tankvlotters/meters kadett d/e

Forumindex Forums Modellen Kadett tankvlotters/meters kadett d/e

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242179
    tijs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 September 2005

      ik heb nu 2 meters gehad (digidash, en alanoog) en 2 vlotters… en beide hebben hetzelfde effect…
      aftanken, en netjes een volle tank weergeven…
      meter doet redelijk normaal tot hij een kwart leeg is, (dus nog 3/4 vol)…
      dan gaat de meter heel snel naar leeg toe…
      aftanken geeft dan weer zoon 15-18L brandstof erbij….

      ik heb alleen nog maar meters gehad zonder zoon spanningsregelaar doosje erop… en altijd e kadett meters… de vlotters weet ik niet, die zijn 2x van een gebruikte tank geweest. afkomst onbekend… denk ook e kadett…

      het zit uit eindelijk allemaal in een d kadett diesel, met een diesel tank van een d kadett.
      zijn die vlotters normaal wel uitwisselbaar?
      zit er ergens anders nog verschil in???

      #17927462
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Dus hij gaat vanaf 3/4de naar rood toe? Niet gelijkmatig door km’s?

        Dan is je vlotter deels doorgebrand, de vlotter is een weerstand.

        Het is een weerstand in de vorm van een draad gewikkeld rondom een porselein steentje.

        A is verbonden op Massa (Minpool), B is nergens aan verbonden. Maar het uiteinde van B = X weerstand (en zoveel weerstand zorgt ervoor dat de meter op leeg staat).

        Volle tank                    Lege tank
        A
        B
        | c |d

        C en D zijn de vlotter, die haakt halverwege het weerstandsdraad in. En pakt dus bijv. bijna geen weerstand of 50% van het weerstandsdraad.
        Streepje C = volle tank
        streepje D = lege tank

        Tussen C en D zal bij jou een breuk zitten, dus hij zal na dat stuk op “veel” weerstand komen, en dus lege tank. Waarom? Geen verbinding = lucht = veel weerstand.

        #17927463
        tijs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 September 2005

          hmm, dus gewoon 2x een kapotte vlotter te pakken..
          maar eens kijken of ze ergens nieuwe hebben….

          #17927464
          Aapje
            Lid sinds:
            1 January 2009

            Even goed meten met de multimeter buiten de tank :) Weerstandsdraadje goed bekijken…

            #17927465
            tijs
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 September 2005

              zit er verschil in een tankvlotter van een d kadett tegen opzichte van een e kadett?
              die zijn namelijk een stuk makkelijker te krijgen (van e kadett)

              #17927466
              tijs
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 September 2005

                toch nog maar eens een schopje omhoog…
                ik heb het nog altijd niet oplost, ook niet meer naar gekeken…
                maar kan ik een vlotter van een e kadett gebruiken in een d kadett tank?
                (fysiek past het wel) maar werkt de vlotter dan ook normaal?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.