Voor de v6 kenners

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Voor de v6 kenners

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241750
    gwriemersma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2010

      Hallo we zijn bezig met een omega v6 3.2
      Voor mijn buurman.
      Als het op reparaties aankomt kan ik mij prima redden maar een beetje voorkennis is altijd handig.

      Zijn er specifieke dingen waar ik wij op moeten letten.

      Wie ? :hmmz :wtf kan helpen.

      Had al op omega gedeelte gevraagd maar die zij :sleeping n niet zo actief schijnbaar

      Bvd dank Gerhard

      #17922801
      sander2.5v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 April 2011

        Wat voor soort reparaties dan:p?
        Of wil je gewoon tips over wat er allemaal kapot (motorblok) kan gaan? :angel

        #17922802
        Gts32v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2008

          Warmtewisselaar,en op tijd de Db riem vervangen,maar dat is vanzelfsprekend.

          Gr, Gts32v6

          #17922803
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            V6 kwalen:

            – Olielekkage Krukaskeerringen bak en distrizijde
            – Olielekkage nokkenas keerringen
            – Olielekkage kleppendeksels (deksels dienen mee vervangen te worden met de pakkingen (kusstof deksels) (kassa))
            – Olielekkage Vulpijpje motorolie (ringen of hele pijpje vervangen)

            automaatbak:

            – Automaten willen wel wat olie lekken, laat daarom zo nu en dan oliepeil controleren (kan alleen met een uitleesapparaat)
            – lekkage bij uitgaande as (zweten mag, druppelen is net te veel van het goede)

            Omega zelf:

            – Roest op deuren en wielranden
            – Roest op veerpoten

            Onderstel:

            > Ruimte op gehele voortrein komt vaak voor, dan het volgende controleren
            – draagarmen (zeker imi’s gaan meer dan eens kapot (slijtende rubbers)
            – Pitmanarm en hulp pitman arm op speling controleren
            – Stuurstangen op speling controleren
            – Stuurhuis op speling controleren (afstelbaar)

            Ook achter op spelingen kijken

            – bonken bij gas los gas erop is meestal Hardy schijf of homokineet
            – olielekkage Cardan keerringen (meestal niet meer dan zweten)

            Willem

            #17922804
            gwriemersma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 December 2010

              Heren bedankt voor jullie info ben geholpen :thumbup

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.