Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Electrische water pomp??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2011 om 07:05 #17242597
Geinig setje, iemand ervaring mee??
http://www.ebay.de/itm/elektr-Wasserpumpe-EWP-Opel-2-0-16V-C20XE-C20LET-OPC-/180729992263?pt=DE_Autoteile&hash=item2a1458d447″ onclick=”window.open(this.href);return false;
25 oktober 2011 om 09:04 #17931710Maar waarom, de energie die je bespaard die ben je weer kwijt aan je dynamo. En hoe zit het met de rest van de distributie, als de originele pomp weg is?
25 oktober 2011 om 09:38 #17931711Nou volgens mij staat er ook al in het verhaal dat hij niet geschikt is voor motoren waarbij de waterpomp een draaiend deel is van de distributie.
“Bei diesen System kann sowohl das Thermostat als auch die Wasserpumpe entfernt werden (wenn die Wasserpumpe nicht direkt von Zahnriemen angetrieben wird!!!)”
Wat het wel raar maakt dat ze hem voor een 2 liter 16 klepper adverteren, want die hebben bij Opel volgens mij altijd een door distributieriem aangedreven waterpomp! En al die extra delen die stuk kunnen en kunnen gaan lekken ook… Het enige wat nog wel zin heeft is onafhankelijk van de snelheid van de distributie te kunnen pompen…
25 oktober 2011 om 11:35 #17931712Word vaak een afdekplaat op de plaats van de pomp gemonteerd, en een riem van een ander type auto. Volgens mij levert SBD een set voor het nieuwe type distributie om met externe waterpomp te rijden. Schijnt wel weer een klein beetje vermogen op te leveren. Vraag me af of het de moeite waard is. Ken wel iemand die er mee gaat rijden, maar die doet het voorlopig nog niet……..
25 oktober 2011 om 12:29 #17931713Hmm… :hmmz Zo op de afbeeldingen te zien gaat dan je riem tegen de andere kant aan lopen, direct van de spanrol naar de krukas poelie snijdt voor zover ik zo kan zien door de diameter heen van de geleiderol…. :vertag
25 oktober 2011 om 12:42 #17931714Dat komt omdat dit oud type distributie is
25 oktober 2011 om 16:09 #17931715Gelukkig wel, die gaan bijna dubbel zo lang mee!
26 oktober 2011 om 12:40 #17931716Huh? :wtf
Het is toch altijd bij een 16v 60000 of 4 jaar, welke het eerste komt?
26 oktober 2011 om 13:09 #17931717Nou, je komt er wel wat afwijkende informatie over tegen, maar de versie met ronde tanden staat ongeveer dubbele levensduur voor ten opzichte van de versie met trapezium tanden…
30 oktober 2011 om 07:20 #17931718Ik rijd met dezelfde pomp op mijn C20xe, de originele pomp zit er nog gewoon tussen en werkt perfect zo,
koelt veel beter dan met enkel de originele pomp…30 oktober 2011 om 07:42 #17931719Okay, ja ze kunnen natuurlijk beide er tussen, want die pompen zijn vrij ‘doorlatend’… Denk dat bij lage toeren en warm weer er veel voordeel bij te behalen is inderdaad…
Waar heb jij hem dan precies zitten?
30 oktober 2011 om 16:29 #17931720Ik heb in mijn crossauto (geen opel) ook een electrische waterpomp zitten en een gewone. de elec. pomp zit in de onderste waterslang en het expansie tankje zit met een T koppeling tussen de elec. pomp en een radiateur.
op deze manier zorgt de elec. pomp er voor dat de gewone pomp koelvloeistof krijgt.
de gewone pomp zorgt voor de stroomsnelheid. mvg Abe -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.