Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Inlaatspruitstuk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2011 om 13:29 #17241552
Beste medeweggebruikers,
Ben zojuist bezig geweest met het plaatsen van een andere kop en daarbij het oude inlaatspruitstuk erop, maar er brak helaas een dun buisje af op het gasklephuis, dus wil ik voor het gemak even een andere erop zetten, maar nu blijkt dat het oude spruitstuk anders is dan de nieuwe… Bij de oude zitten er in totaal 3 kleppen op en iets wat lijkt op een servomotor…
Is dit toch over te zetten? Evt met een ander inlaatspruitstuk?
17 september 2011 om 13:42 #17920921Gaat trouwens over m’n C20XE, maar dat leek me logisch in dit subforum :)
18 september 2011 om 09:02 #17920922jou oude is een c20xe met tractioncontroll ( heeft wss ook DIS ontsteking? )
andere gasklep kan wel, maar dan 1 van 1 met tractioncontroll of een ander spruitstuk pakken
weet namelijk niet of je gasklep past als je de TC klep weghaalt
19 september 2011 om 10:44 #17920923Traction Control? Zat dat op die oude Opeltjes al? En kan ik de kabel die er naartoe loopt gewoon los laten hangen? (dat ik geen blikje storingen open trek?)
19 september 2011 om 18:10 #17920924vanaf 1993 of 1994 zijn de astra en calibra c20xe’s voorzien van TC
stekker los laten hangen mag geen problemen opleveren
20 september 2011 om 06:51 #17920925Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf… Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is…
20 september 2011 om 09:43 #17920926@Klopper wrote:
Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf… Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is…
CC houd je gasklep vast.. Dus met een extra gaskabel.
23 september 2011 om 20:23 #17920927@Klopper wrote:
Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf… Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is…
Is juist niet logisch.
Er zit een gasklep boven. Als je je poot van het gas haalt valt de bovenste dicht. Dan kan de onderste zo open staan als hij wil, meer lucht krijgtie niet.Daarbij staat hij permanent open, tot hij een signaal krijgt. Hij is er juist om de luchtstroom te knijpen zodra hij daar opdracht voor krijgt.
Er af halen kan trouwens niet, want dan past je gasklephuis er niet meer op. Zakt te ver omlaag en dan raakt hij het spruitstuk.
23 september 2011 om 21:10 #17920928Inlaatspruitstuk moet er dan ook meteen af inderdaad… Maar het probleem is ook dat de gasklep 2 a 3cm hoger zit, en dus past hij waarschijnlijk net niet op de oude plaats…
2 oktober 2011 om 11:23 #17920930Even een wat technischer vraagje. Wordt de servo van de TC analoog of digitaal gestuurd? Anders gezegd; kan hij alleen volledig open of volledig dicht staan? Of ook “afknijpen tot een bepaalde hoek van de klep?
6 oktober 2011 om 13:40 #17920929Gooit m meestal helemaal dicht tot je wielspin weg is, en dan weer open en dan weer dicht en dan weer open volgens mij.
hij knalt namelijk heel je vermogen weg bij wielspin…
Willem
6 oktober 2011 om 19:16 #17920931Ok, dan ga ik nog even uitvogelen welke contacten waarvoor zijn. Theoretisch gezien kan er dus een soort ‘winter-stand’ van gemaakt worden. Dat hij op sneeuw / ijs geen wielspin is bij het minimaal intrappen van het gas…
3 november 2011 om 20:42 #17920932Weet iemand toevallig welk draadje waarvoor is bij de TC-servo? En in hoeverre zitten de ECU en de TC-computer met elkaar verbonden?
3 november 2011 om 22:58 #17920933………………………
Verkeerd gepost…
10 november 2011 om 19:05 #17920934Of beter gezegd; een bedradings-schema van de C20XE 2.5 uit een Astra GSi…
10 november 2011 om 21:22 #1792093510 november 2011 om 21:27 #17920936 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.