Forumindex › Forums › Modellen › Astra › lichtschakelaar demonteren (nieuwe vraag)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2011 om 19:21 #17241493
Mijn hoogteregeling op de lichtschakelaar is kapot en wil deze binnenkort gaan vervangen.
Wil gelijk gaan kijken naar eentje voor xenon en mistlampknopje voor.
Maar hoe verwijder ik deze lichtschakelaar.
Gaat om een astra g.
Wil namelijk niet op de sloop lopen kloten, met de kans dat ik hem sloop.15 september 2011 om 20:54 #17919954volgens mij kun je die er gewoon van onderen uit wippen.
probeer maar eens, wel een beetje op een plek waar het minder op valt, voor e.v.t beschadigingen15 september 2011 om 22:17 #17919955knop in de midden stand zetten en uittrekken
Met een schroevendraaier aan de onderkant door het kleine gaatje duwen, knop komt nu los.
Aan de linker en rechter kant zie je 2 weerhaken zitten, die moet je naar de lichtschakelaar bewegen en dan met je derde hand aan het palletje waar je knop op zit trekken.
Tis een gedoe maar als je t eenmaal doorhebt heb je m r zo uit.
16 september 2011 om 03:19 #17919956zal morgen eens een rondje sloop doen
16 september 2011 om 13:04 #17919957Van onderuit uit wippen… als je het niet weet…
24 september 2011 om 10:28 #17919958is er een lichtschakelaar zonder hoogteregeling voor de astra g en op welk type astra zou deze dan moeten zitten.
heb wat sloperijen afgebeld, maar hadden alleen met hoogteregelaar.
wisten ook niet of ze er wel waren zonder hoogteregelaar.24 september 2011 om 10:49 #17919959allemaal fout. Lichtknop kan je laten zitten. Breng 2 plamuurmessen mee van 5 cm breed. Steek deze aan weerszijde van de unit. Je moet namelijk 2 palletjes opzij drukken. Daarna kan je hem eruit wippen.
24 september 2011 om 20:24 #17919960zei ik al..
Jouw manier is de snelle lompe manier :)
25 september 2011 om 07:33 #17919961Tis niet fout!!
officieel is het knop eraf lipjes naar binnen knijpen, en schakelaar eruit trekken.
met die plamuurmessen heb ik al menig lipje afgebroken
als je nu een beetje slim bent doe je de lipjes verder naar binnen buigen, kan je m volgende keer zo eruit halen, de schuifstekkers klemmen voldoende om m goed op zijn plek te houden.
Bij mijn Vectra ik m boven beet (dat kan gelukig bij een Vectra-B wip m iets naar voren en kan ik m onder er ook uit trekken zonder lipjes in te hoeven drukken.
Willem
25 september 2011 om 08:54 #17919962Dan is het maar lomp, als je weet wat je doet kan er niets fout gaan. Heb het meerdere keren zo gedaan en niets afgebroken en gaat idd een stuk sneller. Als je de messen met beleid erachter steekt kan er weinig gebeuren. Maargoed ieder zijn manier denk ik dan maar.
25 september 2011 om 08:56 #17919963heb de schakelaar eruit gekregen.
best wel simpel.
1 clipje naar binnen getrokken en vastgezet met een spijkertje.
andere net zo en je hebt beide handen vrij voor het eruit trekken van de schakelaar.
clipjes gelijk naar binnen gebogen voor de volgende x.maar wie kan mij vertellen of er een schakelaar is zonder hoogteverstelling voor de astra g en op welk type deze zit.
25 september 2011 om 09:00 #17919964Heb op de lompe manier ook al eens het één en ander afgebroken. Op de manier van Baas J. en Willem heb je eigenlijk geen kans dat er iets afbreekt.
Hoogteregeling…het zit bij mij standaard op m’n Coupé. Toen ik een andere lichtschakelaar op de sloop heb gehaald, heb ik ‘m uit een Astra Van gehaald. Volgens mij heeft iedere Opel-stationwagon in hoogte regelbare koplampen, zodat je ze kunt verstellen als je auto zwaar geladen is en dus achter lager ligt.
Op een aantal andere Astra G hatchbacks zat geen hoogteverstelling (was bij vd Ven in Roosendaal. Francken in Roosendaal heeft ook heel wat Astra G’s staan.)
25 september 2011 om 09:01 #17919965iedere astra-G heeft hoogte regeling, alleen is het bij de origineel Xenon varianten niet met een draaiwieltje maar automatisch
Willem
25 september 2011 om 09:07 #17919966en elk type astra g is geleverd met origineel xenon?
25 september 2011 om 09:08 #17919967Ik heb op de sloop een aantal Astra G hatchbacks gezien zonder hoogteregeling. Dat zullen dan wel de xenons zijn geweest, waren ook vrij luxe uitvoeringen.
Standaard xenon…was dat maar zo. Nee, de meeste hebben gewoon halogeenlampen. Bijna iedere Astra G heeft dus hoogteregeling. Je moet dus op zoek naar een Astra met Xenon. Staan er een stel bij vd Ven in Roosendaal.
25 september 2011 om 09:09 #17919968jup
hoogteregeling is vanaf 1998 verplicht, dus zonder zijn ze er niet
Willem
25 september 2011 om 09:12 #17919969maar als het automatisch gaat, dan zit er toch geen draaiwieltje op de lichtschakelaar.
25 september 2011 om 09:19 #17919970klopt
dat schreef ik al
Willem
25 september 2011 om 09:19 #17919971Klopt. En die wil je toch?
25 september 2011 om 09:41 #17919972@wim-v6 wrote:
jup
hoogteregeling is vanaf 1998 verplicht, dus zonder zijn ze er niet
Willem
antwoord niet goed begrepen.
dacht dat je het over dat wieletje had.25 september 2011 om 10:13 #17919973er zijn schakelaars zonder hoogte regeling wieltje
maar geen Astra’s G zonder hoogteregeling
Willem
25 september 2011 om 10:15 #17919974Wim, Xenon heeft toch wel hoogteregeling, maar geen wieltje?
Die hoogteregeling was automatisch geregeld, schreef je hierboven.25 september 2011 om 10:25 #17919975verduidelijkt
18 december 2012 om 14:38 #17919976Dat stel-knopje / wieltje is bij mij niet geheel kapot, maar na enig wiebelen werkt het wel weer enigzinds.
De apk meester zat er over te zeuren. Kan ik dat stelwieltje een ‘opknapbeurt’ geven door bijvoorbeeld vuil eruit te halen?
Of is dit niet mogelijk omdat het geheel in 1 blok zit gebouwd…18 december 2012 om 15:59 #17919977Je kunt de unit uit elkaar halen.
Let wel op hoe het in elkaar zat en volgens mij zitten er ook een stel veren in waarbij je moet oppassen dat ze niet wegspringen.Het wiebelen zal wel komen door ingelopen onderdelen, ik vraag me af of je dat kunt herstellen.
Op de sloop heb je vaak voor €25 een nieuw lichtschakelaar. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.