Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › vervangen van een versnellingsbak bij een opel rekord uit 19
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2011 om 14:30 #17242229
ik heb onlangs een opel rekord bj.1982 met 2.0s motor gekocht
hier zit een 4 bak onder nu wilde ik er een 5 bak onder hebben is dit mogelijk, of zijn hier ingrijpende verbouwingen voor nodig.16 oktober 2011 om 18:18 #17927831ik heb het zelfde gedaan met mn vorige rekord.
is het getrag 5bak?16 oktober 2011 om 20:33 #17927832@wiebe wietze wrote:
ik heb het zelfde gedaan met mn vorige rekord.
is het getrag 5bak?ik heb nog geen bak gekocht, wil eerst weten of het kan en welke bak ik dan het beste kan gaan kopen
16 oktober 2011 om 20:48 #17927833Een getrag past er zo achter. Das dus het makkelijkst.
16 oktober 2011 om 21:34 #17927830Mmm ook interesant voor mijn 1900. ook een 4 bak…5 bak is veel fijner natuurlijk.
Een getrag? welke bak is dat en waar komt ie onderuit? Wat mag zon ding een beetje kosten?
17 oktober 2011 om 04:08 #17927834de getrag 240 past zo onder rekord, komen ze ook onder vandaan.
let bij de ombouw wel op de aandrijfas, en mogelijk aanpassen schakelweg.
de manta`s hadden ook een getrag 240, daar was de schakelweg net wat korter
bij als bij rekord.succes.
17 oktober 2011 om 04:42 #17927835ja klopt ik moest een beetje inkorten
17 oktober 2011 om 18:35 #17927836@Ghanz wrote:
de getrag 240 past zo onder rekord, komen ze ook onder vandaan.
let bij de ombouw wel op de aandrijfas, en mogelijk aanpassen schakelweg.
de manta`s hadden ook een getrag 240, daar was de schakelweg net wat korter
bij als bij rekord.succes.
als er nu nog iemand is die weet waar je zo`n getrag 240 bak kunt kopen
en waar ik bij aankoop op moet letten dan zou ik heel erg geholpen zijn.alvast bedankt bohi
17 oktober 2011 om 20:40 #17927837die 5 bakken zijn niet zo dik bezaait meer.
af en toe kom je nog tegen op Markplaats o.i.d.
en waar je bij aankoop op letten moet…. tja….
moeilijk te zeggen van en versnellingsbak.
moet je gewoon geluk mee hebben :Dtussenas voor manta of rekord weet ik niet of daar verschil in zit,
verwacht het eingelijk niet, maar je weet maar nooit.17 oktober 2011 om 20:48 #17927838is die 240 bak niet dezelfde als ze altijd bij 2 liter 8 en 16v’s gebruiken? op kadettjes enz?
17 oktober 2011 om 21:26 #17927839Nee, das bij mijn weten een 1.8s bak of een r25. De getrag 240 is voor een cih.
18 oktober 2011 om 11:12 #17927840* juiste kopplingsplaat met het juiste aantal tanden
* aandrijfas inkorten
* evt schakelmechanisme inkorten
* juiste koppelingskabel of de gaffel overzetten van de 4bak in de 5 bakresulteert in
3.45 achteras overbrenging wat ik onder de gse heb18 oktober 2011 om 14:45 #17927841AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Deperik wrote:
Nee, das bij mijn weten een 1.8s bak of een r25. De getrag 240 is voor een cih.
nope zijn beide getrag 240 bakken
enkel die achter een ohc / dohc past heeft een ander koppelings huis
(bult tbv startmotor zit aan de andere kant)verder zijn de bakken gelijk ;)
18 oktober 2011 om 15:55 #17927842Dacht al zoiets maar wist het niet zeker :)
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
25 oktober 2011 om 14:36 #17927843heren, ik ben ook druk bezig met het restaureren van mijn manta GTE. nou was ik hier van plan ook een getrag 240 onder te plaatsen zodat hij met de 2.4 motor niet zo hoog in de toeren komt. Is deze handeling hetzelfde als van een GT, qua ombouwen van het schakelmechanisme dan..? Zie http://tekenaar.opelgt.com/getrag/getrag_240_mods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;. Ik was namelijk niet van plan om mijn hele tunnel te gaan slopen, dan laat ik nog liever de orginele 4 bak eronder :).
groeten,
roy25 oktober 2011 om 16:37 #17927844ja, is ongeveer gelijk, maar je zou ook je 4 bak pook kunnen gebruiken, lijkt het net wat meer op origineel, wel iets meer werk, maar ook een beter resultaat
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.