Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › ombouw naar webers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2011 om 12:20 #17242604
hallo allemaal .
ik ben bezig om mijn x14xe blokje uit mijn tigra .
in mijn eigenbouw buggy te maken .
maar nu stuit ik op een probleem .het hele motor management systeem is veels te veel poes pas voor in mijn buggy .
dus wilde ik deze omleiden door middel van carburateurs .maar nu was mijn vraag .
kan dit ?want ik moet dan natuurlijk gebruik gaan maken van een rotor + verdeler kap + bobine toch ?
kan iemand mij vertellen/tips geven om dit te doen ?
welke carburateurs ik dan het beste kan nemen enz .
Alvast bedankt .
Gr ,
Pascal
25 oktober 2011 om 12:43 #17931782Waarom teveel poespas. gewoon motorboom gebruiken. Stelt niet zo heel veel voor.
25 oktober 2011 om 12:55 #17931781omdat de buggy behoorlijk klein is wordt ik heb daar geen ruimte voor .
en daarnaast kunnen alle sensors weg zodra de carbs erop zitten .
dat sgeeld een hoop gedoe als er een sensor kapot gaat.en vind carbs wel wat hebben .
vandaar de ombouw.
ben al aan het kijken voor informatie . het weber gedeelte is me aardig duidelijk .
alleen het ontstekings gedeelte is voor mij nog een beetje hocus spocus .25 oktober 2011 om 18:16 #17931783de carburateurs zijn geregeld .
het wordt een setje r1 carbs .
heb zelf de beschikking over een vrees en draai bank dus spruit stuk maak ik zelf.nu heb ik alleen nog wat info nodig over de ontsteking kan iemand mij hierbij helpen.
welke types ik hier voor kan gebruiken ?Gr
26 oktober 2011 om 17:36 #17931784Moet je Fearless even vragen. Denk dat hij wel goede tips heeft.
Hij had een C20XE op Yamaha R1 carbs in een Corsa B, dus hij heeft er wel ervaring mee.28 oktober 2011 om 13:39 #17931780http://www.totalvauxhall.co.uk/files/legacy/TO … h60697.pdf
ENHANCED FUELLING: FITTING BIKE CARBS – Total Vauxhall3 november 2011 om 20:42 #17931785heb je geen foto’s van het project ben wel benieuwd
17 november 2011 om 14:49 #17931786op dit moment bestaat het project uit het verzamelen van materiaal maar ik heb bijna alles bij elkaar .
ik ga volgende maand van start.17 november 2011 om 21:00 #17931787nou ben benieuwd :thumb
18 december 2011 om 16:13 #17931788is hier nog nieuws over want wil dat straks ook gaan maken op een x14xe
18 december 2011 om 16:21 #17931789Voor meer hulp kun je Fearless pm’en , die reed met Yamaha R1 carbs in z’n ex-Corsa
18 december 2011 om 16:28 #17931790AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RickR91 wrote:
Voor meer hulp kun je Fearless pm’en , die reed met Yamaha R1 carbs in z’n ex-Corsa
heb je weinig aan
fearless had een xe
daar kun je eventueel een ontsteking van een d kadett gte opzetten
of n c ascona 1,8emaar wat er plug and play op zo,n 1,4 past geen idee??? ;)
18 december 2011 om 16:34 #17931791ik wil ze dan op een x14xe hebben die rijden in engeland ook wel
18 december 2011 om 16:38 #17931792Louwe,het gaat om het principe van het ombouwen naar carbs, niet om de onderdelen zelf.
Ik heb wel het vermoeden dat pluuske er niet aan ontkomt om een ombouw te doen naar de specs van een ouder type blok ivm ecu, lambda en nog meer.18 december 2011 om 16:44 #17931793AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RickR91 wrote:
Louwe,het gaat om het principe van het ombouwen naar carbs, niet om de onderdelen zelf.
