Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motor reviseren of 2e hands blok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2011 om 20:46 #17241544
Wat kost het om een vectra b Z18XE blok te laten reviseren?
Is een 2e hands blok verstandig of beter te laten reviseren.
Dit omdat mijn blokkie erg veel olie verbruikt zit ik er over te denken om of een 2e hands motor met weinig km te nemen en anders toch mijn blok te laten reviseren.
Maar wil graag wat richt prijzen weten.
Dirkjan
16 september 2011 om 21:48 #17920763ligt eraan je weet nooit precies wat je koopt met een 2de hands blok.
goed reviseren of vernieuwen voor nieuw doe ik bijna altijd.
kop reviseren kost +/- € 450
onderblok homen +/- € 100
zuigers +/- € 150 per stuk
diverse lagers, pakkingen enzo. +/- € 30016 september 2011 om 23:05 #17920764hoe lang wil je nog met je auto doen DJ en hoe is de staat van de rest van de auto?
17 september 2011 om 11:04 #17920765ik heb met de vakantie mijn vectra blok kapot getrokken,dus dan sta je ook wat ga ik doen .
nou heb ik een x16xel met 139.000gelopen ,voor de vakantie nieuwe koppeling en distributie ,en beurt (zelfgedaan) auto is voor de rest in nieuwe staat.
en daar sta je dan langs de duitse autobaan stuk .
netjes via de verzekering naar huis met leen auto caravan er achter,auto netjes naar de bevriende garage gebracht .
en dan moet je gaan kijken wat ga ik doen had 2 blokje gevonden een met 114.000km met nap €500 en een met 140.000km €350 beide in het oosten van het land motoren met garrantie .
nou reken is 100€ om het thuis te krijgen 200€ om zo,n blokje fris te krijgen (distributie waterpomp en olie ,bougie,s en zo ) en dan moet het er nog in en afwachten hoe en of wat is het ?????
dus prijs samen gesteld van mijn blok te repareren let op
16 nieuwe kleppen hydro stoters klepseals kop afgeperst en net schoongemaakt de koppakking was netjes heel , kop gereinigd . rekbouten kop set nokken as lagers ,verder onder blok aan gepakt
kruk as lagers en keeringen zuigers er uit genomen en voor zien van de standaard nieuwe zuigerveren , boel los nemen en opbouwen kwan uit bij de vakgarage op 1400€ met een half jaar 100% garantie op die motor en op het gaan branden van controlle lampjes.
prijs bevriend afgerond op 1000€ rond zonder factuur wel de garrantie op papier .ik ben blij dat ik het zo gedaan heb is ook Airco pomp verwisseld door mij aangeleverd en is bij rep afgevuld .
ik heb een super mooi draaiend blok en een 98 er station met een zeg maar nieuw blok en dito koppeling .
dus wat is wijs doe je voordeel met dit verhaal een goed blok kost 500/600€ en dan begin je pas .
Bert
17 september 2011 om 15:32 #17920762We hebben de auto op de brug gehad en het enigste wat gebeuren moet zijn de stabilisatie rubbers want die zijn helemaal af gescheurd en 4 bandjes.
Wat ik allemaal gedaan hebt aan de auto zijn: Nieuw contact slot €125,-,nieuw dynamo zelf er in gezet €120,-,airco condensor €80,-,olie filter behuizing laten vervangen €170,-,ABS zelf gerepareerd €6,-,Airbag stuur vervangen zelf gedaan €50,-.
Nu gaan we nog even kijken waar de olie lekkage vandaan komt door middel van inlaat en uitlaat er af te schroeven en kijken of er olie aanwezig is. zo ja waarschijnlijk klephoedjes of zo iets gescheurd en dan gaan we kop revisie doen.
Is dit het niet komt het van de zuiger veren vandaan.
Dan is motor revisie volgens mij erg duur.
Ik kan een Z18XE blok kopen met 95 dkm en 3 maanden garantie voor €950,- + €200,- statiegeld bij in leveren van m’n oude blok.
