Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Mijn eerst auto wordt een Astra OPC met veel vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2013 om 09:20 #17242270
Hallo Leden,
Ik ben hier nieuw en zal me eerst even voorstellen, ik ben Daniel ben 19 jaar en ben van plan binnenkort een eigen auto te gaan kopen, dat is natuurlijk altijd spannend je eerste auto. Mijn pa heeft mij een beetje de Opel verslaving doorgegeven en wil nu natuurlijk zelf opel rijden. Nu ben ik zelf al een beetje aan het kijken geweest en wil graag de Opel Astra OPC de (Oud model van ongeveer bouwjaar 2000) Ik weer uit kennis dat opc motoren 2.0L Turbo is, maar nu ik wat vaker rond gekeken heb op het forum valt me ook op dat opc ook zonder turbo is. hoe zit dit precies? Ik ga vaak naar tuning dagen en zou daar graag later bij willen staan met mijn opc, zouden jullie mij misschien advies willen geven over de opc waar ik op moet letten en het verschil kunnen noemen?
8 februari 2013 om 09:25 #17928637je hebt voor de Astra G de OPC1 en de OPC2
de OPC1 is geleverd met een X20XER blok, en die is dus zonder turbo. 160pk
de OPC2 is geleverd met een Z20LET blok en die is wel met een turbo. 190pkbeide zijn fijne blokken.. een vriend van me heeft toendertijd me laten rijden in ze opc1 en vandaar dat ik nu met een z20let rij..
er zit alleen wel een flink prijs verschil tussen de OPC1 en de 2.
en als je het meer om het blok doet, kan je net zo goed een coupe met een Z20LET kopen.8 februari 2013 om 09:37 #17928633Bedankt voor de snelle reactie, tevens kan ik hem motorische nog sneller maken, maar ik kan de kop niet overzetten met spruitstuk en turbo?
8 februari 2013 om 09:42 #17928634als je nual weet dat je em sneller wilt gaan maken zou ik voor een z20let gaan, daar is echt gigantisch veel spul voor te vinden in tegenstelling tot de x20xer. er zijn wel mensen die een turbo op een x20xer hebben gebouwt, maar persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen. want een motorswap is dan nog goedkoper.
8 februari 2013 om 09:53 #17928627zal ook ff beetje grof de prijzen geven..
van een OPC1 zo tussen de 3000 a 4500
van een coupe met z20let tussen de 4000 en 8000
en de OPC2 zijn de duurste meestal vindt je die niet voor minder dan 7000.. maar die blijft ook het mooistedeze staat hiero op de site te koop voor een zeer schappelijke prijs.
buysell/single_ad.php?ad_id=4349hou er alleen wel rekening mee dat de standaard LET turbo’s zo’n 130.000 km mee gaan.
als je die turbo wilt gaan vervangen zou ik dat dan ook meteen doen met een Z20LEH turbo van de Astra H OPC. die turbo’s koop je voor zon 500 pond uit engeland en is goedkoper dan de LET turbo8 februari 2013 om 10:01 #17928628Kijk nu ben ik weer wat wijzer geworden bedankt, ik weet even genoeg als de tijd is gekomen dat ik heb ga kopen horen jullie me weer.
8 februari 2013 om 10:04 #17928629is goed, ik ben benieuwd hoe het uitpakt. veel succes in elk geval :thumb
8 februari 2013 om 10:10 #17928630Ik denk dat het kwa kosten dan toch gewoon de OPC1 word, op marktplaats staan nog wel wat leuke tussen ook helemaal origineel nog, zijn er bij de aankoop nog dingen waar ik op moet letten wat betreft de opc enzo?
8 februari 2013 om 10:16 #17928631tja ik ben niet zo bekend met de kwalen van de X20XER, maar daar kunnen andere je wel het een en ander over vertellen.
voor de rest zijn het de standaard astra G kwaaltjes, roest bij de wielkasten en misschien bij de tankklep.
en het komt ook wel vaak voor dat de recirculatie klep open blijft staan van de verwarming.8 februari 2013 om 10:40 #17928632Bedankt, jullie horen wel van me als ik hem koop.
8 februari 2013 om 11:08 #17928626Ik zou iniedergeval wat algmene zaken goed bekijken:
-olie lekkege aan blok
-distributie riem vervangen bij welke stand
-staat van remmen
-staat van schokdempers (let op olie lekkage)
-staat van uitlaat systeem (is erg prijzig bij een opc)
-schakelt hij goed?
Nieuwe pook comleet kost je zo’n 300,-)Ik heb afgelopen zomer een opc1 gekocht, vind het een heerlijk blok op mee te rijden en een comleet uit geruste sport wagen. Veel fun voor je geld. Denk wel dat je realisticher bent als je tussen de 4500 en 6500 euro gaat denken. Of je moet wat kleine tot zelf grote gebreken op de koop toe nemen.
Gr Rolf
8 februari 2013 om 14:34 #17928625Zal wel wat verzekering kosten :vertag
8 februari 2013 om 14:58 #17928638Gewoon op je vaders naam zetten :thumb
8 februari 2013 om 15:28 #17928639En je hebt nog de OPC2 Hatchback
Deze heeft een Z20LET motor en heeft 200 PK.Deze dus:
8 februari 2013 om 17:58 #17928640Ook goed letten op koelwater niveau en/of er olie bij het koelwater zit koppaking is een zwak punt bij deze motoren even tijdens de proefrit de reservoir dop van het koelwater potje eraf en kijken of deze hard afblaast zo ja ”grote” kans dat de koppaking dan lek is.
Een klein beetje blazen doen ze altijd wel je kan het een beetje vergelijken met het openen van een cola fles.
