Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › 3.0 24v loopt niet lekker
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2011 om 14:13 #17241555
`de 3.0 24v in mijn manta loopt niet lekker en zeker niet op 6 cilinders soms. en paar grote knallen en dan gaat hij weer.
17 september 2011 om 14:16 #17920975bougiekabels? heb t zelfde gehad met mijne 3.0 v6 (mv6)
17 september 2011 om 14:37 #17920976ik heb net nieuwe zwarte op zitten, omdat ik de rode niet mooi vind
17 september 2011 om 15:36 #17920974heeft het blok voor inbouw lang still gestaan? kan zijn dat een injector blijft hangen heb dit zelf ook gehad met mijn senator, deed het soms wel en soms niet.
17 september 2011 om 16:09 #17920972Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@mar10manta wrote:
ik heb net nieuwe zwarte op zitten, omdat ik de rode niet mooi vind
de 24v’s kunnen nogal gevoelig zijn met die zwarte kabels,
zou best kunnen zijn dat er goede zwarte kabels zijn voor dit blokkie
ik hoor en lees helaas meerdere klachten over op andere faunas.
mits heb je de rode nog liggen, test het dan even uit, om de zwarte kabels uit te sluiten.Het kan uiteraard ook zijn dat er een of meerdere injectors minder zijn gaan presteren,
kijk je bougies allemaal even na, of die gelijke verbruikers sporen vertonen,
zo ja, dan zou ik het bij de kabels-verdelerkap gaan zoeken.18 september 2011 om 15:11 #17920977nou vandaag auto gestart geen probleem ff mee gereden op de weg naar huis ff wat hapering een flinke knal en gaan maar weer. bougiekabels nog niet omgewisseld maar ik heb ze nog liggen! injectors die minder presteren! laten reiningen dan? os helpt dat niet? kunnen niet vastzitten heb er al een heel seizoen mee gereden.
18 september 2011 om 17:16 #17920971W.b. de injektoren, of even laten reinigen bij een bedrijf of zelf even doorspuiten.
18 september 2011 om 17:43 #17920978@GS2.6 wrote:
W.b. de injektoren, of even laten reinigen bij een bedrijf of zelf even doorspuiten.
w.b de injectoren?
18 september 2011 om 19:05 #17920973Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970denk zelf nog steeds aan het [lekke] electric gedeelte, waaronder de kabels, doe eerst even de test met die oude kabels,
en test evt je verdelerkap ook ff, weet niet of jij die vervangen hebt.nog niet opgelost, dan de iets grotere klus ?
het hele injector gebeuren loshalen, en testen of ze allemaal evenredig spuiten
hebben we ook met de mijne gedaan, bleken er 4 dienstweigeraars bij te zitten. [lang stil gestaan]
[die wou helemaal niet starten :shock:, na vervanging injectoren was het starten en lopen]reinigen is mogelijk bij een revisiebedrijf, schat de prijs op ongeveer 25 euro per injector. :thumb
voor een betere doorstroming van je brandstof kan een andere/schone brandstoffilter ook helpen :thumbup
18 september 2011 om 19:25 #17920979ga morgen ff mijn (oude) rode org. kabels er terug opzetten
25 september 2011 om 11:13 #17920980PROBLEEM NIET !!!! opglost!!! vreemd hij doet het alleen als hij warm is , als de motor koud is geen probleem, maar zodra hij op temperatuur komt begint hij in te houden. ik heb dit ook als eens gehad met een i200, zat het in de LMM.
misschien heeft de warmte er mee te maken de kabels naar de LMM hangen boven de uitlaatspreidstukken en ik heb geen hitteschild erop! ik heb er nieuw setje rode beru`opgezet behalve dekabel van de verdeelkap naar de bobine -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.