Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Welk type gordels in eerste type Manta B1 ???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2011 om 21:45 #17241961
Welk type gordel hoort er in de eerste serie B1 te zitten?
Voor zover ik kan beoordelen, zaten er in januari 1976 nog vaste 3-puntsgordels in zonder oprolmechanisme.
Wie heeft deze gordels ook?
Of heeft iedereen gewoon gordels met oprolmechanisme achter het zijpaneel?
6 oktober 2011 om 22:26 #17924751B1 heeft iig niet van die chromen geleiders onderaan, volgens
mij heb ik daar nog een nette complete set van liggen.
Morgen even kijken.En nog bedankt voor de mooie foto’s :thumb
6 oktober 2011 om 22:40 #17924752zover ik weet ken ik enkel de 3 punts van b1 zit id niet met stan meet met soort plaat met ronde gaten en daar weer veer achter
heb ze enkel met op rol mechamisme gezien
7 oktober 2011 om 09:59 #17924753Staat dat niet ergens in een folder ofzo?
7 oktober 2011 om 15:41 #17924754@eddepet007 wrote:
zover ik weet ken ik enkel de 3 punts van b1 zit id niet met stan meet met soort plaat met ronde gaten en daar weer veer achter
heb ze enkel met op rol mechamisme gezien
Vanmorgen toevallig bij een manta B1 gekeken en hetzelfde als jij omschrijft gezien.
7 oktober 2011 om 15:53 #17924755ken ook enkel het rolmechanisme maar.
en idd zoals eddie al beschreef.
de gsi heeft een chrome stang voor de plaat van de b1 in de plaats.wat heeft de witte gt/e dan?
7 oktober 2011 om 16:25 #17924756Ze zijn ook zonder rolmechanisme, de ’76 SR van m’n broer heeft vaste.
Het gedeelte dat je dan vastklikt kun je aan een haakje hangen thv de B-stijl.7 oktober 2011 om 16:29 #17924757Welke witte GT/E???? :angel
Wat dacht je van dit geweldige systeem:
Met van die lekkere lange……..:
Maar, hierdoor kunnen de gordels niet door de achterpanelen:
De achterpanelen hebben namelijk geen uitsparingen voor asbakjes!!
Die hebben ze nu dus in een opbouw-uitvoering op de sleuven van de rolgordels geplaatst (tenminste, als ze er ook werkelijk achter zitten):7 oktober 2011 om 19:23 #17924746@postbusmanta wrote:
Welke witte GT/E???? :angel
die zo mooi bij een a manta gt/e en een b2 gt/e zou staan king:
maar die gordels die jij daar hebt, heb ik nog nooit eerder gezien.
zelfs in mijn `75er b manta zit het systeem wat eddy beschreef.zeker een wagen waar nooit in gerookt is :P :jerry :jerry
7 oktober 2011 om 20:00 #17924758Ik denk dat hier dan origineel de 3 punts vaste gordels in hebben gezeten,
en deze daar voor in de plaats zijn gekomen…. dat wordt dus op zoek naar
de 3 punts vaste gordels ;)Heb je nog meer :kewlpics ook van de buitenkant, ik ben nu wel nieuwschierig :D
7 oktober 2011 om 20:47 #17924759Nee, helaas geen foto’s van de buitenkant:
7 oktober 2011 om 20:54 #17924760Dat ziet er goed uit :wors mooi origineel houden!!
Ik denk dat er origineel dit soort gordels in hebben gezeten,
deze zitten in mijn sommer bazar7 oktober 2011 om 21:01 #17924761Dit zit in m’n Manta CC uit 1979:
7 oktober 2011 om 21:14 #17924762Misschien heeft dit er ook wel ingezeten, dan moet je bij de witte GT/E
even kijken als er achter het asbakje de openning zit voor de rolgordel.
Zo’n set heb ik nog wel compleet met alles er bij in mooie staat nog wel
liggen, zit alleen onderaan om het ijzer een rubber hoes om heen.Maar als die asbakken zo origineel zijn zou ik dat laten zitten, ik heb dat
zo met die asbakken nog nooit eerder gezien.7 oktober 2011 om 21:47 #17924763mooie plaatjes Stefan
:thumb :thumb :thumb
mooie wagen! :wub
8 oktober 2011 om 10:48 #17924750wat in jou cc zit ken ik ook en alst goed is heb je ook nog met chromen plaat onderaan
9 oktober 2011 om 19:29 #17924747M’n eerste B1(1978) had dezelfde zoals die in de CC van postbusmanta, maar er zat een soort van bekleding
rond die plaat onderaan. M’n huidige B1 (1981) heeft dezelfde chromé metalen strip zoals je vindt op de B2
modellen.9 oktober 2011 om 21:51 #17924748Nou…………verrassing !!!!
Waarschijnlijk hebben er toch origineel vaste gordels in deze Manta uit 1976 gezeten.
Ik heb vandaag de asbak eruit geschroefd en daar achter zit dus geen sleuf !!
De bevestiging voor een rolmechanisme achter het zijpaneel is echter wel aanwezig.
9 oktober 2011 om 21:54 #17924749die zij panelen…. heb ze volgens mij ook nooit eerder gezien zonder uitsparing.
weer een zeldzaamheid stefan :D
28 december 2011 om 17:04 #17924764Zo, laten we dit topic eens een flinke schop geven :P
Vandaag heb ik andere gordels in m’n manta gezet. Maakt geen bal uit. Ze rollen nog steeds niet in, alleen als je ze ‘helpt’. Ik heb dezelfde gordels als postbusmanta met de foto’s van zijn CC uit ’79.
Nu zag ik op de foto’s van postbusmanta die het eerste zijn geplaatst dat het rolmechanisme vast zit op de plaats waar normaal het eind van de gordel vast zit. Ik denk dat er op deze manier minder wrijving plaatsvind en de gordels misschien wel vanzelf oprollen. De kracht die op de gordel komt bij een botsing wordt wel twee keer zo groot (opgevangen door 1 punt ipv 2). Zou het veilig zijn op deze manier?
29 december 2011 om 11:55 #17924765dashboardspray op de gordels spuiten wil wel helpen.
Ik heb trouwens wel origineel chromen stangen onderaan in mijn b1
29 december 2011 om 12:11 #17924766Maakt niet het grote verschil, heb dat trucje al eens geprobeerd. Hoe zitten die chrome stongen gemonteerd? Heb deze namelijk ook gekregen bij een andere set gordels.
29 december 2011 om 16:20 #17924767Klemt ie niet ergens dan
Want hier rolden ze voor demontage gewoon op heb er nog na gekeken nlChromen stang
Steek je 1 kant in ijzeren plaat war achterbank op rust en andere kan zet je vast met de bout naast de deur29 december 2011 om 19:31 #17924768Oke, gat in de bodemplaat en andere zijde met de bout vast.
De gordels rollen goed op hoor! Enkel wanneer ze zijn gemonteerd rollen ze slecht op, weerstand met de sleuf in het stijl en toch veel wrijving met dat kunstof verlengstuk en die chromen geleider bij je schouder. Ik heb die kunstof schoudergeleider al weggelaten, dan hoef je ze wat minder te ‘helpen’.
Zijn er wel gordels in een Manta die fatsoenlijk op geheel eigen kracht inrollen? :P29 december 2011 om 21:46 #17924769Waarschijnlijk heb je de bout waar het oprolmechanisme mee vast zit te vast aangedraaid, daardoor vervormd het oprolmechanisme en klemt daardoor het draaiende gedeelte vast.
Probeer de bout eens wat losser te draaien en dan kijken of de gordel beter rolt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.