Electrische water pomp??

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Electrische water pomp??

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242597
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009
      #17931710
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Maar waarom, de energie die je bespaard die ben je weer kwijt aan je dynamo. En hoe zit het met de rest van de distributie, als de originele pomp weg is?

        #17931711
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Nou volgens mij staat er ook al in het verhaal dat hij niet geschikt is voor motoren waarbij de waterpomp een draaiend deel is van de distributie.

          “Bei diesen System kann sowohl das Thermostat als auch die Wasserpumpe entfernt werden (wenn die Wasserpumpe nicht direkt von Zahnriemen angetrieben wird!!!)”

          Wat het wel raar maakt dat ze hem voor een 2 liter 16 klepper adverteren, want die hebben bij Opel volgens mij altijd een door distributieriem aangedreven waterpomp! En al die extra delen die stuk kunnen en kunnen gaan lekken ook… Het enige wat nog wel zin heeft is onafhankelijk van de snelheid van de distributie te kunnen pompen…

          #17931712
          youri_corsa_gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 April 2006

            Word vaak een afdekplaat op de plaats van de pomp gemonteerd, en een riem van een ander type auto. Volgens mij levert SBD een set voor het nieuwe type distributie om met externe waterpomp te rijden. Schijnt wel weer een klein beetje vermogen op te leveren. Vraag me af of het de moeite waard is. Ken wel iemand die er mee gaat rijden, maar die doet het voorlopig nog niet……..

            #17931713
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Hmm… :hmmz Zo op de afbeeldingen te zien gaat dan je riem tegen de andere kant aan lopen, direct van de spanrol naar de krukas poelie snijdt voor zover ik zo kan zien door de diameter heen van de geleiderol…. :vertag

              #17931714
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Dat komt omdat dit oud type distributie is

                #17931715
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Gelukkig wel, die gaan bijna dubbel zo lang mee!

                  #17931716
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Huh? :wtf

                    Het is toch altijd bij een 16v 60000 of 4 jaar, welke het eerste komt?

                    #17931717
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Nou, je komt er wel wat afwijkende informatie over tegen, maar de versie met ronde tanden staat ongeveer dubbele levensduur voor ten opzichte van de versie met trapezium tanden…

                      #17931718
                      KadettGSI
                        Lid sinds:
                        21 January 2009

                        Ik rijd met dezelfde pomp op mijn C20xe, de originele pomp zit er nog gewoon tussen en werkt perfect zo,
                        koelt veel beter dan met enkel de originele pomp…

                        #17931719
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Okay, ja ze kunnen natuurlijk beide er tussen, want die pompen zijn vrij ‘doorlatend’… Denk dat bij lage toeren en warm weer er veel voordeel bij te behalen is inderdaad…

                          Waar heb jij hem dan precies zitten?

                          #17931720
                          Boskje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 June 2011

                            Ik heb in mijn crossauto (geen opel) ook een electrische waterpomp zitten en een gewone. de elec. pomp zit in de onderste waterslang en het expansie tankje zit met een T koppeling tussen de elec. pomp en een radiateur.

                            op deze manier zorgt de elec. pomp er voor dat de gewone pomp koelvloeistof krijgt.
                            de gewone pomp zorgt voor de stroomsnelheid. mvg Abe

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.