Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › ruitenwisser monza blijft hangen na uitschakelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2011 om 00:41 #17242547
Iets raars met de ruitenwisser schakelaar. Alle standen werken behalve de interval, en de ruitenwissers gaan na uitschakelen niet terug naar de basis stand, maar ze blijven staan op het punt wanneer je ze uitzet. Moet ik dit in de schakelaar zoeken of zal er ergens electronica wat brak zijn?
24 oktober 2011 om 06:49 #17931296Dat hoort eigenlijk niet. Als je het contact uitzet, terwijl de wissers werken, dan blijven ze inderdaad staan. Maar als je gewoon de ruitenwisserschakelaar op uit zet, dan moeten ze terugkomen op de ruststand. Zal hoogstwaarschijnlijk in de electronica zitten, die de motor aanstuurt.
24 oktober 2011 om 10:41 #17931297AnoniemLid sinds:
1 January 1970Intervalrelais defect.
24 oktober 2011 om 12:03 #17931298Of sleepring in de ruitenwisser motor zelf vuil .
24 oktober 2011 om 18:08 #17931299Met de interval stand heb ik ook een probleempje hij doet het helemaal NIET
Iemand daar een idee over ?????????????dan hoor ik graag van jullie BVD
En o ja het is een sennie A1 uit 198025 oktober 2011 om 00:27 #17931300Viel me vandaag op dat ik het relais wel hoor klikken in interval ritme (relais dat achterin het dash zit) maar de ruitenwissers bewegen dus niet mee. Kan dus concluderen dat de schakelaar zijn werk wel doet. Als ik de ruitenwissers vanuit stand 2 uit zet hoor ik het relais ook klikken op het moment dat ie normaal gesproken in rust stand zou moeten zitten. Kan ik het relais nu uitsluiten als storings veroorzaker?
Volgens mij blijft de sleepring in de motor dan over als euvel?
25 oktober 2011 om 05:52 #17931301In dat geval, een andere ruitenwissermotor monteren, en je weet het. Volgens mij zijn de wissermotortjes redelijk universeel bij Opel, dus je kunt er ook eentje gebruiken uit een ander model.
25 oktober 2011 om 08:24 #17931302Ik heb nog een senator staan voor onderdelen daar zit nog complete op, volgens mij zijn die hetzelfde als van een monza !
Weet niet waar je ergens woont maar anders kan je hem eerst proberen weet je zeker waar het probleem zit.27 oktober 2011 om 08:59 #17931303hoi
Ik denk dat ‘t probleem bij de schakelaar zit, heb er zelf laatst ook problemen mee gehad
ik kon de ruitenwissers niet meer uit zetten,heb toen de schakelaar vervangen en ‘t was opgelost.
Jan28 oktober 2011 om 19:33 #17931304Bedankt voor het aanbod, maar ligt een beetje uit de richting ;)
Dacht ik eerst ook aan, alleen dan zou het interval relais niet moeten klikken lijkt mij…..
28 oktober 2011 om 19:34 #17931305Bij mij werkt de intervalstand ook niet, relais vervangen en ook de motor zelf maar helaas. Vreemd genoeg hoor ik ook het relais wel als de interval stand is ingeschakeld…. Er zit bij wel zo’n prachtige verstelbare stuurkolom inmisschien dat er toch iets met de bedrading niet in orde is.
28 oktober 2011 om 19:35 #17931306@rinus de boer wrote:
In dat geval, een andere ruitenwissermotor monteren, en je weet het. Volgens mij zijn de wissermotortjes redelijk universeel bij Opel, dus je kunt er ook eentje gebruiken uit een ander model.
Zou een uit een omega/astra/kadett ook passen? Bij mij om de hoek staat een sloop met de wereld van die dingen.
28 oktober 2011 om 19:36 #17931307@m400 wrote:
Nou, dat zou kunnen. Echter bij mij werkt de intervalstand ook niet, relais vervangen en oon de motor zelf maar helaas. Vreemd genoeg hoor ik het relais wel als de interval stand is ingeschakeld…. Er zit bij wel zo’n prachtige verstelbare stuurkolom in.
Exact het zelfde probleem dus. Komt die van jou ook niet terug in de rust stand?
11 november 2011 om 10:44 #17931308hoi is ‘t probleem al op gelost,ben eigenlijk wel benieuwd wat ‘t was ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.