Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta 2.4 GT/E met 4 of 5 bak?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2011 om 19:01 #17242586
Goedendag,
Ik was op zoek naar wat tips want ik kan er niet uit komen wat ik het beste kan doen met mijn manta. Heb momenteel een compleet gereviseerde 2.4 motor maar heb hier nogsteeds de oude 4 bak voor liggen. Is het niet verstandig een 5 bak hieronder te doen ivm hoge toeren e.d? Weet iemand wat voor onderdelen ik dan nogmeer allemaal moet veranderen ( koppeling, tussenas, schakelmechanisme)? Heb de orginele 3.18 achteras eronder dus dat moet geen probleem zijn.
Alvast bedankt!Groeten,
Roy24 oktober 2011 om 19:07 #179316175 bak is wat gunstiger voor je, maar het is net wat je wilt natuurlijk. Ligt er aan wat voor manta je hebt (A/B)
Ik spreek voor de A; tussenas aanpassen of van manta b automaat ertussen steken. Je tunnel moet aangepast worden en voor het mooie/fijne ook je schakelmechanisme. Er zijn verschillende mensen met foto’s van hoe ze dat gedaan hebben..24 oktober 2011 om 20:39 #17931618ik spreek over een A manta van ’74. Moet je je tunnelbak aanpassen ja? ik had her en der gelezen dat het met een haakse overbrenging eventueel mogelijk was het orginele pookgat te behouden, klopt dat? Zou graag wat fotos zien inderdaad dat is altijd toch een stuk duidelijker!:)
28 oktober 2011 om 16:19 #17931619Weet ik niet precies, heb zelf nog nooit een 5bak erin gebouwt.. Ik moet bij mij nog wat veranderen bij me nieuwe, wellicht dat ik daar dan wat foto.s kan schieten
31 oktober 2011 om 00:08 #17931620zou wel mooi zijn zodat ik dan kan zien hoe het precies zit! ik heb al een beetje rond sitte kijken en op sommige sites staan wel bakken op te koop compleet met aangepast schakelmechanisme. en ik heb ook een handleiding gevonden over hoe dit moet! http://tekenaar.opelgt.com/getrag/getrag_240_mods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;. schijnbaar is opel GT bijna hetzelfde als manta A
31 oktober 2011 om 07:45 #17931621Ik heb een Manta A met een 2200 er in met 5 bak. Daar zit de pook op
de originele plaats. Daarvan is alleen het schakel mechanisme van ingekort,
verdere aanpassingen zijn, de baksteun moet verder naar achteren en een
aandrijfas van een automaat Manta A. Nadeel van een 5 bak is dat die groter
is en past maar net in de schakeltunnelbak.31 oktober 2011 om 08:25 #17931622De aandrijfas word meestal gebruikt van een Manta-B automaat.
De kilometerkabel kun je van een Manta-A automaat gebruiken.
Die is volgens mij een dikke centimeter korter dan zou moeten, maar met een 2,4 moet dit nog wel gaan.
De steunen voor de bak moet je gewoon origineel laten, maar een adaptorplaat maken waardoor de auto toch in originele staat blijft.
Kijk anders ook eens op de topics van @henk400rr viewtopic.php?f=22&t=35034
viewtopic.php?f=22&t=35040
Bij mijn 2,4 zaten er gewoon twee dikke strippen staal tussen.foto’s zijn met adaptorplaat
31 oktober 2011 om 20:18 #17931623dat ziet er gelikt uit Duurt die onderkant! ik denk dat ik met deze informatie nu een heel eind ga komen, heb al een bak gevonden met aangepast schakelmechanisme en 1 jaar garantie dus misschien dat dat hem wel gaat worden, weet alleen niet of zon bak voor een prijs van 440 euro duur is? en heeft iemand een idee waar ik een manta b automaat as en manta a automaat kilometer teller kabel vandaan kan halen? Die adapter heb je zelf op maat gemaakt neem ik aan trouwens?
groetenn,
roy31 oktober 2011 om 22:05 #17931624Bedankt, foto is al van een paar jaar geleden, maar elk jaar ga ik er even met de oliespuit onderdoor.
Die adaptorplaat is er in 1981 al onder gezet.
Is nogal een hoop werk om zoiets te maken, gemakkelijker is om de steun die aan de 5 bak zit met 2 dikke strippen ijzer naar de ophangpunten te brengen.In de 5 rij je lekker laag in toeren, en aangezien een 2,4 ook lekker onderin trekt is het een goede toercombinatie.
Zelf reed ik indertijd met een 3.89 kleine achteras, die werd snel vervangen door een 3.44
Onderstaande video is van 3.18 achteras in de 5 de versnelling.bij een normale Manta gaan de wijzers in de vierde versnelling gelijk omhoog
onderstaande video is in de vierde versnellingook nog maar 1 in z’n derde
1 november 2011 om 18:16 #17931616aah okee dan lijkt me dat inderdaad ook slimmer gewoon 2 strips eraan maken, zal wel wat passen en meten zijn dan maar da moet geen probleem zijn! nou moet ik dan alleen zien uit te vinden waar ik een b automaat as en een a automaat kilometerteller vandaan tover¿? trouwens qua koppeling, ik heb nu een 8.5″. is dat voldoende voor een 2.4 met 5 bak?
7 november 2011 om 22:44 #17931625iemand hier een antwoord op toevallig? :angel
groeten,
roy -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.