monza 24v ombouw

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 174)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242251
    Jigsaw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 April 2007

      ik ga binnenkort, over een kleine week ook beginnen aan mijn monza. Namelijk een C30SE inbouwen. Nu heb ik dit nog nooit gedaan, ofja…ik heb een C kadett een keer omgebouwd van 1.2 naar 2.0, maar een monza is toch net ff wat andere koek.
      ik heb al wat informatie opgezocht met datgene wat veranderd moet worden.

      op dit moment heb ik een 3.0E motor met getrag 265

      een paar details weet ik nog niet, dus ik vraag ze even allemaal voor de zekerheid, dan kan ik alvast alles voorbereiden en straks hopelijk in 1x doorwerken

      -stabi stang 2cm zakken
      kan ik hier gewoon alu blokjes voor gebruiken met een gat erin? met getapte draad of niet?

      uitlaat verlassen
      heb de complete voorpijp van de c30se inclusief kat dus dat moet wel goedkomen, kat ga ik toch achterwege laten

      dynamo verplaatsen naar andere kant
      ga ik niet doen, ik heb een airco installatie en die wil ik graag behouden, ik zal dus kleine stukjes uit mijn chassisbalk moeten zagen en een beetje moeten verlassen. of volstaan 2 mokerslagen ook?

      benzineleidingen verplaatsen
      welke maat heb ik precies nodig? 2 stukken van 2 meter, 8mm doorsnee?

      kabelboom aanpassen
      ik heb de kabelboom van de c30se en het gedeelte van de automaatbak eraf geknipt, kan dat kwaad? heb ik daar nog niets van nodig? heb ik trouwens de computer van handgeschakelde nodig?

      vliegwiel/koppeling
      custom vliegwiel met koppeling/drukgroep heb ik allemaal al in huis :)

      ben ik nog iets vergeten? wat is trouwens aan te raden, motor met bak en al eruit halen? of kan ik de bak laten zitten en alleen de motor eruit tillen?

      #17928089
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Volgens mij kan je de bak met motor tegelijk eruit, en erin takelen, alleen dien je wel je auto in zijn geheel op bokken te zetten, omdat de staart van de bak naar beneden moet kantelen.

        Ik ben ook binnenkort toe aan de ombouw, en ga je topic volgen.

        Vergeet de foto’s van je ombouw niet te nemen, en te plaatsen. :thumb

        #17928090
        eddepet007
          Lid sinds:
          11 February 2005

          is div keren gedaan effe zoeken op ron s topic staat ook wel info op

          #17928091
          Jigsaw
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 April 2007

            het verschil is dat dat ik een handgeschakelde wagen heb met een airco installatie, maakt het net weer ff anders

            #17928092
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              De ombouw blijft grotendeels hetzelfde

              de stabis heb ik 2,5 cm laten zakken, vindt 2cm wel krapjes, neem RVS, 2 gaten erdoor,
              en de plaatjes op maat maken zodat die mooi onder je stabis past :thumbup

              met de kabelboom uitkijken, in die multistekker zitten bruikbare kabels, lees topicje :D

              met een A2 zou je minder werk hebben dan met een A1,
              een aantal electronica zaken die ‘overal’ op fora’s zogenaamd bekend zijn,
              komen niet [altijd] overeen met de werkelijkheid, zoals bij mn A1, lees nogmaals topicje :hmmz

              Het is niet altijd plug en play, ja, ok, het blok draait, maar zoals boven vermeld,
              de rest is dan net ff anders :D

              de motor en bak kun je verder in zn geheel erin hangen. :thumb

              #17928093
              Jo1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 September 2004

                M.b.t. de rechterchassisbalk hoef je alleen aan de bovenzijde een sleuf van circa 15mm breed, en zo lang als de dynamo is, in te zagen. Vervolgens de zijkant naar buiten kloppen en de sleuf weer dicht lassen. Dat is net genoeg.
                De bedrading kun je van de automaatboom behouden, je hebt maar enkele kabels nodig.

                #17928094
                noci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 March 2010

                  Jo1, heb je er :kewlpics van ?

                  #17928095
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Hoe wil je met je ac pomp weg gaan komen en dan bedoel ik?

                    Voor zover als ik weet zijn de pompen en het systeem net wat anders tussen een Monza en een Sennie B,ik durf niet te zeggen of het gaat werken een Sennie B pomp op een Monza Senator instalatie…

                    Zoek dat ff uit voordat je begint zou zonde zijn als je alles gevult en dicht hebt en het ac systeem werkt niet goed..

                    #17928096
                    Jigsaw
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 April 2007

                      Iemand op het OHF rijd dezelfde combinatie als ik, iemand in engeland ook. Ik moet alleen een nieuwe leiding laten maken. voor de rest zou het gewoon moeten werken.

                      nog 2 vraagjes;
                      Ik wil gelijk de wiellagers voor en de remschijven vervangen. Op internet staan echter verschillende maten. zijn zimmermann schijven bruikbaar voor een monza?

                      #17928097
                      m400
                        Lid sinds:
                        22 November 2004

                        Waarom zou dat niet werken? Wel even alle ringetjes vervangen en vullen maar……

                        #17928098
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Waarom het niet zou werken:

                          De pompen van de Sennie B zijn mmm hoe zal ik het ff zeggen variabel en blijven hetzelfde leveren en niet toerental afhankelijk en die van een Monza zijn capaciteits afhankelijk van motor toerental.

