bezig met een maat van mij om de benzinepomp te vervangen maar we stuiten op een probleem:
De “Pen” die uit de nieuwe pomp steekt, is ca. 3mm langer de “pen” van de oude pomp. Tevens is de nieuwe pakking die tussen de pomp en het blok gaat een stukje dunner.
Als ik de benzinepomp wil monteren moet ik ook veel kracht zetten om de pomp in contact te laten komen met het blok, m.a.w. ik moet de veer al een stuk indrukken om de pomp alleen maar aan te kunnen draaien.
De benzinepomp heb ik op kenteken besteld bij Brezan.
Gaat dat goed komen?
12 november 2011 om 13:58 #17933078Wat een baas hea die maat van joun?
We hebben de oude pomp los gehaald, alles brandschoon gemaakt, en de boel met lagervet weer ingesmeerd en teruggezet. Ook even wat motorolie in het kleine gaatje boven op de pomp. Nieuwe benzineslang er op en hij start weer als een nieuwe :)
FYI de oude/huidige pomp is een BCD corona pomp (volgensmij ook kwalitatief 1 van de betere, maar goed).
En die nieuwe die dus weer teruggaat is ac delco of dergelijks.12 november 2011 om 19:12 #17933079heb je joost weer aan het werk gezet roy
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.