En als we dat doen gooien we gelijk een nieuw koppelingset in.Maar al met al het blijf een moeilijke keus.
Wat zouden jullie doen en ja wil deze auto nog wel een tijdje blijven rijden.Dirkjan
17 september 2011 om 17:01 #17920766Ja ik zit met het zelfde dilemma. mijn motor lust ook wel een beetje olie.
Het is nog niet schrikbarend ongeveer 1 liter op 3500 a 4000 kilometer.Helaas is dat bij mij niet het enige. heb ook een beginnend spruitstuk lek.
Denk dat ik mijn blok in februari eens grondig onder handen neem.
spruitstuk maken uitzoeken waar het olie verbruik vandaan komt.
en nieuwe distributie riem enz.In het ergste geval zal bij mij de kop er af moeten ivm lekke spruitstuk.
wat is jou olie verbruik dan??
17 september 2011 om 17:54 #17920767Arjontje
met een olie verbruik van 1 liter op 3500 a 4000 km zou ik me absoluut niet druk maken vele x16xel en Omega,s doen 1 liter op 1000 a 1500 km en dat is volgens de Dealer //TOELAATBAAR ,dus dan de overige problemen aan pakken en ik zou het zo laten ..
D.J.R./ 950€ voor een blok wat je niet kent >>> dan de nieuwe distributie en waterpomp er op komt dat blok op 11 a 1200 € ik vind het aan de prijs hoor ja 3 maanden garrantie dat kon ik ook hebben maar het is ingebouwd en na 1000 of meer km blijkt hij of niet goed of lekker olie te lusten en dan ????
koppeling steje 150€ 4 banden ook 250€ ik vind dit een heel moeilijke keuze de mijne met de vectra vond ik makkelijker mijn blok was domweg gewoon goed door overbelasting kapot getrokken uitlaat kleppen verbrand ..
ik wens je hier veel wijsheid in !! overweeg is verkoop en wat retour kopen met minder km,s en mogelijk 3 mnd volle garrantie zal je dan veel meer kwijt zijn dit gaat je ook tegen de 2000€+ kosten
17 september 2011 om 18:13 #17920768Ja daar ben ik met je eens maar weet nu wat ik heb aan mijn auto en dat weet je niet als ik een andere vectra terug koop ook al zit er 3 maanden garantie op.
Maar wat kost dan ongeveer een blok te laten reviseren?Dirkjan
17 september 2011 om 18:21 #17920769@arjontje wrote:
Ja ik zit met het zelfde dilemma. mijn motor lust ook wel een beetje olie.
Het is nog niet schrikbarend ongeveer 1 liter op 3500 a 4000 kilometer.Helaas is dat bij mij niet het enige. heb ook een beginnend spruitstuk lek.
Denk dat ik mijn blok in februari eens grondig onder handen neem.
spruitstuk maken uitzoeken waar het olie verbruik vandaan komt.
en nieuwe distributie riem enz.In het ergste geval zal bij mij de kop er af moeten ivm lekke spruitstuk.
wat is jou olie verbruik dan??
Als ik jou was zou ik niet echt zorgen maken.
Die van mij verbruikt 1 liter op z’n 1000 km.
Laats nog gepeild en bij gevuld tot aan max en ff de tank vol gegooid.
Nu rij ik 550 km met volle tank en heb heb nogmaals getankt en daarna gepeild en olie stond onder in de min dus z’n 1000km moet ik weer olie bij vullen.18 september 2011 om 16:54 #17920771@D.J.R. wrote:
@arjontje wrote:
Ja ik zit met het zelfde dilemma. mijn motor lust ook wel een beetje olie.
Het is nog niet schrikbarend ongeveer 1 liter op 3500 a 4000 kilometer.Helaas is dat bij mij niet het enige. heb ook een beginnend spruitstuk lek.
Denk dat ik mijn blok in februari eens grondig onder handen neem.
spruitstuk maken uitzoeken waar het olie verbruik vandaan komt.
en nieuwe distributie riem enz.In het ergste geval zal bij mij de kop er af moeten ivm lekke spruitstuk.
wat is jou olie verbruik dan??
