Mogelijke gevolgen Luchthoeveelheidsmeter L-jetronic defect

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Mogelijke gevolgen Luchthoeveelheidsmeter L-jetronic defect

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242059
    kywieman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2009

      Hallo,

      Wat kunnen de gevolgen zijn als de luchthoeveelheid meter van een L-jetronic (grijze injectoren) kapot is?
      Als ik hem door meet krijg ik de verkeerde ohm waardes en het test lampje brand als dit niet hoort te gebeuren.
      Conclusie luchthoeveelheid meter kapot.
      Nu rijdt mijn auto op gas met backfire klep.
      Op gas trekt hij goed maar op benzine was het eerst zo dat hij bij 3000 toeren inhield.
      Nu is dat al zo dat hij op benzine niet verder komt dan de 1500 toeren.

      Kan die allemaal komen door een defect luchthoeveelheid meter of eventueel de brandstofpomp defect of brandstoffilter verstopt?

      Dank :wors :wors

      #17926050
      noci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 March 2010

        Je geeft zelf al de oorzaak aan, zou beginnen met het brandstof filter ( is het goedkoopste ) en is nooit verkeerd om eens te vervangen. ( althans bij mij want die start op benzine ).
        Zal vanavond eens bij mij de LMM stekker los trekken en starten kijken wat die dan doet .

        #17926051
        Goofy44
          Lid sinds:
          7 June 2011

          Hoy Kywieman als de lmm kapot is zal je motor niet goed lopenen waarscheinlijk niet eens meer aan slaan ik had bij het vervangen van het lucht filter het sekkertje vergeeten terug te doen en hij wilde niet eens meer starten op benziene dus ik ben bang dat je op zoek moet naar een andere lmm

          #17926052
          kywieman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2009

            Dat is het vreemde als ik hem door meet lijkt het er op dat de lhm kapot is maar hij slaat wel in 1 keer aan.
            Alleen komt hij nu niet verder dan 1500 toeren.

            #17926049
            kywieman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 February 2009

              Bleek dus dat de brandstofpomp vol zat met opgedroogde benzine. (zwarte poeder)
              Pomp schoongemaakt van binnen en nieuwe brandstoffilter.
              Nu trekt hij weer door tot het 5000 toeren.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.