carterpan calibra?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242493
    jpb
      Lid sinds:
      13 November 2004

      Hallo,
      Als ik de carterpan onder een calibra 2.5 v6 weg wil krijgen moet dan
      het subframe losgemaakt worden?

      bedankt alvast!

      #17930623
      drakos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2010

        subframe kom je wel langs, uitlaat kan wel dwars liggen ;)

        #17930624
        jpb
          Lid sinds:
          13 November 2004

          uitlaat had ik inderdaad al los, ook loopt er een slang van de airco (dacht ik). die is ook wel los
          genoeg.

          maar als ik de carterpan naar beneden laat zakken lijkt het alsof
          hij nog verder omlaag moet voor iets wat er aan de onderkant uit steekt (een deel wat normaal dus in de carterpan
          hangt ong. bover de balk van het subframe)

          dus de carterpan zit klem tussen dat uitsteeksel en de frame balk dacht ik?

          maar als het is zoals drakos zegt dan moet ik nog maar eens goed kijken en schuiven zeker..
          Haal je de uitlaatpijp helemaal weg of laat je hem hangen in het fexibele stuk?

          JP

          #17930625
          Jerremy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2004

            @jpb wrote:

            maar als ik de carterpan naar beneden laat zakken lijkt het alsof
            hij nog verder omlaag moet voor iets wat er aan de onderkant uit steekt (een deel wat normaal dus in de carterpan
            hangt ong. bover de balk van het subframe)

            dus de carterpan zit klem tussen dat uitsteeksel en de frame balk dacht ik?

            Olie aanzuig buis ?

            #17930626
            drakos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 December 2010

              waarschijnlijk aanzuigbuis inderdaad, moet je m wel een stuk langs kunnen schuiven/draaien

              uitlaat kan je aan de flex laten hangen maar ondersteun m dan wel. anders heb je kans dat het flexdeel beschadigd
              gewoon touwtje omheen oid ;)

              #17930627
              jpb
                Lid sinds:
                13 November 2004

                ik snap er :swear :swear :swear (…) niks van.
                weer 1,5 uur bezig geweest maar hij wil er zo echt niet onder vandaan…

                nu begonnen met sub-frame los te maken, morgen alleen ff groffer geschut nodig voor de bouten
                bij de draagarmen los te krijgen….

                hmmm nu een slecht humeur ervan :hmmz :cry

                #17930628
                jpb
                  Lid sinds:
                  13 November 2004

                  gelukt :thumbup van de week ff oude pakking eraf krabben…

                  weet iemand het aanhaalmoment van de boutjes van de carterpan?

                  #17930629
                  drakos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 December 2010

                    weet het ff niet uit mn hoofd ,maar heb hier ergens bij v6 een complete lijst gepost met alle waardes ;)

                    #17930622
                    jpb
                      Lid sinds:
                      13 November 2004

                      daar had ik in gekeken ja, maar kon niet precies zeggen welke ik nou moest hebben…?

                      Oil drain bolt to oil pan (inner Torx bolt)
                      10
                      Oil drain bolt to oil pan (hex bolt)
                      55
                      Oil pressure switch to oil pump
                      40
                      Oil filter to cylinder block
                      15
                      Oil filter casing to cylinder block
                      45
                      Oil lines (banjo bolt) to heat exchanger
                      30 + 30° + 15° (1)
                      Oil lines to cylinder block
                      30
                      Oil pump to cylinder block (up to MY ’99) – M6 bolt
                      8 + 10 (7) 8 )
                      Oil pump to cylinder block (as of MY ’99) – M8 bolt
                      12 + 20 (8) 9)
                      Oil intake pipe to oil pump and to crankshaft bearing bridge
                      8
                      Oil baffle plate to crankshaft bearing bridge
                      8
                      Oil feed and return lines to cylinder block
                      30
                      Upper part of oil pan to transmission housing – M8 bolt
                      20
                      Upper part of oil pan to transmission housing – M10 bolt
                      40
                      Upper part of oil pan housing to cylinder block and oil pump
                      15
                      Lower part of oil pan housing to upper part of oil pan housing
                      8 + 30° (1)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.