Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › schokken/inhouden C20LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2012 om 21:11 #17241635
Mijn LET gaat binnenkort afgesteld worden, maar heb nog een probleempje.
sinds kort houd hij enorm in als ik in z’n 5 vol gas geef (ik rij met 5 bak)
ook schommeld hij stationair heel erg, bijna afslaan.
als hij ff stationair gelopen heeft is het toerental vrij normaal.
ook loopt de motor soms 2500 toeren meteen na het starten.zeer wazige problemen allemaal. die zich niet iedere keer voor doen :???:
ik heb vorige week een Walbro brandstofpomp gemonteerd en een Collins dumpvalve.
de interne wasegate op de turbo is afgedopt d.m.v een schroefiemand ook al eens van deze problemen gehad?
gaskleppositiesensor?
LMM?
valse lucht?k wordt er een beetje moe van zoals het steeds gaat…..
zaterdag maar eens ff kijken of hij valse lucht heeft.
dat is het makkelijkste ;)wie o wie kan me nog wat info geven
29 maart 2012 om 21:17 #17921715Valse lucht… Slangentje gescheurd uit gedroogt.
Voetpakking?
t stukje rembekrachtiger slangff met remmenreiniger testen
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
29 maart 2012 om 21:35 #17921716valse lucht ga ik zaterdag zowiezo controleren op het werk
we hebben daar een rookapparaat voor, daar vind je het kleinste lekje mee ;)
motor is 7000km geleden gereviseerd dus pakkingen e.d ga ik ff niet van uit.
vacuumslang kan wel ;)30 maart 2012 om 10:03 #17921717Check je stappenmotor ook even, of hij vastzit of iets dergelijks.
Schoonmaken met remmenreiniger is ook optie.
Groet, Ravi
30 maart 2012 om 18:51 #17921718ik denk toch lmm.probeer eens van iemand eentje te testen dan weet je zo voor dat je grote onderzoeken gaat doen.
30 maart 2012 om 19:13 #17921719ja daar was ik ook al aan het denken.
zeker bij belasting van de motor ;)kan ik wel eens gaan testen, maar ik kijk eerst voor valse lucht.
probleem is dat ik hem (nog) niet uit kan lezen, want ik moet de OBD stekker nog aansluiten.
7 april 2012 om 15:45 #17921720ff een update:
ik heb de motor niet meer gecontroleerd op valse lucht.
loopt weer perfect nu!!
ook valt hij in een keer netjes terug naar +/_950 toeren! ;)zit nu een nieuwe uitlaat op, het schokken bij volgas geven is helemaal weg!!
7 april 2012 om 18:31 #17921721Beter! Wie gaat em afstellen dan??
Groetjes Ram
8 april 2012 om 09:50 #17921722Klasen jonguh!!! :jerry
3 mei
8 april 2012 om 19:25 #17921723Beter man, ga je ook met Andre?? Wat is je doel eiglks??
Groetjes Ram
8 april 2012 om 19:32 #17921724nee ik ga alleen.
Andre heeft wel de afspraak gemaakt. maar heeft het te druk met ander werk ;)heb het met Andre nog erover gehad qua vermogen.
hij zei dat rond de 260pk haalbaar moest zijn met de orginele turbo.
ik zie wel hoeveel ze eruit gaan peuteren. maar meer dan 300 hoeft voor mij niet.
levensduur moet ook wel goed zitten he :thumb9 april 2012 om 09:05 #17921725260pk met k16? makkie toch..
voor de levensduur kan je beter iets anders pakken… ondanks er na 20jr nog k16’s leven.
9 april 2012 om 09:15 #17921726Had een K16 op mijn vorige Truck (MB Atego 1217L), 13jaar en 365.000km en Stil Going strong.. (draaide een Druk van 1,7bar overdruk)
aan het merk Turbo zal het niet liggen, maar eerder aan de Constructie van opel…
Denk als je er een beetje netjes mee omgaat zo’n Turbo echt lang mee kan hoor..
Willem
9 april 2012 om 10:08 #17921727Heb ook met mijn k16 evo310 gereden voor dik anderhalf jaar. Deed het nog goed niet roken niks, heb em op t forum verkocht en niks over gehoord verder :D . Spoelen wel veel later op vergeleken met een Garrett..
9 april 2012 om 11:47 #17921728@wim-v6 wrote:
Had een K16 op mijn vorige Truck (MB Atego 1217L), 13jaar en 365.000km en Stil Going strong.. (draaide een Druk van 1,7bar overdruk)
aan het merk Turbo zal het niet liggen, maar eerder aan de Constructie van opel…
Denk als je er een beetje netjes mee omgaat zo’n Turbo echt lang mee kan hoor..
