Forumindex › Forums › Modellen › Astra › stuurbekrachtiging werkt niet en accu laad niet bij ra ra ra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2011 om 17:59 #17241796
Hallo Opel vrienden,
Vandaag een nieuwe accu gemonteerd in de Astra G station diesel motor Y17GT. Ik heel blij dat ik weer kon gaan rijden :thumb …..zet hem in zijn achteruit om de parking te verlaten en merk dat de stuurbekrachtiging niet werkt en dat mijn laadstroomlampje blijft branden. :wtf Heel de afgelopen week gewoon gereden, niets gezien aan waarschuwingen. Nu heb ik de accu vandaag gewisseld voor een nieuwe(was circa 5 jaar oud, dus logisch dat hij aan het einde was) Maar van het ene moment op het andere met dit soort storingen komen is voor mij onlogisch. Kan het zijn dat er elektrisch iets ontregeld is waardoor ik deze storing heb?? Kan ik de dynamo doormeten als ie nogh gemonteerd is, en wat moet ik aan spanningen c.q. weerstanden meten en op welke klemmen/stekkers. Wordt de stuurbekrachtiger elektrisch aangestuurd en hoe deze te controleren? Tja, het zijn nogal wat vragen, maar als jullie nu zeggen waar ik het moet zoeken, dan zal ik het werk wel doen. Dan kunnen jullie toekijken hoe ik aan het werk ben. :hmmz :D
groet,
Jan Paul24 september 2011 om 18:24 #17923303Dan laadt :vertag je dynamo niet meer bij… :vertag
24 september 2011 om 18:30 #17923304ja, dat zou je normaal denken…..maar die stuurbekrachtiger dan? :wtf
24 september 2011 om 18:37 #17923305@astra zwart wrote:
ja, dat zou je normaal denken…..maar die stuurbekrachtiger dan? :wtf
Ja de stuurbekrachtiging is elektrische hydraulisch. of te wel een elektromotor stuurt een pomp aan.
Die pomp zorgt voor de hydraulische druk voor de stuurbekrachtiging.Als de boordspanning onder een bepaalde waarde komt.
Dan wordt de elektromotor van de stuurbekrachtiging uitgezet.Er is maar 1 remedie. De dynamo vervangen.
25 september 2011 om 06:04 #17923306Als de accu niet bijlaad dan doet de stuurbekrachtiging het inderdaad niet meer, vooral de astra G had daar last van, dat kwam door een slechte massaverbinding die de zaak kapot liet gaan, maak een extra massa draad van de dynamo rechtstreeks naar de accu en vervang de dynamo.
mark
http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;25 september 2011 om 11:22 #17923307Ik had al verder op het internet gekeken en tot de conclusie gekomen dat idd de dynamo het zorgenkindje was. Jullie oplossing klinkt me idd logisch in de oren. Omdat de accu leeg was, door een defecte dynamo, stuurt deze ook de stuurbekrachtiging niet meer het juiste amperage. Een nieuwe accu is dan alleen niet voldoende. Nu alleen nog kijken dat we die dynamo kunnen repareren of dat het een duur grapje wordt. Door die vacuumpomp ernaast zal het wel een duur dynamootje worden. Ach, in deze crisis kan dat er ook nog wel bij. Alles komt altijd tegelijk, daar zijn we zo onderhand wel aan gewend. Ik dank jullie voor de aangedragen hulp. Ik ga gelijk beginnen en zal het later nog wel laten weten hoe het is afgelopen. Nogmaals bedankt :thumbup :thumbup
groet,
Jan Paul25 september 2011 om 12:58 #17923308reken maar op 350 euro (als je het bij de dealer laat doen)
25 september 2011 om 13:57 #17923309Yep heb ik ook gehad met mijn astra g benzine. Dynamo kapot, accu laad niet meer bij. Gevolgen? Stuurbekrachtiging deed niet meer, tellers gingen op en neer stilstaand liet dat ding 220 zien, lampjes branden enz enz enz. Destijds €550 betaalt dynamo plus nieuwe accu opel dealer.
27 september 2011 om 03:17 #17923302Ik heb precies hetzelfde gehad maar bij mij was de spanrol van de distributie eraf gelopen. vervangen dat ding en probleem opgelost, stukken goedkoper dan een dynamo kan ik je zeggen, dus controleer eerst even of dat het niet is…
27 september 2011 om 17:31 #17923301een nieuwe kost bij Huizen elektrik in huizen net zo duur als een ruil dynamo bij de automateriaal handel .
kijk maar is op de site is werkelijk de voordeligste zie ook marktplaats daar adverteerd hij in het opel Astra gedeelte bij onderdelen .
Bert
27 september 2011 om 18:46 #17923300@EddyReuneker wrote:
Ik heb precies hetzelfde gehad maar bij mij was de spanrol van de distributie eraf gelopen. vervangen dat ding en probleem opgelost, stukken goedkoper dan een dynamo kan ik je zeggen, dus controleer eerst even of dat het niet is…
Ik ga er van uit dat jij het over de spanrol van de multiriem hebt, ipv de distributie?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.