Als ik jou was zou ik niet echt zorgen maken.
Die van mij verbruikt 1 liter op z’n 1000 km.
Laats nog gepeild en bij gevuld tot aan max en ff de tank vol gegooid.
Nu rij ik 550 km met volle tank en heb heb nogmaals getankt en daarna gepeild en olie stond onder in de min dus z’n 1000km moet ik weer olie bij vullen.oef 1 op 1000 is idd wel veel.
Ik zeg ook dat het bij mij nog niet schrikbarend is.
maar het begint erger te worden namelijk.
Een kleine 4 jaar geleden deed ik nog ruim 5000 km met 1 liter olie.18 september 2011 om 18:02 #17920772Ja dat kan erger worden.
Ik heb alleen geen zin in telkens een kannetje olie te halen en bij te vullen.
Nu moet het gewoon anders draai ik m’n motortje de soep in. :vertag
Volgend jaar bouwvak wil ik weer met de caravan naar Frankrijk alleen niet met dit probleem.Dirkjan
18 september 2011 om 21:12 #17920773zuigerveertjes doen vaak ook wonderen samen met de lagerschalen en keeringen en pakingen 300 euro heb het net gedaan
was een blokje voor de cross dus olie verbruik wist ik niet want rij geen km,s maar rookte als een idioot en nu niks meer
cil wanden zagen er wel nog goed uit heb niet gehoont ofzo maar heb goede compressie op alle cill
zou persoonlijk ook veel liever reviseceren of laten weet je echt wat je hebgr arnold
19 september 2011 om 20:03 #17920774@arnold kadett wrote:
zuigerveertjes doen vaak ook wonderen samen met de lagerschalen en keeringen en pakingen 300 euro heb het net gedaan
was een blokje voor de cross dus olie verbruik wist ik niet want rij geen km,s maar rookte als een idioot en nu niks meer
cil wanden zagen er wel nog goed uit heb niet gehoont ofzo maar heb goede compressie op alle cill
zou persoonlijk ook veel liever reviseceren of laten weet je echt wat je hebgr arnold
Maar wat kost reviseren ongeveer? :vertag :hmmz
Dirkjan
20 september 2011 om 14:45 #17920775@arjontje wrote:
Helaas is dat bij mij niet het enige. heb ook een beginnend spruitstuk lek.
In het ergste geval zal bij mij de kop er af moeten ivm lekke spruitstuk.
Olieverbruik is bij deze motoren een beetje een gemeengoed, eentje vinden waarvan je 100% zeker weet dat het olieverbruik nihil is, is een lastige klus, ik weet deze motoren al met minder als 100.000km waarvan het olieverbruik rond de 1 liter op 3000km is, maar ook eenzelfde motor (Z18XE = mechanisch gelijk aan de X18XE1) waarvan het olieverbruik minder dan 1 liter bedraagd op 15.000km.
deze laatste word zowiezo al vanaf 98.000km ZEER goed behandeld en ZEER goed onderhouden..
Deze motortjes kunnen vrij weinig hebben qua martelingen, en gaan vlot olieverbruiken bij slechte behandeling en onderhoud.
Willem
20 september 2011 om 15:17 #17920776@ DJR ik zou is gaan u2u-en met Famempeters of zijn bevriende garage het voor die prijs bij jouw ook niet kan doen (zonder bon met garantie op papier).
heb je denk ik meer aan dan een andere onbekend 2de hands blok plaatsen.20 september 2011 om 20:37 #17920777Ja daar hebben jullie ook gelijk in.
Ik denk dat mijn keus makkelijker is geworden na al jullie reacties.
2e hands blok is ook misschien niet verstandig.
Ik ga overleggen met de automonteur en dan horen jullie het wel.