8 februari 2013 om 20:55 #17928641Nog niet zo lang geleden stond er in de Auto en Tuning een artikel met aankooptips voor de G OPC’s. Zijn hele mooie auto’s en nog regelmatig spijt van dat ik 9 jaar geleden niet nog even wat langer heb doorgespaard ;).
12 februari 2013 om 11:23 #17928636Hij komt inderdaad op mijn vaders naam, ook omdat hij zelf een opel zafira sport rijd en lid is van opel pech service en anwb lid enzo is scheelt mij weer, er staat op speurdes een opc tekoop en wou deze week proberen een test ritje der in te maken, zo dat ik een beetje weet hoe zo iets rijd. Ben druk bezig met sparen en kijk regel matig op die leuke forum en op internet naar leuke astra opc’s die tekoop staan.
12 februari 2013 om 12:33 #17928635hier op het forum staat ook een mooie te koop :thumb
13 februari 2013 om 19:40 #17928642Sinds een paar dagen hou ik in middels ook ander speelgoed in ge gaten op verkoop site’s namelijk een Opel Corsa 1.6 GSI http://list.auto-commerce.nl/view/details.php?id=ac0213&auto_id=857455&page=1&zoek_id=&zmerk=&znomerk=&zmodel=&zcarros=&zrans=&zbrand=&zprijs=&zbouwjaar=&zstatus=&zsoort=1&zweergave=&zaanbieder=&ztranscode=&zprijs_van=&zprijs_tot=&zbouwjaar_van=&zbouwjaar_tot=&zkleur=&zkmstand_van=&zkmstand_tot=&zmetallic=&zcodes=&zcodeid=&zmarge=&znomarge=&textfield=&order_oud=merk&order=merk&alfabet=ASC&test=&template=&taal=NL&occ_intern=&redirect=ac0213″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Excusses voor de grote link, Ik hou hem al bijna een paar week in de gaten en het ziet er zo goed uit he de buitenkant, motorruimte allemaal tip top in orde en ook nog bij een dealer.
13 februari 2013 om 19:50 #17928643Ik heb met alle twee gereden, maar een astra g is meer auto voor je geld.
Groeten Jurgen,
13 februari 2013 om 19:53 #17928644Oude bekende die B corsa :D
Is inderdaad een toppertje, controleer wel ff de wiellagers lag er 1 uit toen hij hem verkocht (staat mij bij).Mocht je kiezen voor de corsa, moet je je wel even aanmelden :D :
http://www.corsateam.nl13 februari 2013 om 19:57 #17928645@PyroNiels wrote:
Oude bekende die B corsa :D
Is inderdaad een toppertje, controleer wel ff de wiellagers lag er 1 uit toen hij hem verkocht (staat mij bij).Mocht je kiezen voor de corsa, moet je je wel even aanmelden :D :
http://www.corsateam.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Dat is helemaal top dat iemand daar in de buurt woont :D Kan je me misschien nog meer informatie vertellen? hahah Ik woon nog al op een afstand (Delfzijl)
13 februari 2013 om 20:06 #17928646Ik woon er niet in de buurt, is een oude bekende van de club ;)
Zover als ik weet is het verder een toppertje.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe er in de tussentijd mee omgegaan is …13 februari 2013 om 20:22 #17928647Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een opc 1 (x20xer). Van mij mag je langs komen om een x te rijden,( als je in de buurt woont) dan weet je wat het is.
Let wel op, een OPC is een speciale auto, zo wel de opc 1 als de rest….dus geld ook speciale onderhouds prijze! Ennn, ze luste een slok benzine, met normaal rijde in de stad : 1 op 7 gecombineerd : 1 op 9 en snelweg als je egt wil….1 op 13. En dan houd je je recter voet in bedwang. Als je dat niet doet doet hij ongeveer, dus met spele ( als de motor goed op temp is) 1 op 3 in de stad ( ben je we als 1e weg bij het stoplicht) en naar mijn fam in duitsland, dus 425 km heen en 425 terug op duitse auto baan, schrik niet!!! 1 op 6. Moet ik wel bij zegen dat ik amper onder de 180 km/h uit kwam. Hield in 4x tanken in 1 weekend tijd.
Verder zoals je al ze dat je hem wil tunen…..ben ik ook een beetje mee bezig, MAAR, dat gaat niet meevallen met dit typen motor. Dit blok is van zichzelf al redelijk/goed/perfect gekieteld!! Je zou hem kunne chipen ander uitlaatsysteem, kat eronderuithale enz. Egt tunen zoals een opc 2 (met turbo dus) gaat moeilijk worden( of je moet veel geld hebbe).
Begrijp me niet verkeerd! Ik wil je de auto zeker niet afraden!
Zodra ik ik de sleutel omdraai in het contact krijg ik elke x weer een grijns van oor tot oor.
Alleen het stginair lopen van de motor 1000 rpm is al supper.
Ikzelf heb absoluut geen spijd van de auto ik wil aleen maar zegen….weet zeker dat je het kan betalen, vooral die benzineprijzen tegewoordig.
En zoek er 1 met zo veel mogelijk onderhous historyen en dergelijken en laat die afetrapte ding van 1000 euro staan! Goedkoop is duurkoop!!Groet stefan.
13 februari 2013 om 22:22 #17928648@ stefan, dat scheelt een hoop met mijn opc 1 kwa verbruik, ben afgelopen week naar venlo op en neer geweest, als ik een kruissnelheid aan houd van 140 a 160 met af en toe een sprintje tussendoor dan rijd ik gemiddeld 1:10,2 gewoon dagelijks verkeer rijd ik 1:11 met de kou en als ik rustig aan doe is 1:11,7 goed haalbaar.
Dat bevestigd mijn vermoeden dat die van mij gechipt is, max rpm zit bij mij op 7500tpm.
Gr Rolf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.