                          Je inspuit ventiel is anders,en nog wat andere dingen,ik heb niet gezegd dat het niet werkt maar pluis ff uit of je 2 verschillende systemen kunt mixen,en blijkbaar gaat dat.

                          Wilde alleen ff melden dat het jammer zou zijn als je de a/c niet werkend zou krijgen of laat vullen en dat het voor niks geweest zou zijn.

                          #17928099
                          m400
                            Lid sinds:
                            22 November 2004

                            Een variabele pomp op een Sennie B?? Wat is daar dan variabel aan? Die pomp wordt gewoon met een magneetkoppeling in- en uitgeschakeld. Daar is niks variabels aan. Bij deze oude sysytemen, want dat zijn het beide, is de capaciteit afhankelijk van een goed werkend capilair en of expasieventiel. En er wordt al helemaal niks ingespoten.

                            #17928100
                            Jigsaw
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 April 2007

                              Gse heeft gelijk, de sennie.b pomp loopt volgens mij altijd mee en met een klep binnenin de compressor word de gewenste capaciteit geleverd, op internet moet ergens een uitleg staan. ik zal de beschrijving van de ac ombouw ook nog even opzoeken

                              #17928101
                              Jigsaw
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 April 2007

                                Gegenüber den Senator A und Monza Fahrzeugen ist die Klimaanlage des Senator B und Omega A um ca. 30 Prozent leistungsfähiger. Die wesentliche Neuheit aber ist der neuere V5-Kompressor. Der Kraftschluß zum Motor durch die Magnetkupplung wird nicht, wie bei den bisherigen Anlagen, mittels eines Thermostatschalters bewirkt, sondern der Kompressor läuft immer mit, wenn die Klimaanlage an den Bedienschaltern eingeschaltet ist.

                                Die Kälteleistung der Klimaanlage wird durch Veränderung des variablen Hubraumes des V 5-Kompressors geregelt, Schaltstöße durch Ein- bzw. Ausschalten des Kompressors werden dadurch vermieden.

                                Links Monza, Rechts Senator B
                                Die Klimaanlage arbeitet durch diese regelung gleichmäßiger, ruhiger und wirtschaftlicher. Die Kälteleistung wird hierdurch kontinuierlich dem Kältebedarf angepaßt.

                                #17928102
                                noci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 March 2010

                                  ? dus oude pomp op het motorblok zetten en V snaar poelie bij de krukas zetten of werkt dit dan ook met zo’n nieuwe pomp ?

                                  #17928103
                                  Jigsaw
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 April 2007

                                    Zou ook met de nieuwe pomp moeten werken :)

                                    #17928104
                                    m400
                                      Lid sinds:
                                      22 November 2004

                                      Zo dan, weer wat geleerd.

                                      #17928105
                                      Jigsaw
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 April 2007

                                        monza 24v met airco: (van het OHF)

                                        ist doch kein Problem, so eine Kombination fahre ich auch. Habe damals die Rahmen vorn oben etwas aufgeschnitten (schmale Keileinschnitte + Batteriehalter demontiert) und dann mit einer Schraubzwinge zusammengedrück und wieder verschweißt. Somit wird die lichte Weite des Rahmes vorn etwas breiter, so das die Lima und Klimakompressor vom 3,0-24V unverändert am Motor verbleiben. Lediglich ein spezieller Klima-Schlauch wird benötigt. Den kannst Du auch von mir bekommen, habe damals zwei anfertigen lassen, somit ist noch einer verfügbar

                                        #17928106
                                        noci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 March 2010

                                          En nu in het Nederlands ?

                                          #17928107
                                          Jigsaw
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 April 2007

                                            Doe dat maar lekker zelf

                                            #17928108
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              @noci wrote:

                                              En nu in het Nederlands ?

                                              airco-pomp orgineel aan de 24V laten zitten, chassisbalkrand inslijpen tot zover nodig, rand omtikken en dicht lassen.
                                              hij geeft verders aan dat ie de aircoslang speciaal heeft moeten aanpassen. :hmmz

                                              as je snel bent heb ie er nog eentje over :mrgreen:

                                              #17928109
                                              noci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                26 March 2010

                                                Bedankt ron, :wors
                                                Mij duits slaat nergens op en lezen al helemaal niet ! :puke
                                                Nu snap ik het tenminste :thumb

                                                #17928110
                                                Jigsaw
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 April 2007

                                                  welk stuk van de voorpijp van de 24v heb ik precies nodig en waar moet ik verlassen? De 24v loopt van 2 naar 1 en voor de kats splitst hij weer in 2. De monza pijp blijft altijd met 2 pijpen doorlopen.

                                                  #17928111
                                                  Jigsaw
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 April 2007

                                                    blokje is eruit

                                                    alleen met de voorpijp omlassen snap ik nog niet, neem aan dat ik ook de lambda sonde nodig heb

                                                    #17928112
                                                    Jo1
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      15 September 2004

                                                      Is toch simpel.
                                                      Zaag de flenzen van de kats eraf (aan de zijde van de kats zelf). Las hier 2 buizen aan, welke je weer aan de dempers last. klaar.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 174)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.