Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › GREDDY Blow off valve TYPE-RZ
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2011 om 22:26 #17242628
weet niet goed welke blow off ik moet kiezen voor mijn z20let
ik heb de GREDDY TYPE-RZ op mijn charade gtti staan en daar ben ik zeer tevreden over maar heb geen idee wat het beste is voor mijn astra
mijn voorkeur gaat uit naar de hks ssqv 3
iemand tips26 oktober 2011 om 08:10 #17932047meeste mensen hebben het over storingen als ik ze hoor over HKS.
ik heb een forge besteld en is onderweg. en met een baileys kan je ook rijden zonder storingen.
26 oktober 2011 om 09:20 #17932048Ook leuk spul dat van Greddy. Zo’n Charade gtti is BTW ook erg leuk speelgoed!
26 oktober 2011 om 11:54 #17932049kijk ook eens naar een aangepaste collins van Andre Botter…
Luister eens vanaf 38 seconden,
http://www.youtube.com/user/turbotter#p/u/4/p6izXunDotw” onclick=”window.open(this.href);return false;26 oktober 2011 om 15:15 #17932050Heb maandag een collins bij botter gehaald. Werkt goed en klinkt ook goed!
26 oktober 2011 om 15:18 #17932051@dion87 wrote:
meeste mensen hebben het over storingen als ik ze hoor over HKS.
ik heb een forge besteld en is onderweg. en met een baileys kan je ook rijden zonder storingen.
Hey dion87 ,
Heb je soms het type nummer van de Forge dv ?
Grtz ;)26 oktober 2011 om 17:35 #17932052@turbosix wrote:
kijk ook eens naar een aangepaste collins van Andre Botter…
Luister eens vanaf 38 seconden,
http://www.youtube.com/user/turbotter#p/u/4/p6izXunDotw” onclick=”window.open(this.href);return false;Kan die gast in die Subaru wel rijden?? Wat een pannekoek zeg.
Je hoort de DV wel goed. klinkt leuk.
26 oktober 2011 om 18:07 #17932053Is een Lancer evo .
Was een flinke schuiver van Andre . :shock:26 oktober 2011 om 18:23 #17932054heb ik ook licht al een half jaar in de kast moet er eens werk van maken om hem te monteren
26 oktober 2011 om 21:27 #17932055Haha, zie ik oog laatst Elmar Heystra langsknallen met de Viper. Brute machine is dat.
Maareh Andre, hoe komt dat dat je zo begon te glijden? Vindt je dat niet vervelend rijden zo’n über klein stuur? Lijkt me uiterst nerveus. Dumpvalve klinkt lekker, doet me denken aan de racket rs van een kennis van me. 200+pk uit een 1600. Ding gaat ook als een malle. Dumpvalve klinkt ook zo bizar hard.
26 oktober 2011 om 21:43 #17932056@turbosix wrote:
kijk ook eens naar een aangepaste collins van Andre Botter…
Luister eens vanaf 38 seconden,
http://www.youtube.com/user/turbotter#p/u/4/p6izXunDotw” onclick=”window.open(this.href);return false;beste kan je mij hier wat meer info over geven deze klinkt echt lekker
type ….prijs…. plaats voor te bestellen27 oktober 2011 om 08:03 #17932057@belgium turbo wrote:
@dion87 wrote:
meeste mensen hebben het over storingen als ik ze hoor over HKS.
ik heb een forge besteld en is onderweg. en met een baileys kan je ook rijden zonder storingen.
Hey dion87 ,
Heb je soms het type nummer van de Forge dv ?
Grtz ;)http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004A” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004″ onclick=”window.open(this.href);return false;
zijn beide twin piston
alleen zou ik ze dan wel via de engelse site bestellen, ik had em laatst per ongeluk besteld via de usa site, dus kreeg al meteen een mailtje dat het handiger is via de engelse te doen vanwege verzendkosten.
27 oktober 2011 om 11:31 #17932058wat is het verschil tussen twin piston en 1tje
waarom hebben sommige dumpvalves dat chatteren
27 oktober 2011 om 12:25 #17932045Type geen idee, maar bel André Botter is ff. Hij heeft ze voor 140 euro. Mtech heeft de baileys voor 129 euro, maar na een tijdje komt die piston vast te zitten als de motor warm is.. Heb ik zelf ook gehad, spreek uit ervaring namelijk. dus voor een tientje meer zou ik maar gewoon een Collins halen bij botter.. Bel em anders eens ff: 0622804911
Groetjes Ram
@needlefreak wrote:
@turbosix wrote:
kijk ook eens naar een aangepaste collins van Andre Botter…
Luister eens vanaf 38 seconden,
http://www.youtube.com/user/turbotter#p/u/4/p6izXunDotw” onclick=”window.open(this.href);return false;beste kan je mij hier wat meer info over geven deze klinkt echt lekker
type ….prijs…. plaats voor te bestellen27 oktober 2011 om 12:28 #17932059Twin piston is volgens mij dat de ene bij stationair draaien de dumpvalve dichthoud, en de andere spreekt voor zichzelf..
