Forumindex › Forums › Modellen › Astra › paar vraagjes? flexibel suk vervangen, en tikkent geluid….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2011 om 21:36 #17241501
ik kwam er achter dat mijn flexibel uitlaatstuk lek en versleten is. deze wil ik graag laten vervangen. na dat ik mij er in verdiepte kwam ik er achter dat het dus bij de auto de voorpijp bestaat uit. pijp, flexibel stuk en kat… aangezien mijn kat nergens lek is vind ik het onnodig om de hele pijp te vervangen. maar heeft iemand ervaring met een los stuk er tussen laten lassen? ik weet al waar ik deze kan halen alleen moet ik er nog wel eerst achter komen wat de diameter van de pijp is.. dan zou dit toch geen probleem moeten zijn?
dan het volgende. wanneer ik de me auto start na een nacht stilstaan en dus een echt koude motor. dan tikt deze. (gelijk aan toerental). wanneer de motor iets warmer is, is het voor de rest van de dag verdwenen. iemand enig idee? zelf dacht ik er aan dat de vorige eigenaar misschien een iets te dikke olie heeft gebruikt. en dat hij daarom iets tikt als hij koud is?
bedankt alvast,
marc
16 september 2011 om 17:23 #17920053er is op e.bay zelfs een variabel stuk te koop met 3 pijp diameters iets van €27 ex vracht deze gebruik ik wel je kan met wat slijp werk deze met 2 uitlaatklemmen monteren zonder problemen .
is iets van onze oosterburen ook een las stuk kost hier zo rond de €40 en dan het lassen nog dus je pijp dia opmeten is 1e en dan 2e op e.bay op je merk en uitlaatdelen /flecibels zoeken daar staan de diameters bij en dan is het bestellen en goed slijpen of zagen geen probleem .
dat tikken zijn de hydro stoters van de kleppen is waarshijnlijk of een 15w40 of 10w 40 ingekieperd probeer is met een nieuw olie filter een 5 w 40 vol syntheet ik denk dat het een stuk opfrist ik zou eerst gaan voor een goedkope van de action en na paar weken als het inderdaad over is deze vervangen voor een kwalitatief betere,dan heeft de goedkope de boel beetje opgefrist en vervuilt de nieuwe niet .
Bert
16 september 2011 om 18:30 #17920054Ik denk dat je juist niet dunnere olie moet gaan rijden. Dat is juist sneller uit je stoters en dat komt het tikken niet ten goede.
Ik heb nu 10w40 in mn motor, en soms tikkende klepstoters….Denk dat ik zelfs nog een keer 15w40 ga proberen. Als het dan nog niet over is trek ik de stoters er eens uit om ze weer eens schoon te maken.
Die flexibele pijp gewoon lassen. je oude er tussen uit en je nieuwe op maat maken. De uitlaatdelen vast en in vorm onder de auto zoals het hoort te hangen. het flexibele deel er tussen hechten en vervolgens de uitlaat naast de auto volledig aflassen.
ALs je het zo doet komt het helemaal goed, en heb je niet na afloop een scheefzittende einddemper die overal tegen aan tikt16 september 2011 om 19:51 #17920055@Fearless wrote:
Ik denk dat je juist niet dunnere olie moet gaan rijden. Dat is juist sneller uit je stoters en dat komt het tikken niet ten goede.
Ik heb nu 10w40 in mn motor, en soms tikkende klepstoters….Denk dat ik zelfs nog een keer 15w40 ga proberen. Als het dan nog niet over is trek ik de stoters er eens uit om ze weer eens schoon te maken.
in mijn auto hoort volgens internet en de dealer 5w30 full synt? dus om eerlijk te wezen durf ik dat niet aan. maar toch bedankt!
16 september 2011 om 19:55 #17920056..
16 september 2011 om 19:59 #17920057@dimarcos wrote:
@Famempeters wrote:
dat tikken zijn de hydro stoters van de kleppen is waarshijnlijk of een 15w40 of 10w 40 ingekieperd probeer is met een nieuw olie filter een 5 w 40 vol syntheet ik denk dat het een stuk opfrist ik zou eerst gaan voor een goedkope van de action en na paar weken als het inderdaad over is deze vervangen voor een kwalitatief betere,dan heeft de goedkope de boel beetje opgefrist en vervuilt de nieuwe niet .
Bert
is dit niet slecht voor de motor? ik ben zelf erg zuinig op me auto. en gooi er meestal de duurste oliën ect in. puur voor de zekerheid. maar een keer verversen en nieuwe filter kan nooit geen kwaad. dan weet ik zeker dat het daar niet meer aan kan liggen.
en ik heb gewoon een volledige nieuwe voorpijp besteld met kat (aanbieding van 241 ofso voor 160). dan weet ik zeker dat het goed zit.
bedankt
17 september 2011 om 11:19 #17920058slecht vgoor je motor ????
er is al vaker gezeurd over de kwaliteit van de action olie of die van de lidl of ALD je denkt toch niet dat soort bedrijven op een claim zitten te wachten voor 15€ motor olie he .
deze motor olie voldoet aan de g3 en of zelfs aan de g5 nrom kijk is op de dure verpakkingen zij ook vaak g3 of g5 dat is een iso olie norm en daar moeten ze aan voldoen .
dus ik heb daar niet zoveel moeite mee en heb insite info van fam die bij een olie maatschappij werk dus ik heb daar geen moeite mee,en om in een blokkie met 150.000km nou 2x per jaar 80€ olie in te gooien als zo,n ding al wat verbruikt ????
beun veel heb wagens die 60.000km lopen per jaar op 5w40 vol syntheet van de action en een keer per jaar nieuwe olie probleem loos .
17 september 2011 om 12:51 #17920059Nadat ik gezien heb in een vectra C 2.2 wat goedkope troepolie met een motor kan doen……….Ga ik dat spul iig niet in mijn motor mikken.
Heel het filter was verstopt geraak door de aldi motorolie gevolg was zelfs een gebroken/versleten distri ketting en spanner.
14 december 2011 om 22:22 #17920060oplossing:
het is verholpen. de laatste tijd veel bezig aan mijn auto.
probleem tikkend geluid. een klein beetje de hydrolische klepstoters, en dit had weer te maken met toch de verkeerde olie. zelf wat informatie bij verschillende sites, bedrijven opgedaan. en in mijn auto mocht gewoon de 10w40. ipv de 5w30 die er in heeft gezeten. tikkend geluid is hier behoorlijk mee afgenomen bij het starten van koude motor.oplossing flexibel stuk: simpel. nieuwe pijp besteld van af het spuitstuk tot aan de middendemper met flexibel stuk. via internet.
bedankt voor de reacties!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.