Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › rare kat onder x20xer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2011 om 08:41 #17241476
ik zie tussen het spruitstuk en de katalysator nergens een flens zitten bij mijn astra g opc1
nu weet ik dat de opc’s met een irmscher 4>2>1 spruitstuk zijn uitgevoerd, maar het lijkt mij toch niet dat het onderste deel (2>1) en de kat een geheel horen te zijn?
dat deel is namelijk goed rot, en wil ik het liefst vervangen. echter zijn alle vervangproducten OF voor de X20XEV, of voor de Z20LET
aangezien de XER een ander uitlaatspruitstuk heeft is het dus toch ff gissen nu.de boel zit er nu weer enigzins gasdicht onder (brak af tijdens vakantie) maar ik wil liever vervangen als lassen in dat oude rotte staal :)
het deel voorbij de kat is makkelijk daarvoor zijn gewoon miltek/friedrich RVS delen verkrijgbaar. :)
anyway ik hoop dat iemand hier nog tips heeft, of misschien zelf nog iets heeft liggen :)
wat is overigens de binnen/buiten-diameter van het flexdeel bij de OPC1? allicht dat ik daar een nieuwe voor kan vinden :)
15 september 2011 om 22:14 #17919838Klopt is uit een deel, is heel lastig te vinden dat stukje. Heb t toen ook gehad, kerel in belgie had r toen nog 1 liggen en was ik uit de brand.
15 september 2011 om 23:19 #17919839we gaan m morgen gewoon (proberen te) lassen, hopen dat we een mooi universeel flexdeel kunnen vinden :)
verder denk ik eraan deze te bestellen:
http://www.ebay.co.uk/itm/ASTRA-GSI-TURBO-EXHAUST-MILLTEK-CAT-BACK-RESONATED-NEW-/230604053544?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b1129c28″ onclick=”window.open(this.href);return false;nog niet 100% zeker of dit een direct fit is met de standaard kat :)
16 september 2011 om 17:45 #17919840is toch een aardige uitdaging geworden :)
bijna elke bout brak af, of moest doorgeslepen worden.
En dus moest ook het hele spruitstuk eraf.
morgen maar even langs de opel in 020 voor pakkingen en dan verder. word iig weer netjes allemaal.alleen dat uitboren is een gekut :)
als de kat weer goed is een mooi rvs systeempje uit engeland bestellen zoals hierboven gelinkt
16 september 2011 om 18:37 #17919841Die afgebroken bouten in de flens kan je nu mooi doorboren en dan met een boutje en moertje de boel later weer in elkaar zetten.
Je had eigenlijk een brander moeten gebruiken. Mischien kan dat nu nog? dat je met een griptang de overgebleven stukken er uit draaid?
16 september 2011 om 19:18 #17919842we tappen er nieuwe draad in, en anders moertjes inderdaad :)
18 september 2011 om 14:55 #17919843Wat een moeite om nieuw draad erin te tappen. Waarom??
Had ik nooit gedaan. Gewoon boutje moertje klaar. Is ook weer veel makkelijker loshalen indien nodig.
18 september 2011 om 18:43 #17919844dat systeem wat je wilt aanschaffen is dat niet veel te groot?ik bedoel kwa lengte?
dacht dat miltek voor de opc 1 geen systemen had.
alleen coupe en turbo blokken.oke alles is pas te maken maar toch.
19 september 2011 om 06:03 #17919845er idd geen drol te krijgen voor de OPC1 in RVS vandaar dat ik dus wil weten hoe de pasvorm van een turbo systeem op de bestaande kat is ;)
de kat op de opc1 is 50mm diameter en heeft een 2bouts flens :)
Er is idd nieuwe schroefdraad in getapt. waarom? omdat ik geen gekut met moertjes wilde.
helicoils werken prima. je komt er al zo lastig bij :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.