Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta schud nog steeds
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2011 om 13:35 #17242404
Ik heb een manta b 18s.
Toen ik hem kocht waren de bougies oud en de kabels slecht en verdeelkap en rotor ook aan vervanging toe.
En hij starte niet in 1 keer en schudde tijdens het draaien.
Hij heeft bij de vorige eigenaar wel alleen zomers gereden.
Maar nu heb ik dit allemaal vandaag vervangen en hij schud nog steeds.
En hij loopt redelijk ik had op beter gehoopt lichtelijk onregelmatig tenzij ik gas geef.Alvast bedankt voor reactie.
20 oktober 2011 om 13:43 #17929897Zit er geen snelle nokkenas in?
20 oktober 2011 om 13:47 #17929898Zekers niet hij trekt in principe te slecht hiervoor, en zoals ik over zijn verleden heb gehoord is deze van een liefhebber geweest die alles origineel hield.
20 oktober 2011 om 14:37 #17929899versleten nokkenas?
20 oktober 2011 om 15:39 #17929900Plaatje van de Manta? :kewlpics
En staat de ontsteking wel goed? Heeft ie in jouw bezit wel goed gelopen?
20 oktober 2011 om 16:10 #17929901Plaatjes van de manta komen wanneer ik mooie plaatjes kan schieten maar dan moet ie buiten staan.
En de ontsteking zou goed moeten staan aangezien dat ie gelijk start.
En een versleten nokkenas zou ik niet weten lijkt mij niet na originele 109000 km.
Ik ga nog wel even kijken naar een lek in een vacuum slangetje ik hoorde dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.
en verder vermoed ik vuiligheid in caberateur aangezien zijn 2e trap bij ophalen van de auto niet open ging ( of niet makkelijk ).20 oktober 2011 om 16:40 #17929902Als je dat al zegt over de carb dan verwacht ik daar het probleem ook in. Misschien eens een flinke plens schoonmaak meuk in de tank en even goed doorrijden?
Vacuum slangen zijn ook vaak een oorzaak van onrustig lopende motoren. remreiniger op spuiten. als de motor erop reageert is de vacuumslang lek.21 oktober 2011 om 17:40 #17929903valse lucht? Geeft ook stationair onregelmatig lopende motor… Gelegenheid voor co2 meting? Als de co erg laag is wss valse lucht. Succes :thumbup
21 oktober 2011 om 19:11 #17929904De 1.8S had nog wel eens last van een gebroken nokkenas.
Wat die 2e trap betreft, dat kan de accelaratiepomp zijn, in de regel is dan het rubbertje weg.
En ja, ook met die kilometerstand.
21 oktober 2011 om 23:10 #17929905Is het een 5 bak 18s? want in dat geval zal het wel aan de versnellingsbak liggen.
ik heb wel een 4 bak te ruil voor je king:Nee even zonder gekheid, ik zou je onsteking even op afstelling controleren.
Ook met een slecht afgestelde onsteking kan een motor goed aanslaan maar slecht lopen.
En idd wat hier aangekaart wordt over vacuumslangen ed van de carb.
Km stand hoeft er vrij weinig mee te maken te hebben, ook leeftijd speelt een rol!!
Die 2e trap die niet opent is natuurlijk ook niet goed, maar zou niets tot amper invloed op het gedrag van een stationair draaiende motor moeten hebben.23 oktober 2011 om 07:48 #17929906waarschijnlijk komt het door de variette carberateur die er op zit ben er ook wel eens dagen mee bezig geweest valse lucht speling op de delen
welke b manta heb je als ik vragen mag ?
:kewlpics :kewlpics
23 oktober 2011 om 08:39 #17929907Ik denk dat je het bij de ontsteking moet zoeken, denk zelfs dat je de eerste cylinder een plekje hebt doorgeschoven en zo voort en dan de verdeler zover terug gedraaid dat hij monster goed aanslaat maar bokt als een heroïnehoer zonder shot.
26 oktober 2011 om 17:52 #17929908Emiel-manta geen versnellingsbakken ruil maar misschien een 16v te ruilvoor 18s blok. king:
En eddypet ik heb de antrancite 18s uit friesland van zoon 4 weken geleden op marktplaats.
En het probleem is waarschijnlijk duidelijk de nieuwe boegies gaan er niet helemaal in en dus moeten de bougie gaten getapt worden ( dus hopelijk probleem opgelost).26 oktober 2011 om 20:02 #17929909bougie gaten getapt worden ??
heb je niet te lange bougie s er in ?
dat zou ik eerst eens nakijken ouwe opels hebben meetal de korte er ingr eddie
31 oktober 2011 om 15:37 #17929910@eddepet007 wrote:
bougie gaten getapt worden ??
heb je niet te lange bougie s er in ?
dat zou ik eerst eens nakijken ouwe opels hebben meetal de korte er ingr eddie
Lijkt me ook ja.
Bougie gaten tappen :hmmz
31 oktober 2011 om 18:29 #179299111 punt 8 heeft lange schacht , heee dat rijmt …
@ Henk 400 …
Ja.. inderdaad als die nokkenas gebroken is wil ie wel eens onrustig zijn king:
gr Gert
31 oktober 2011 om 19:45 #17929912En stel dat hij wel bougie’s met de korte schacht heeft, dan kan het ook zijn dat ze er scheef in zitten en dat verklaart het “tapverhaal” ook.
Niet dat het verstandig is te tappen terwijl de kop d’r nog op zit en vraag je dan meteen af of de draad dan nog wel levensvatbaar is om de bougie’s op z’n pek te houden. ;)
Maar goed, is er nu al eens wat gedaan met al die tips en hints?
31 oktober 2011 om 20:00 #17929913bougies waren niet te kort en de gaten waren vies erg vies en met de tap schoongekregen en alles zit nu goed vast zoals het hoort tenminste en hij draait zo goed zo heb ik hem nog nooit gekent is opgelost dus.
en of de tap levensvatbaar is ja de draad is niet weg geweest alleen opgefrist dus er is geen nieuwe draad getapt.31 oktober 2011 om 20:25 #17929914mooi dat het opgelost is :thumb zolang ermaar geen rommel in de cilinder verdwijnt dan is dat altijd goed.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.