Vectra’s blijven mooie auto’s en mooi rood is niet lelijk dus wil mijn wagentje nog lang houden.Dirkjan
30 september 2011 om 18:26 #17920778ik begrijp dat je inmiddels bij VAK GARAGE NIEUW-VENNEP bent geweest
je aan bod is
blok opfrissen olie verbruik aan pakken
komplete distributie inkl waterpomp vernieuwen moet toch de kop gaat er af .
en de koppeling kompleet vernieuwen inkl druklager
aan bod is 2100€ met volle garrantie en een gratis leen wagen voor de tijd die nodig is .Duur ???LET OP
een distributie zo kost bij de garrage rond de 400€
koppeling kompleet met druklager kost zo rond de 900€dus blijft voor het fris maken van je motor en het olie probleem aanpakken een goede 800€ over
en dat vind ik niet gek ,er werkt een bere goede montuer aan komt bij de Ford weg kreeg daar niet de ruimte en de vrijheid van werken en hier komt het helemaal uit de verf .
dus zo, grote reparatie is bij hem in zeer goede handen .en niet tevreden je hebt garrantie .
succes met nadenken en je beslissing
let wel ik heb mijn koppeling ook daar laten doen kosta 950 met hydrolager(vak gar prijs) (Opel opvraag 1130 ex btw ) voor 600 zo in de hand
en de motor rep koste me 1490€ afgerond op 1000 met garrantie zo in de hand is ook 1600€ reken de distributie er bij walla het zelfde bedrag .dus !!!! netjes hoor .BERT
2 oktober 2011 om 20:32 #17920780Daarom Bert ben ik je ook zeer dankbaar dat ik daar terecht bent gekomen.
Maar…ik heb ook nog bij andere garages bij mij in de buurt een prijs opgave laten uitvoeren incl garantie en een leen auto en de zelfde reparatie’s.
Het zal wel niet goed koper kunnen maar misschien wel dichter bij maar dan wel voor de zelfde prijs anders gaat het feest niet door.Ik moet nog even wachten.
Maar ik heb wel besloten de vectra op te knappen en zaterdag alvast 4 nieuwe michelin banden op gegooid.
Update 1 afgerond.
Nu de rest nog.Dirkjan
5 oktober 2011 om 20:03 #17920781Oke nou vandaag naar Nieuw-Vennep geweest en zaterdag moet ik de auto brengen bij Vak Garage en krijg hopelijk een degelijk leen autotje mee terug.
Vanaf maandag weten we meer over hoe de rest van de onderblok er uit ziet.
Ben hem een week kwijt.
Wat hij gaat doen is:olie filter
luchtfilter ???
bougie.s
koppaking
klepdeksel pakking
kopbouten
koelvloeistof radiateur
distribitie set en drukgroep
4.5 liter olie
7 liter koelvloeistof
waterpomp
multie riem
span rollen
inlaat spruitstuk pakking
uitlaat spruitstuk pakking
voor pijp pakkingkopvlakken
klepsteelhoedjes
koppelingplaat met druklager
cilinder kop reviceerenDus werk genoeg en hopelijk krijgen we een super vectra terug.
Bij de auto monteur waar ik sinds kort zit kon mij geen garantie en een leen auto geven.
Maar hij had ook een strakke prijs neer gelegd wel 100 euro goed koper.
Nu kan ik terug vallen als er iets gebeurd met het motortje en dat kan bij hem niet en daar wil ik hem ook niet mee op zadelen.
Dus vandaar dat ik toch voor Nieuw-Vennep heb gekozen.Rest volgt nog.
Dirkjan
6 oktober 2011 om 07:36 #17920782Dirk jan dit is een goede beslissing .
al helemaal omdat het onder de volle vakgarage garrantie gerepareerd word .
en ik ben bij hem geweest vande week en hebben over je auto gehad en ik ga er van uit dat er de aandacht aanbesteed word die ik gewent ben.
en hij weet dat het over het Opel Forum besproken is .
ik hoop voor je dat je gouw net zo gelukkig bent al wat er met mijn Vectra is gedaan
had is berekend als ik het zelf zou doen (hoop werk 200€ goedkoper maar dan geen garrantie ) kop vlakken persen en dat gedoe moet je laten doen onderdelen moet je toch kopen ,ik was er klaar mee,zat ook niet lekker in me vel dus ben er niet aan begonnen .
ik heb van de week wel die shit Ruil Airco pomp er afgelazerd (lekken 3 weken na vullen leeg)en een splinternieuwe er opgezet Wiliam van nieuw vennep heeft hem even afgevuld 55€ en klaar vandaar dat ik hem gesproken heb .
