Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Vraagje betreft : IPF van EDS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2011 om 22:11 #17241503
Ik heb zo zitten kijken op de site van EDS naar het IPF systeem.
Nu wordt het me niet duidelijk, maar misschien weet iemand hier iets meer van.Klopt het dat je voor ongeveer €500,- een module krijgt waar je dan de meegeleverde software thuis kan programeren via je laptop.
En bestaat deze software uit 7 fase’s van 237 pk tot 275 pk afhankelijk van turbo/geplaatste injectoren/drukregelaar, waardoor je zelf kan bepalen met welke fase je wilt rijden?
http://www.eds3.eds-motorsport.de/index.php/ipf-online-tuning-system/70″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Heeft iemand hier al ervaring mee?
En wat zijn de evt. ervaringen qua rijden, software inleren,updaten, aanpassen e.dBVD Dennis
16 september 2011 om 06:15 #17920084Koop dan een boostcontroller, makkelijker ook lijkt mij.. Heb zelf zo een apexi avc-r, top apparaat!
Groetjes Ram
16 september 2011 om 22:15 #17920085Ram,
Dus als je zo’n boostcontroller gebruikt, heb je eigenlijk geen “chiptuning” nodig?
Je kan dus eigenlijk met je standaard ECU met standaard originele software een boostcontroller inbouwen en zodoende het vermogen winnen.Ik heb net effe zitten zoeken, maar klopt het dat het er eigenlijk op neer komt dat je per 500 tpm kan programmeren welke turbodruk je wilt hebben?
En zodoende dezelfde vermogens kan halen als bij het chiptunen?Ik hoor het graag van je
MVG Dennis
16 september 2011 om 23:36 #17920086Als je auto gechipped is naar bijvoorbeeld 300 pk @ 1,2 bar kan je dus je boost instellen tot 1,2 bar. Stel je em hoger af gaat je motor te arm lopen.. Enige kleine nadeel is dat je je inspuiting met de boostcontroller niet kan regelen. Met die systeem van eds weer wel volgens mij. Daar zitten dus blijkbaar 7 mappen in die elk weer anders zijn kwa druk en brandstof volgens mij.. Maar wat is je doel uit eindelijk? Dik vermogen maar niet altijd hoeven te gebruiken?
De apexi boostcontroller is een van de meest functionele boostcontrollers op de markt, zowat elke sub, skyline of supra heeft er 1.. Je kan zelfs per versnelling je boost bepalen.. In mijn geval, de auto is gechipped op een maximale constante druk van 1,4 bar, maar heb de boostcontroller nu gewoon op 0,9 of 1 bar staan..
En ja, het prijsverschil tussen dat eds systeem en zo een b oostcontroller is niet super groot.. Ligt er net aan wat jezelf wilt en wat je doel is..
Groetjes Ram
17 september 2011 om 14:00 #17920087Ram,
Het is de bedoeling om de motor wat meer vermogen te geven ,zodat het wat lekkerder aanvoelt als je het gas intrapt (bij het stoplicht).
Ik zal er ook niet altijd maximaal gebruik van gaan maken (het is toch een gezinsauto voor ons), maar het is makkelijk als het er is.Ik zal toch nog wat info nodig hebben over dat IPF systeem van EDS.
Groeten Dennis
PS Die boostcontrollers staan ook wel 2e hands aangeboden, is dit wel of niet aan te raden ?
17 september 2011 om 20:15 #17920083Ja doe dat en zet die informatie erover hier neer! Meestal is het gewoon te doen hoor, de mijnes is ook 2e hands namelijk..
Groetjes Ram
17 september 2011 om 20:22 #17920088Doe ik.
Ik heb inmiddels Martijn ook een e-mailtje gestuurd, die rijdt ook met dat IPF systeem.
En misschien na de IPF eens gaan zoeken naar een boostcontroller.
Groeten Dennis
20 september 2011 om 19:40 #17920089Ik heb ook zo’n ipf, het is gewoon chippen maar met dat ding kan je de software zelf erin zetten. Ik kan bijvoorbeeld kiezen tussen 120pk/150pk/160pk/190pk/200pk phase 1 en 215 phase 2
20 september 2011 om 20:06 #17920090En SpaceJam,
Klopt het dat je dit via je laptop en je internetverbinding kan programmeren en blijft dit onbeperkt toegankelijk?
Als ik het goed heb gelezen moet dit met Windows XP.
Is het niet al te moeilijk om zelf te doen?
En hoe kom je erachter of er tussentijds update’s zijn uitgekomen?BVD Dennis
21 september 2011 om 12:51 #17920091Het ipf systeem is niet te vergelijken met een vrij programmeerbaar management system!!
wat het ipf doet is vrij simpel.
je laadt via je computer / usb een programma op het ipf device
daarna verbind je de ipf via tech2 aansluiting aan je auto
vervolgens laadt je de gewijzigde (gedownloade) software in je ecu.en zo te lezen werkt het ook met windows 7.
21 september 2011 om 13:56 #17920092de tech2 heb je niet nodig, de ipf verbindt je rechtstreeks met de de auto. Op windows 7 werkt het niet (tenzij je vmware of iets dergelijks gebruikt om toch windows xp te draaien).
21 september 2011 om 15:56 #17920093Anleitung zur Installation von Virtual XP unter Windows7 :
http://www.eds3.eds-motorsport.de/index.php/ipf-online-tuning-system/ipf-unter-windows7″ onclick=”window.open(this.href);return false;Je hebt echt wel een TECH2 aansluiting in de auto nodig hoor, anders gaat dit niet werken!
21 september 2011 om 17:46 #17920094uhm, ik heb er hier één liggen en heb hem al verschillende keren gebruikt en je hebt echt geen tech2 nodig.
Een obd aansluiting heeft iedere auto.
De tech2 is een apparaat wat de dealer gebruikt om hem te programmeren/software updaten etc.
22 september 2011 om 11:05 #17920095Niet elke auto heeft een OBD, bij Opel ook wel genoemd TECH of TECH2 aansluiting!
En daarnaast moet je lezen wat ik schrijf, ik schrijf nergens dat je een TECH 2 apparaat nodig hebt! :wtf
Maar voor de TS als zijn motor nog in de originele auto zit, dan is de OBD aansluiting gelijk aan wat ik TECH2 aansluiting noem.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.