Dat chatteren enzo ligt aan je turbo en uitlaat denk ik.. Met de k16 had ik eerst geen chatteren totdat ik een 3 inch downpipe erop had. Toen kwam het gechatter uit de filter. Nu heb ik er een Garrett op zitten en komt het uit de filter en dumpvalve.Groetjes Ram
@kiyamizio wrote:
wat is het verschil tussen twin piston en 1tje
waarom hebben sommige dumpvalves dat chatteren
27 oktober 2011 om 13:22 #17932060dat turbo chatter is echt heftig.. maar wat veroorzaakt zoiets dan?
beetje zitten kijken op joeptoep, maar vrijwel al die wagens hebben openluchtfilter..27 oktober 2011 om 15:04 #17932061Het is niet gezond voor je turbo maar wel gaaf. Mijn impreza heeft het niet en die heeft open lucht filter met een apexi bov die doet alleen tsss
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
27 oktober 2011 om 17:15 #17932062Dat chatteren (wat volgens mij oficieel flutter heet) is inderdaad niet heel erg gezond voor je turbo,
heb eens begrepen dat de druk heel snel van inlaat naar turbo heen en weer kaatst icm hoge turbodruk.
Maar als je al een stevige turbo hebt kan die heel wat hebben.Het beste kun je Andre even PM’en,
memberlist.php?mode=viewprofile&u=84427 oktober 2011 om 17:22 #17932063The noise is in fact the air compressed by the turbo passing back through the compressor wheel of the turbo after the airflow is abruptly halted by the throttle plate closing, called compressor surge. However, in some cases, i.e. where the throttle plate doesn’t open fast enough or is set up to only react to high boost, some chatter will remain. Surge can occur on diesels when the turbo is attempting to pressurize the air at a higher pressure ratio than the compressor wheel can flow at a given speed. Diesel engines have no use for a blow off valve as they do not have a throttle plate.
The chatter noise is very noticeable on World Rally Cars, where anti-lag is used.
A compressor stall like this can cause excess stress and wear on the turbo’s shaft or bearings under higher load applications of the turbo (around 15 psi (1.00 bar) and greater depending on the trim and flow rate of the compressor side).
Actual wastegate flutter occurs instead under partial boost conditions such as partial throttle near the boost threshold. It sounds like FftFftFft not ShuShuShu and is caused by the rapid opening and closing of the wastegate at boost levels near the spring pressure. It is commonly heard more clearly and may be more prominent on cars with modified intake silencers, up-pipes, and or downpipes, and is not harmful.
27 oktober 2011 om 18:24 #17932064@dion87 wrote:
@belgium turbo wrote:
@dion87 wrote:
meeste mensen hebben het over storingen als ik ze hoor over HKS.
ik heb een forge besteld en is onderweg. en met een baileys kan je ook rijden zonder storingen.
Hey dion87 ,
Heb je soms het type nummer van de Forge dv ?
Grtz ;)http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004A” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004″ onclick=”window.open(this.href);return false;
zijn beide twin piston
Hey dion87 ‘
Deze Forge dv kan je ook bestellen bij biesheuvel.nl .
alleen zou ik ze dan wel via de engelse site bestellen, ik had em laatst per ongeluk besteld via de usa site, dus kreeg al meteen een mailtje dat het handiger is via de engelse te doen vanwege verzendkosten.28 oktober 2011 om 08:39 #17932065ja klopt, maar via die site van forge kon ik meteen wat ander spul bestellen, dus dat vond ik makkelijker
28 oktober 2011 om 12:12 #17932066Komt er bij ook op zo een Forge dv :D
28 oktober 2011 om 12:36 #17932067die vacuum slang vanaf de dumpvalve gaat toch naar je brandstofdrukregelaar??
voordat ik em dadelijk verkeert aansluit :P
28 oktober 2011 om 17:39 #17932046Ja dion87 deze gaat naar je brandstofdrukregelaar.
Zie volgende link op youtube.
[youtube:3dxvdtrs]http://www.youtube.com/watch?v=quym3hXnwDc[/youtube:3dxvdtrs]31 oktober 2011 om 08:13 #17932068thnx, en hij zit erop hoor. moet alleen echt even me circulation valve afsluiten want das vervelend.. hij blaast nu namelijk dubbel af en zorgt voor een hikje als ik me gas loslaat.
los daarvan, die forge dumpvalve blaast wel heeeerlijk af!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.