Bert
6 oktober 2011 om 12:54 #17920779Jongens Jongens, volgens mij mis ik het belangrijkste stukje…
de oorzaak van het olieverbruik zit in 9 van de 10 gevallen in het onderblok bij deze motoren, (zuigerveren / cilinderwanden) is dat al nagekeken????
6 oktober 2011 om 16:38 #17920783waarschijnlijk maandag wim ;)
@D.J.R. wrote:
Oke nou vandaag naar Nieuw-Vennep geweest en zaterdag moet ik de auto brengen bij Vak Garage en krijg hopelijk een degelijk leen autotje mee terug.
Vanaf maandag weten we meer over hoe de rest van de onderblok er uit ziet.
Ben hem een week kwijt.
Wat hij gaat doen is:olie filter
luchtfilter ???
bougie.s
koppaking
klepdeksel pakking
kopbouten
koelvloeistof radiateur
distribitie set en drukgroep
4.5 liter olie
7 liter koelvloeistof
waterpomp
multie riem
span rollen
inlaat spruitstuk pakking
uitlaat spruitstuk pakking
voor pijp pakkingkopvlakken
klepsteelhoedjes
koppelingplaat met druklager
cilinder kop reviceerenDus werk genoeg en hopelijk krijgen we een super vectra terug.
Bij de auto monteur waar ik sinds kort zit kon mij geen garantie en een leen auto geven.
Maar hij had ook een strakke prijs neer gelegd wel 100 euro goed koper.
Nu kan ik terug vallen als er iets gebeurd met het motortje en dat kan bij hem niet en daar wil ik hem ook niet mee op zadelen.
Dus vandaar dat ik toch voor Nieuw-Vennep heb gekozen.Rest volgt nog.
Dirkjan
6 oktober 2011 om 16:48 #17920784@wim-v6 wrote:
Jongens Jongens, volgens mij mis ik het belangrijkste stukje…
de oorzaak van het olieverbruik zit in 9 van de 10 gevallen in het onderblok bij deze motoren, (zuigerveren / cilinderwanden) is dat al nagekeken????
O is dat zo Willem??? :hmmz
Raar dat er 9 van de 10 dealers en monteurs zeggen dat het 80/90% in de cilinderkop het probleem ligt en dan aan de klepsteelhoedjes.
Ik ben niet over een nacht ijs gegaan maar ben bij meerdere bedrijven geweest dus heb het aardig uit gezocht dacht ik zo.
Maar wat jij zegt zit wel wat ik en dat zeggen ze ook allemaal dat er een kans bestaat dat het ik de onderblok ligt.
Maar dat is bijna niehiel.
Maar om het zeker te weten moet de kop er af en deze monteur zegt dat het daar bijna niet aan kan liggen.
Je kunt dus gelijk hebben. (Hopelijk niet :jerry :jerry )Dirkjan
6 oktober 2011 om 16:52 #17920785het is en blijft afwachten dirk
uiteindelijk weet je het pas als je het blok open schroeft.6 oktober 2011 om 17:49 #17920786Ja dat is ook wat ze zeggen alleen werd er mij gezegd dat de kans klein is dat het in het onderblok ligt.
Maar nu maak ik me nog zenuwachtiger door jullie reactie’s
Maandag weten we meer.En ik weet dat Willem een van de beste is op opel gebied :thumb want als je ff je blok gaat updaten weet je waar je mee bezig bent maar ik bedoel het niet verkeerd.
Dirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.