rare kat onder x20xer

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen rare kat onder x20xer

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241476
    JoSchaap
      Lid sinds:
      3 May 2011

      ik zie tussen het spruitstuk en de katalysator nergens een flens zitten bij mijn astra g opc1

      nu weet ik dat de opc’s met een irmscher 4>2>1 spruitstuk zijn uitgevoerd, maar het lijkt mij toch niet dat het onderste deel (2>1) en de kat een geheel horen te zijn?

      dat deel is namelijk goed rot, en wil ik het liefst vervangen. echter zijn alle vervangproducten OF voor de X20XEV, of voor de Z20LET
      aangezien de XER een ander uitlaatspruitstuk heeft is het dus toch ff gissen nu.

      de boel zit er nu weer enigzins gasdicht onder (brak af tijdens vakantie) maar ik wil liever vervangen als lassen in dat oude rotte staal :)

      het deel voorbij de kat is makkelijk daarvoor zijn gewoon miltek/friedrich RVS delen verkrijgbaar. :)

      anyway ik hoop dat iemand hier nog tips heeft, of misschien zelf nog iets heeft liggen :)

      wat is overigens de binnen/buiten-diameter van het flexdeel bij de OPC1? allicht dat ik daar een nieuwe voor kan vinden :)

      #17919838
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Klopt is uit een deel, is heel lastig te vinden dat stukje. Heb t toen ook gehad, kerel in belgie had r toen nog 1 liggen en was ik uit de brand.

        #17919839
        JoSchaap
          Lid sinds:
          3 May 2011

          we gaan m morgen gewoon (proberen te) lassen, hopen dat we een mooi universeel flexdeel kunnen vinden :)

          verder denk ik eraan deze te bestellen:
          http://www.ebay.co.uk/itm/ASTRA-GSI-TURBO-EXHAUST-MILLTEK-CAT-BACK-RESONATED-NEW-/230604053544?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b1129c28″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          nog niet 100% zeker of dit een direct fit is met de standaard kat :)

          #17919840
          JoSchaap
            Lid sinds:
            3 May 2011

            is toch een aardige uitdaging geworden :)

            bijna elke bout brak af, of moest doorgeslepen worden.
            En dus moest ook het hele spruitstuk eraf.
            morgen maar even langs de opel in 020 voor pakkingen en dan verder. word iig weer netjes allemaal.

            alleen dat uitboren is een gekut :)

            als de kat weer goed is een mooi rvs systeempje uit engeland bestellen zoals hierboven gelinkt

            #17919841
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Die afgebroken bouten in de flens kan je nu mooi doorboren en dan met een boutje en moertje de boel later weer in elkaar zetten.

              Je had eigenlijk een brander moeten gebruiken. Mischien kan dat nu nog? dat je met een griptang de overgebleven stukken er uit draaid?

              #17919842
              JoSchaap
                Lid sinds:
                3 May 2011

                we tappen er nieuwe draad in, en anders moertjes inderdaad :)

                #17919843
                tijgetje57
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2004

                  Wat een moeite om nieuw draad erin te tappen. Waarom??

                  Had ik nooit gedaan. Gewoon boutje moertje klaar. Is ook weer veel makkelijker loshalen indien nodig.

                  #17919844
                  jeroen88
                    Lid sinds:
                    10 August 2009

                    dat systeem wat je wilt aanschaffen is dat niet veel te groot?ik bedoel kwa lengte?

                    dacht dat miltek voor de opc 1 geen systemen had.
                    alleen coupe en turbo blokken.

                    oke alles is pas te maken maar toch.

                    #17919845
                    JoSchaap
                      Lid sinds:
                      3 May 2011

                      er idd geen drol te krijgen voor de OPC1 in RVS vandaar dat ik dus wil weten hoe de pasvorm van een turbo systeem op de bestaande kat is ;)

                      de kat op de opc1 is 50mm diameter en heeft een 2bouts flens :)

                      Er is idd nieuwe schroefdraad in getapt. waarom? omdat ik geen gekut met moertjes wilde.
                      helicoils werken prima. je komt er al zo lastig bij :)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.