Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Vermogenwinst
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2011 om 14:43 #17241582
Hallo allemaal.
Waar ik erg beniewd naar ben is de hoeveelheid paardjes van mijn manta. Er zit een 2.0 blok (110pk) in met de volgende aanpassingen:
-Volledige Groep A uitlaat (met spaghetti)
-Wilde nokkenas
-open luchtfilterAan hoeveel vermogenwinst moet ik zo ongeveer denken met bovenstaande upgrades? De vorige eigenaar schatte de manta op een 150pk
18 september 2011 om 14:49 #17921244Meten is weten.. gokken hebben we allemaal niet zo veel aan toch, je weet tenslotte ook niet hoeveel originele pk’s er nog zijn. king:
18 september 2011 om 14:52 #17921245150 pk is wel wat optimistisch :agent
18 september 2011 om 15:06 #17921246Ik denk dat je blij mag zijn als je de 125 pk haalt.
18 september 2011 om 16:36 #17921247Geef je op voor de powertesting van de Opel Manta Club Nederland en je weet het.
Ik zou het knap vinden als er boven de 115PK uitkomt.
18 september 2011 om 17:26 #17921248115 pk lijkt me ook al veel maar ja je weet het nooit, om er zeker van tezijn zou je toch op een rollenbank moeten. Als je dan naar de powertesting komt dan heb je nog een kleine kans dat ze hem goed kunnen afstellen voor je.
18 september 2011 om 18:17 #17921249heb eens uit een gereviseerde 2.0 e met hoge nokkenas met groep a uitlaat en powerluchtfilter 146 pk gehaald gemeten bij freddy cane uit gorredijk zijn rollenbank na 3 uur afstellen en aanpassen van ontsteking nokkenas en luchtmassameter
22 september 2011 om 09:39 #17921250Ik heb er ook genoeg gezien die ondanks een “snelle” nokkenas en een dikke uitlaat op de rollenbank MINDER vermogen hadden dan de standaard motor ;)
22 september 2011 om 16:20 #17921251Haha daar ben ik opzich niet bang voor. Mijn vader heeft ook altijd manta gereden en hij stond versteld van de acceleratie van die van mij ;D
22 september 2011 om 19:48 #17921252goede 2.0l i met bewerkte kop snelle nokkenas,filter en sportuitlaat met spagetie 142 pk
24 september 2011 om 09:28 #17921253Dat gaat toch heel anders??
Manta GSI: 110 pk
Uitlaatsierstuk: 10 pk
Autostyle powerfilter: 15 pk
Snelle bougiekabels: 8 pk
Vonkversterker: 10 pk
Spaghettispruitstuk: 20 pk
Speciale racecomputer: 30 pk
Chroom kleppendeksel: 10 pkDan zit je zo op op 213 pk zonder de motor ook maar open te maken :jerry :jerry :jerry
24 september 2011 om 11:47 #17921254Hahaha, mooi Kees!!!
24 september 2011 om 12:05 #17921255@Keesjr wrote:
Dat gaat toch heel anders??
Manta GSI: 110 pk
Uitlaatsierstuk: 10 pk
Autostyle powerfilter: 15 pk
Snelle bougiekabels: 8 pk
Vonkversterker: 10 pk
Spaghettispruitstuk: 20 pk
Speciale racecomputer: 30 pk
Chroom kleppendeksel: 10 pkDan zit je zo op op 213 pk zonder de motor ook maar open te maken :jerry :jerry :jerry
Zo.n cyclone voor in je luchtfilter scheelt ook 10 pk, en dan hebben we het niet eens gehad over een electrische vin die de lucht er in pompt. :wors
Voor bovenstaande “tunings” artikelen ben je niet meer kwijt dan 200 euro……..En dan zeggen ze dat tunen duur is….. De meesten snappen het gewoon niet :D :angel
24 september 2011 om 17:54 #17921256je vergeet de race vonkjes en de race ventielen :jerry
24 september 2011 om 18:43 #17921242Het zou super zijn als je nog 100 pk op de wielen hebt, tenzij je blok een goeie operatie heeft gehad. :D
24 september 2011 om 18:54 #17921257Niet meer dan 200 euro? is dat sarcastisch? xD
24 september 2011 om 20:56 #17921258Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.
Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?
24 september 2011 om 22:39 #17921259@Hendri wrote:
Het zou super zijn als je nog 100 pk op de wielen hebt, tenzij je blok een goeie operatie heeft gehad. :D
met een standaard gsi hou je ongeveer 90 a 92 pk over aan de wielen.
24 september 2011 om 22:40 #17921260@BlitzKicker wrote:
Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.
Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?
je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:
25 september 2011 om 00:02 #17921261@js 400 wrote:
@BlitzKicker wrote:
Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.
Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?
je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:
Dat klinkt logisch. :D
Dus als je brandstofdruk te laag is, heb je sowieso vermogensverlies? Ik ben dan benieuwd als mijn Manta straks klaar is wat ie doet. Ik ervaarde dat hij de ene keer harder liep dan de andere. Zowel op top als bij acceleratie :shock: :shock:
25 september 2011 om 08:50 #17921243@js 400 wrote:
@BlitzKicker wrote:
Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.
Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?
je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:
dat doe je dus door de speciale race vonkjes :jerry :jerry :jerry :jerry
25 september 2011 om 15:18 #17921262@BlitzKicker wrote:
@js 400 wrote:
@BlitzKicker wrote:
Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.
Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?
je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:
Dat klinkt logisch. :D
Dus als je brandstofdruk te laag is, heb je sowieso vermogensverlies? Ik ben dan benieuwd als mijn Manta straks klaar is wat ie doet. Ik ervaarde dat hij de ene keer harder liep dan de andere. Zowel op top als bij acceleratie :shock: :shock:
nee je moet genoeg compressie hebben om het te kunen verbranden :D
25 september 2011 om 15:20 #17921263@bettus accu wrote:
@js 400 wrote:
@BlitzKicker wrote:
Even een “stel nou dat” vraagje tussendoor.
Als je bijvoorbeeld een brandstofpomp had die zijn werk niet meer deed en niet meer het volledige aantal bar aan brandstofdruk kon leveren.
En er komt een nieuwe frisse pomp op die wel netjes zijn 3 barretjes levert. Heb ik dan meer vermogen?Maw. kan je dmv de brandstofdruk te verhogen ook betere prestaties behalen?
je kan er wel meer brandstof in pompen,maar je moet het ook kunen verbranden :shock: :shock:
dat doe je dus door de speciale race vonkjes :jerry :jerry :jerry :jerry
die kan je hier kopen :D :D :D
klik26 september 2011 om 18:29 #17921237yep, we hebben zelfs zulke goeie racevonkjes dat je een soort ”neon onder de kap” effect krijgt:D
een brandblusser in je auto is wel een vereiste… :jerry
26 september 2011 om 19:39 #17921238Ik pak de popcorn alvast :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.