Willem
Is niet echt te vergelijken…. Diesel draait met veel lagere uitlaatgastemperaturen. En bij een vrachtwagen is er meestal niet sprake van veel kleine korte ritjes.
Goed onderhoud en er netjes mee omgaan ( niet volgas knallen op de autobahn en dan er ineens bij het tankstation eraf gaan en de motor uitzetten om een balletje te gaan halen bv ;) ), daar worden ze best oud mee. :D Ik heb laatst een Saab gesloopt met een dikke 4 ton op de teller en daar zat nog netjes de originele turbo op, was nog nooit iets mee gedaan. :agent Dit was dan ook een extreem goed onderhouden auto van de 2e eigenaar die hem altijd netjes warm reed en liet afkoelen voor hij uitstapte. ;) En op een LPT hoeft zo’n turbo maar iets van 0,5 bar te draaien. :angel
9 april 2012 om 14:58 #17921729ik rij hem altijd netjes warm ja, dat zowiezo.
en aan komen blazen en dan de motor uit zetten is ook uit den boze bij mij.
altijd rustig aan de laatste km’s ;)Turbo zou al eens vervangen zijn van dit blok, door de vorige eigenaar.
rookt ook niks iig :thumb9 april 2012 om 20:55 #17921730@giuliettaevo wrote:
@wim-v6 wrote:
Had een K16 op mijn vorige Truck (MB Atego 1217L), 13jaar en 365.000km en Stil Going strong.. (draaide een Druk van 1,7bar overdruk)
aan het merk Turbo zal het niet liggen, maar eerder aan de Constructie van opel…
Denk als je er een beetje netjes mee omgaat zo’n Turbo echt lang mee kan hoor..
Willem
Is niet echt te vergelijken…. Diesel draait met veel lagere uitlaatgastemperaturen. En bij een vrachtwagen is er meestal niet sprake van veel kleine korte ritjes.
Goed onderhoud en er netjes mee omgaan ( niet volgas knallen op de autobahn en dan er ineens bij het tankstation eraf gaan en de motor uitzetten om een balletje te gaan halen bv ;) ), daar worden ze best oud mee. :D Ik heb laatst een Saab gesloopt met een dikke 4 ton op de teller en daar zat nog netjes de originele turbo op, was nog nooit iets mee gedaan. :agent Dit was dan ook een extreem goed onderhouden auto van de 2e eigenaar die hem altijd netjes warm reed en liet afkoelen voor hij uitstapte. ;) En op een LPT hoeft zo’n turbo maar iets van 0,5 bar te draaien. :angel
ik vind alleen maar stadswerk niet echt kortere ritjes..
Nadraaien van een minuut is er nooit bijgeweest, en nog niet hoor..
komt meestal aan, zet m neer en uit doe motor..
Wel rustig warm rijden, als moest ik wel regelmatig Vrijwel direct de Snelweg op met 170 pk en een aanhanger (bijde geladen, en heuvelop), dus met een olietemperatuur van vaak minder dan 20graden (volgens BC) direct op 1,7 bar hangen…… continu tot ik 8km verder een keer de 80 had bereikt, dus op zijn kloten kreeg ie wel
Willem
12 april 2012 om 17:22 #17921731@GSI Racer wrote:
ff een update:
ik heb de motor niet meer gecontroleerd op valse lucht.
loopt weer perfect nu!!
ook valt hij in een keer netjes terug naar +/_950 toeren! ;)zit nu een nieuwe uitlaat op, het schokken bij volgas geven is helemaal weg!!
Tja zo’n uitlaat van Botter werkt genezend :D
12 april 2012 om 19:13 #17921732Ja Andre indd!
ben er ook super blij mee.
met Pasen nog op de (natte) Ring gereden ermee, wat een verschil zeg!! :wors13 april 2012 om 11:14 #17921733Kerel, je moet een rondje filmen een keer. Ring is zooooo gaaf!
Ga er wel eens naar toe met Driving-fun.
13 april 2012 om 17:31 #17921734ik heb in 2009 en 2010 eens rondje gefilmt.
ene was nog met de X20XEV en de andere met de C20XE.Met de LET gaat in mei wel een filmpje van komen hoor :wors
13 april 2012 om 17:32 #17921735hier met de XE.
was niet zo’n geweldig rondje, veel verkeer en los zittende camera :jerry[youtube:237i3eiy]http://www.youtube.com/watch?v=6AOqyLiRjA4[/youtube:237i3eiy]
gaat nu al een stukkie beter.
meer rondjes gedaan inmiddels4 mei 2012 om 18:48 #17921736ff terug komen op de start post.
Blok is gisteren afgesteld
drukdoos bleek verrot te zijn, wat dus het schokken en slecht lopen veroorzaakte.
zit nu een nieuwe op.
en het blok loopt als een malle!! :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.