Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe start niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2011 om 08:39 #17242155
Hallo,
ik heb in mijn 8v calibra een c20xe gelegd waar ik goed ziek van wordt :pukeHij wil maar niet starten.
Als ik een beetje benzine op de gasklep doe loopt die wel, maar valt meteen weer uit.
Ik had eerst een kapotte gaskleppositiesensor die de hele tijd op vollast bleef staan, als ik de schakelaar dan zo draaide dat de nullast dicht was bleef hij lopen.
Wanneer ik de luchtmassa meter er weer op zette slaat die meteen weer af.Nou dacht ik dus dat het met de gaskleppositie sensor te maken had, dus die heb ik weer vervangen.
En nou slaat die ook weer meteen af.Ik heb ondertussen wel zon beetje alles vervangen waar ik aan kan denken..
krukassensor
ecu
hall-sensor
bobine wel een WE maar met 16v voetje?
luchtmassameter 3x
stappenmotor
bougi’s
brandstofdrukregelaar (met meter geeft 3 bar aan)als hij heeft gelopen zijn de bougi’s zwart en droog.
:puke
15 oktober 2011 om 08:44 #17927078blijft duiden op een erg rijk mengsel.
Ik zou het dan gaan zoeken in de temp sensor en of lambda sonde..Maar wanneer loopt die motor nou wel en wanneer niet.
– Als de lmm eraf is loopt ze?
want dan kloppen de waardes gewoon niet met elkaar.
Wat was de staat van de kabelboom..
Was dit een frisse boom? geen kortsluiting in de boom bijvoorbeeld15 oktober 2011 om 11:47 #17927079Ja dat kan kloppen want met stekker er aan geeft die 50kg/u lucht aan en zonder stekker ook dus ergens zit er iets niet goed..
De kabelboom is echter wel netjes en uit een goedlopende auto gekomen..De temperatuursensor is goed en getest.
Zonder lambda moet die dan toch gewoon starten? want met en zonder maakt geen verschil.
15 oktober 2011 om 20:58 #17927080@Hans1991 wrote:
Ik had eerst een kapotte gaskleppositiesensor die de hele tijd op vollast bleef staan, als ik de schakelaar dan zo draaide dat de nullast dicht was bleef hij lopen.
Wanneer ik de luchtmassa meter er weer op zette slaat die meteen weer af.Deze snap ik ook niet helemaal, wat is het nou de gasklepschakelaar of de LMM??
Bovendien welke versie XE heb je, een DIS of een rotor? Die gebruiken namelijk ook een compleet andere gasklep positie sensor en die zijn niet uitwisselbaar.
Klinkt allemaal alsof hij er geen benzine in spuit, sluit eens een lampje op de pomp aan om te kijken of, hoe en wanneer hij draait bijv. En dan nog, zitten alle delen wel goed aangesloten op de boom, stappenmotor en klopsensor worden bijv. ook nog wel eens omgedraaid. De rode stekker moet op de klopsensor, witte op de stappenmotor….
Heb je wel echt de juiste bougies?
Dit moet een hele simpele oorzaak hebben, de halve wereld rijdt met XE’s die het allemaal prima doen namelijk…. Misschien heb je wel een combinatie gemaakt van twee stomme kleine foutjes…
Kom je eigenlijk vandaan? Een helpende hand is soms dichter in de buurt dan je denkt…
15 oktober 2011 om 22:37 #17927081Hallo,
allereerst heb ik een m2,5 dus met rotor, te herkennen aan de hallsensor die ik vervangen heb.
om de benzine op de gasklep te doen had ik de sfi bak en lmm er af gepakt. Als hij dan loopt en ik wil de sfi en lmm terugplaatsen valt hij meteen uit zodra ik de stekker er in steek.
Hij is uitgelezen met de tech1 hieruit kwam dat de gasklep sensor continu bij vollast open bleef staan ongeacht de gasklep stand.
Als hij dat klikje maakt dus je een beetje gasgeeft geeft die nullast gesloten aan, en staat die dus volgens de sensor in vollast.
alleen als hij op vollast staat blijft hij lopen, zet ik hem goed ( dus dat nullast ook open staat valt die onmiddelijk weer uit).
Nou heb ik dus de gasklep sensor vervangen en hij doet nog precies hetzelfde..De stekkertjes zijn goed aangesloten (ook getest met de tech1).
Heb meerdere setjes bougi’s geprobeert ook verschillende types, allemaal geen verschil.
Ik kom uit Babberich dicht bij de grens in Gelderland,
Ik heb nou in ieder geval een 16v bobine, die zet ik er morgen op.Bedankt voor de reacties in ieder geval :thumb
16 oktober 2011 om 08:05 #17927082M2.8 heeft net zo goed een nokkenas sensor (hall element) hoor… daar herken je hem niet aan ofzo…
Succes er verder mee in elk geval! :thumb
16 oktober 2011 om 18:38 #17927083Vandaag helaas maar een uurtje de tijd gehad.
16v bobine geplaatst nog niet starten.Wel even getest.
Wanneer ik probeer te starten duurt het een paar seconden voor er benzine uit het ontluchtingsventiel komt..
Na even door gestart te hebben wel natte bougi’s. Maar niet starten16 oktober 2011 om 19:00 #17927084Dan heb je toch geen vonk!? Kan bijna niet anders!
16 oktober 2011 om 19:11 #17927085Dat was dus ook mijn gedachte.
Misschien bobine kapot, anders had die eerst nooit kunnen lopen.16 oktober 2011 om 19:20 #17927086Input moet ongeveer een halve ohm meten en de uitgang 7K…
Ingang:
Uitgang:
Wel even de draden los maken hier voor…
Check ook de massa!
18 oktober 2011 om 08:54 #17927087Bobine is goed… Bougi’s vervangen voor nieuwe…
Massa gecontroleerd..nieuwe bougikabels onderweg, kwam er achter dat die toch een beetje te veel weerstand hadden :angel
21 oktober 2011 om 10:30 #17927077En nog steeds niet starten :jerry
21 oktober 2011 om 15:08 #17927088Als hij helemaal geen aanstalte maakt om te starten dan denk ik aan DE twee simpele dingen en dat is vonken en benzine. Nummer 1 is al zo’n beetje alles aan gedaan, nummer twee nog niet. Weet je zeker dat je benzinedruk hebt? Loopt de pomp? Effe nieuw pomp relais al geprobeerd?
21 oktober 2011 om 15:30 #17927089Waar kom je vandaan?
21 oktober 2011 om 16:52 #17927090… toch ff reageren.. je hebt toevallig niet de temp.sensor van ecu vervangen.. ?
ik had bij mij de sensoren eraf gehaald om nieuwe te kopen.. had blok een flinke revisie gegeven
en wilde niet op wat kleine dingen besparen..ik kreeg een blauwe sensor..(ik dacht ook dat het de goeie was) 1 maand later blok erin.. NOOIT starten.. ik zoeken zoeken, uit eindelijk op fotos zag ik dat ik een zwarte moest hebben.. (weerstand heel anders) .zwarte erin starten lopen..
sucses..
21 oktober 2011 om 17:11 #17927091@ vinci de pomp loopt, en er is benzine druk, en de injectors werken.
Vandaag ook even benzine filter vervangen maar geen verschil…@ folkyc20xe ik kom uit babberich
@ mattemaker ik heb nou inderdaad een blauwe er in zitten van mijn oude 8v maar toen we hem aan de tech 1 hingen gaf hij wel de goede temperatuur aan… dus dat zou ook goed moeten zijn.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.