Ik heb wel het vermoeden dat pluuske er niet aan ontkomt om een ombouw te doen naar de specs van een ouder type blok ivm ecu, lambda en nog meer.niet waar de ombouw naar carburateurs is simple zat
geeft de t.s zelf ook al aan
enkel de juiste ontsteking der bij vinden
das t lastigstmoet eerlijk zeggen ben niet helemaal bekend met het type motor
wat de t,s wil gebruiken
maar dacht dat daar een dis op zatdie werkt niet zonder de computer en sensors ;)
met webers heb je die poespas niet nodig
dan heb je aan een lage druk elektrische pomp en n ontsteking genoeg ;)18 december 2011 om 16:48 #17931794dus wat voor webers zou ik het beste kunnen nemen dan
19 december 2011 om 13:27 #17931795AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Dietrich Concept wrote:
dus wat voor webers zou ik het beste kunnen nemen dan
voor een 1,4 denk ik dat 40ers al te groot worden
ben niet zo op de hoogte welke kleinere maten er nog leverbaar zijnik ken enkel de 40ers 45ers 48ers 50ers ;)
maar mischien dat 30mm /35mm ook wel bestaat :hmmz
19 december 2011 om 14:14 #17931796Dell’orto of solex?? Of carbs van motorfietsen?? Kawasaki 750cc dirtbike oid? Die ik had gezien, hadden een 38mm keihin vlakschuif
19 december 2011 om 14:44 #17931797ok ja van een motorfiets kan ook volgens mij yamaha R1 heb ik ook wel van gehoord
19 december 2011 om 15:16 #1793179838 ers heb je ook nog dacht ik
19 december 2011 om 16:41 #17931799Louwe, hoezo zou een 40 te groot zijn?? Heb hier het David Vizard boek liggen.
45DCOE Weber op een bored&stroked A Series blok, 1435cc
123 corrected flywheel HP bij 7000 rpm19 december 2011 om 17:15 #17931800dus zou wel een 40 er op kunnen dan
19 december 2011 om 17:35 #17931801Motorcarbjes is leuk, maar als ik het allemaal over moest doen…..
Dan ging ik toch voor Webers.Wat ik gemaakt heb was in totaal duurder als een spruitstuk en een stel weber carbs.
Plus dat het lastig is iemand te vinden die die dingen fatsoenlijk afstellen kan, want natuurlijk heeft niemand de juiste sproeiers liggen. En er zijn er zat die webers kunnen afstellen.
Motorcarbjes zijn er genoeg te vinden, maar controleer ze eerst goed voordat je wat kopen gaat. Ook carburateurs slijten. Bij motorcarbjes voornamelijk aan de gasschuif+naald.
Het is lastig om zelf een goed inlaatspruitstuk te maken. Je krijgt namelijk een raar spruitstuk omdat de carbjes niet rechtstreeks op je inlaatkanalen aansluiten. De binnenste 2 kun je waarschijnlijk een redelijk rechte pijp voor pakken, maar de buitentse zal een bocht in komen. Niet ideaal…..en lastig te fabriceren
Daarom heb ik er toen 1 uit Engeland besteld bij Bogg brothers. Kost wat centen, maar dan heb je wel wat.Moet je alleen nog achter een ontsteking aan.
Je hebt speciale die je kan laten werken op je krukassensor, maar als je het voor elkaar kan krijgen om een electronische met hallgever te kunnen monteren is dat natuurlijk ook fijn. Zo zijn er zat die 1 van de nokkenaspoelies verbouwen om daarop de ontsteking te laten meedraaien… (zoals bij een 2l16v in een rwd auto)19 december 2011 om 17:43 #17931802dus kunne beter voor webers gaan
19 december 2011 om 17:53 #17931803Mjah vind ik wel, vele malen makkelijker.
Motorcarbjes is pas leuk als je zelf een simpel spruitje kan maken, zoal bij een vw golfje of ouwe polo.. Die hebben van die kleine blokjes waar de carbjes allemaal recht achter de inlaat staan. Dan kan je makkelijk zelf een inlaat maken.
Ik heb dus een bogg brothers inlaat gehaad, deze koste alleen wel een stuk meer als wat een inlaat voor een stel webers kost.
Een set webers worden nog wel eens aangeboden voor redelijk geld.
laag brandstofpompje, ontsteking, rev.limiter en meer heb je niet nodig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.