Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › 14 inch in combi met c2.5xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 december 2011 om 23:23 #17242479
Hallo,
ik ben voornemens om een v6 in mijn kadett te bouwen (E gsi c2.0ne 1988).
nu begreep ik dat 14 inch te klein is en er minimaal 15 inch onder moet.
waarom kan een 14 inch de krachten niet kwijt ?
ik ben geen racer, maar vind het gewoon leuk een v6 in me dett te hebben en lijkt mij dat de remmerij van een
kadett 16v toch af doende moet zijn ? (dit past in 14 inch velgen)ik heb ooit wel eens een topic hierover geopend, echter is deze inmiddels verwijderd.
ik hoor het graag
gr Vincent.
15 december 2011 om 22:22 #17930457Ik denk dat die 14 inch niets met de krachten kwijt kunnen te maken heeft, maar meer dat het niet past ivm de diameter van de remschijven, en afmeting van de klauw.
Zelf zou ik het niet doen, maar begrijp je wens wel ten aanzien van behoud OEM look van de wagen, want je hebt echt een leuke en goede Kadett, zo zie je ze helaas niet veel meer.
Een optie is om evt. voor een hoogwaardiger set remmen te gaan (Wilwood, AP, etc.) deze hebben in hun leveringsprogramma o.a. een speciale lijn, voor bijv. klassieke(re)/oudere auto’s, dus kleinere remmen, maar bijv. dikkere schijven (warmte opname/afvoer) en compacte meerzuigerige klauwen teneinde passing van kleinere diameter wielen mogelijk te houden/maken. Dan heb je toch een systeem wat wel berekend is op het grotere motorvermogen. Reserves hierin lijkt mij nl geen overbodige luxe.
15 december 2011 om 22:29 #17930458Hey Jeroen,
tanx voor t compliment. (wa is OEM ?) :angel
Ik wil eigenlijk de dett zo orgineel mogelijk houden, maar goed zouden gsi remmen niet goed zijn ?
een andere optie is bijv cali turbo velgen op de kop tikken, maar goed dan wel ombouwen naar 5 gaats.
ben wel benieuwd of dit veel werk is.
als het alleen kwestie van overzetten is…….
gr Vinc
Ow enne nog tanx voor de bak :thumbup
15 december 2011 om 22:45 #17930459Hoi Vincent, graag gedaan ! en vwb de bak, jij ook bedankt natuurlijk ! ;)
OEM betekent Original equipment manufacturer. Ofwel, origineel vanaf fabriek. Zoals de fabrikant bedoeld heeft en origineel geleverd heeft destijds voor de betreffende auto/model/bouwjaar/modeljaar, etc..Maar idd, zie nu dat je in je start post over gsi 16v remmen had ja. Daar had ik ff over heen gelezen. Maar dat is ook nog wel een optie denk. Zijn die van dezelfde specificatie als van een Astra GSI 16V ? Zou wel voor een goede set schijven en blokken gaan.
Ombouwen naar 5 gaats is echt goed te doen ! Nu al 2x gedaan bij Astraatje F, en dat is nagenoeg hetzelfde als bij een E Kadett voorzover ik weet. En Calibra Turbo velgen zijn echt gaaf vind ik :agent , en staan super op een Kadett ! Volgens mij had Eric ze ook op een van ze Kadett zitten..
Groetjes,
Jeroen.16 december 2011 om 05:57 #17930461calibra turbo is 15 he vince maar als t om de calibra velgen te doen is moet je m idd ombouwen
ik heb ook turbo remmen maar dan 4 gaats
16 december 2011 om 07:03 #17930460Je gsi remmen zijn voldoende zolang je hem niet voor circuit of straatracen gaat gebruiken..
16 december 2011 om 10:03 #17930462de kadett zal never nooit een circuit zien haha :thumb
de kadett gsi remmen zijn volgens mij gewoon dezelfde als die van de astra 16v.
cali turbo zijn 16 inch den :angel
ik was zowiezo van plan om gewoon nieuwe schijven en blokken te kopen als ik die van de kadett 16v ga gebruiken.
het heeft wel mijn voorkeur om de remmen indien mogelijk, van de kadett 16v te gebruiken om de kadett zo orgineel mogelijk te houden.
gr vinc
16 december 2011 om 21:44 #17930456Dus wat is het betere plaatje:
14 inch met gsi 16v remmerij ( dat past toch gewoon in 14 inch ?)
of
5 gaats eronder zetten en met calibra turbo velgen (16 inch)
gr vinc
17 december 2011 om 22:09 #17930463vonce calibra turbo/v6 is 15
girling is 16
:angel
neem dan goede blokken en geboorde goede schijven
17 december 2011 om 23:50 #17930464als jij t zegt kerel :thumb
keuze zal waarschijnlijk de 14 inch worden, in combi met nieuwe gsi 16v remmen.
den wij moeten maar is ff kijken wanneer je tijd heb om ff af te spreken, dan kunnen we zien of ik alles heb :afro :afro
gr vinc
21 december 2011 om 11:41 #17930465k heb volgende week 2 weken vakantie
21 december 2011 om 16:58 #17930455klinkt aantrekkelijk :thumb :thumb
wij houden contact kerel :thumbup
21 december 2011 om 17:48 #17930454is goed jongen geef maar een belletje
21 december 2011 om 21:26 #17930466Of je bouwt de voorzijde om naar goed setje 4 pots remklauwen van bijvoorbeeld Wilwood.
Dan kan je ook met 14 inch blijven rijden en met de standaardschijfmaat van 256mm.
Maar je hebt wel gelijk een veel betere remkracht dan je standaard remklauw!26 december 2011 om 10:43 #17930467ik krijg het vermoeden dat vincent en dennis elkaar niet goed begrijpen.
vincent heeft het over velgen, en dennis over remmen.
ga je met de 16v remmen aan de gang, past er 14 inch op.
ga je met turbo remmen aan de gang, past er minimaal 15 inch op.
calibra turbo waaier velgen zijn 16 inch.
ik heb zelf de 4 gaats turbo schijven op mijn kadett, en daar past 15 inch maar net op, maar het gaat.
ik zou gewoon voor de 16v remmenrij gaan, en lekker op 14 inch gaan rijden.
voor het minimale extra vermogen van een 2.5 v6, tegenover een c20xe, zou ik niet bang zijn dat het niet gaat.groeten.
26 december 2011 om 13:03 #17930468Koppel is ook hoger en 20 pk is niet weinig.
Daarnaast is een V6 een stuk zwaarder en dat gewicht moet je ook weer tot stilstand brengen.Ik zou in ieder geval minimaal een setje sportschijven en blokken monteren rondom (MTEC100 op uk ebay is een goede en betaalbare).
27 december 2011 om 07:41 #17930469hij is idd zwaarder dan een c20xe dat merkte k wel met bochten werk
denk dat vince t nie helemaal snapte haha maar geeft niets
27 december 2011 om 21:59 #17930470owja Vinc snap t niet he :ass
ik had het idd over velgen en jij over remmen pannekoek :thumb
maar goed maak nie uit haha.
zal voorlopig toch wel ff rustig blijven hoor mbt de auto’s.
de vrouw moe bijna bevallen dus ja :afro :afro
gr Vinc
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.