Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra doet te lang met overschakelen naar LPG
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2011 om 17:18 #17242011
Hallo,
Ik merk dat de auto (astra coupe 2002, Necam g3 install.) er te lang over doet om naar LPG over te schakelen;
– bij koude motor (4 a 5 min)
– Motor op temp. (30 sec)Dit vind ik allebei te lang want ik had een rover op gas (ook necam) die er met koude motor 20 sec. over deed zelfs in de winter. en bij warme motor vrijwel direct of na 3 sec.
Dit is nogal een verschil, is de tijd van overschakelen in te stellen ofzo?
8 oktober 2011 om 19:10 #17925164Dat is inderdaad erg lang.
Bij mij is het met koude motor ongeveer 10 seconden, oplopend tot 45 seconden als het buiten behoorlijk vriest.
Warme motor is inderdaad maar een paar tellen.Ik heb zelf een Koltec V392-installatie, deze is niet in te stellen, maar haalt de motortemperatuur uit het motormanagement. Werken je thermostaat en temperatuursensor goed?
8 oktober 2011 om 21:20 #17925165Als de thermosstaat kapot is, en de motor komt niet snelgenoeg aan 40 a 50 graden motortemperatuur, dan schakelt ze ook niet snel over.
We hebben het gehad met een Z18XE in duitsland (-18 graden buiten en kapotte thermosstaat), deze ging helemaal niet op LPG!!)
Komt de motor vlot op temperatuur???
Willem
9 oktober 2011 om 10:32 #17925163Dat is wel erg lang normaal bij een warme motor gaat die van mij bijna direct op gas lopen en bij koude motor binnen anderhalve minuut in de winter tot onder een minuut in de zomer
9 oktober 2011 om 17:20 #17925162Die van mij schakelt over op LPG als ik 2000 toeren bereik, daarna loopt hij prima !!!
Ook bij een steenkoude motor heb ik helemaal geen problemen.
Dus het kan wel goed lijkt mij.Rik ;)
9 februari 2012 om 15:04 #17925166@ willem
De motor komt naar mijn gevoel niet zo snel op temperatuur (maar ja logisch met dit weer) na 7 minuten stationair draaien is de temp.meter amper in beweging gekomen.
Volgens een LPG specialist kan het door de waterpomp komen die niet meer goed werkt en daarom de koelvloeistof niet snel doorpompt naar de verdamper en de verdamper dus niet snel op temperatuur komt. Is dat mogelijk?
Sinds ik de auto heb brandt ook het gele radiatorlampje en verlies ik koelvloeistof (meer echt heeeeel erg weinig BV. 1 liter per halfjaar).
Hoe kan ik weten of de thermostaat kapot is?
9 februari 2012 om 15:09 #17925167heb jij dunne waterslangen aan
je pomp of slangen zo dik als van de kachel
als je dunne hebt dan moet je er andere aan zetten
probleem opgelost waterdoorvoer tedun
veel voorkomens bij opel necam
succes9 februari 2012 om 16:58 #17925168@astra coupeeee wrote:
@ willem
De motor komt naar mijn gevoel niet zo snel op temperatuur (maar ja logisch met dit weer) na 7 minuten stationair draaien is de temp.meter amper in beweging gekomen.
Volgens een LPG specialist kan het door de waterpomp komen die niet meer goed werkt en daarom de koelvloeistof niet snel doorpompt naar de verdamper en de verdamper dus niet snel op temperatuur komt. Is dat mogelijk?
Sinds ik de auto heb brandt ook het gele radiatorlampje en verlies ik koelvloeistof (meer echt heeeeel erg weinig BV. 1 liter per halfjaar).
Hoe kan ik weten of de thermostaat kapot is?
Dan zou ik toch eens gaan laten kijken waarom dat lampje brandt misschien? Mbt het overschakelen.. Thermostaat gegarandeerd. Gaan altijd stuk..
Je kan dit merken door de motor te laten warm draaien en dan te voelen aan allebei de waterslangen naar de radiateur.. blijven die even warm… dan is de thermostaat dood..20 februari 2012 om 14:34 #17925169Het lampje brandt omdat de sensor koelvloeistofniveau defect is. Ik ga zo ff beide waterslangen van de radiateur checken.
@ Camper
Zijn dit ook de slangen die jij bedoeld?
20 februari 2012 om 14:37 #17925170Maar een slechte waterpomp kan het laat overschakelen niet veroorzaken?
20 februari 2012 om 16:46 #17925171Heb net 3 kwartier gereden op een 80 km weg en in de stad. De temp. komt rijdend, met de verwarming uit, maar tot 80 of minder pas bij een paar minuten stationair na de rit kwam de temp. pas op 90.
De 2 waterslangen (dikke slangen, 1 van de motor en 1 van het koelvloeistof resevoir) naar de radiator zijn even warm.
Dus ik denk dat de thermostaat inderdaad kapot is.De distributieset en waterpomp ga ik ook laten vervangen want over een paar duizend km moet dit zowiezo gebeuren.
Zijn er nog mensen hier die dat kunnen doen?
hoor t graag.
Mvg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.