Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G 1.6 16v carterventilatie overdruk…..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2012 om 20:04 #17241454
eerder had ik al gepost over wat olie uit de olipeilstok, en dir er niet goed in zat. Later toen hij er wel goed in zat na een tijdje had ik weer het idee dat er rondom de oliepeilstok toch te veel verse olie zit. de peilstok lijkt wel goed af te dichten gezien het rubberringetje goed afsluit en de peilstok er niet los in bungelt.
Nu wil ik mijn eigen technische kennis ook vergroten uit interesse , met name omdat we ook 2 astra stations hebben, een G en een J, en heb ik al wat begrepen dat het ook carterventilatie overdruk zou kunnen zijn. Is dit voor een benzine motor schadelijk en wat houdt dit exact in . Heb op advies van Wim V6 thx.. met warme motor even peilstok eraf gehad maar er kwam niet meteen veel olie uit.
wat kan ik nog doen…denk bijna even dealer toch laten kijken..mijn eigen J moet toch dinsdag voor grote beurt.
30 maart 2012 om 20:13 #17919522pijpje op de gasklep opboren…. zie howto’s hier op het forum.
31 maart 2012 om 12:40 #17919523
er zit dus rond de peilstok olie en komt steeds weer terug volgens mij. De stok sluit wel goed af volgens mij,.
31 maart 2012 om 14:05 #17919524kan je een foto van het blok zelf maken en de ontsteking
31 maart 2012 om 14:41 #17919525geen scheurtjes in de peilstokhouder zelf ?
heb ik namelijk wel gehad met mijn astra g opc, en was bijna in de stront gelopen
want er zat bijna geen olie meer in het blok( nog net een klein puntje olie aan de peilstok)31 maart 2012 om 14:47 #17919526wat voor motor heb jij
31 maart 2012 om 15:49 #17919527Het is een 16xel 16 klapper uit 1999
31 maart 2012 om 18:26 #17919528X16XEL met Bobine brug..
Al gekeken wat ie doet qua blazen uit de olievuldop??
Willem
31 maart 2012 om 18:46 #17919529Kan je niet beter 1 topic hiervoor openhouden, Dit is Lastig, en Iritant om meerder topics over 1 onderwerp tegen te komen.
ALLES in 1 topic, en als er wat veranders TITEL aanpassen..
Willem
31 maart 2012 om 18:48 #17919530idd zal het onder 1 topic houden..
31 maart 2012 om 18:51 #17919531Dit heb ik nog niet geprobeerd, zal ik later nog even bekijken. Maar zal zowiezo just in case peilstok vervangen voor een nieuwe en nog foto’s van het blok even maken.
1 april 2012 om 06:51 #17919532hoe kan ik die kap verwijderen bovenop om het blok zichtbaar te maken. Dat heb je als je a technisch bent.
als iemand een vraagbaak astra G heeft….1 april 2012 om 15:07 #17919533je bedoelt de plastic kap waar opel op staat? (het klepdeksel)
even een foto bijgevoegd:
bij punt 1: haal de slangklem los en schuif de slang eraf.
bij punt 2: rondom het klepdeksel zitten er m6 boutjes (dacht 8/10 stuks), draai deze los, en voila, je hebt een klepdeksel in de handen.Groeten Jeroen :thumb
edit: je kan ook andersom volgorde doen, dan kan je misschien makkelijker de slang eraf krijgen.
1 april 2012 om 16:01 #17919534Is het niet de O-ring bij je ontsteking?
Had zelf bij mijn 8v daar olie lekkage, O-ring vervangen en de lekkage was weg.
Althans zo op de foto te zien lekt het op de lekkage die ik ook had.Mvg Daniel
1 april 2012 om 16:58 #17919535hierbij meer foto’s. Het zit dus meer aan de rechterzijde in de buurt van de peilstok waardoor de zijkant van het blok ook ietsjes met olie is besmeurd. ik verneem graag de adviezen / cq input
1 april 2012 om 17:18 #17919536spuit je blok maar eens schoon.
hij sweet gewoon een beetje. door het rijden kan je pijlstok daardoor wel vies wordentrouwens, zo fris ziet hij er niet uit als ik je blok zo eens inkijk
misschien eens olie verversen1 april 2012 om 17:31 #17919537de olie zat ook meer iets naar voren toe waar het echt ‘verse olie’ was. Zal idd op korte termijn nog de olie laten verversen. Het is wel zo dat volgens het boekje het laatste onder houd met olie ca 24 maanden geleden was.
Tevens zal er per jaar maar 5000 km mee worden gereden en meestal in de stad. tja, liever gratis in de J sports tourer van de baas, maar zonder 2e auto kun je ook niet meer tegenwordig.
1 april 2012 om 18:25 #17919538Ik heb eerder het idee dat het kleppendeksel lekt aan de rechterzijde van de motor..
Willem
2 april 2012 om 06:32 #17919539Kleppendeksel…..
Is dat erg of kostbare grap2 april 2012 om 09:21 #17919540Op je foto s lijkt het idd van je kleppendeksel af te komen.
Zou m eerst schoonspuiten en dan kijken waar evt vandaan komt.2 april 2012 om 11:01 #17919541deze 16 klepper lekt vast net zoals die van mij (nu niet meer) bij de pakking achter (kleppen deksel pakking) gewoon ff kleppen deksel eraf, nieuwe pakking halen, goed ontvetten en er kit tussen spuiten, die gaat nooit weer lekken daar!
de foto zelf geeft het al mooi aan, in dat maantje zit je pakking (zwart)
2 april 2012 om 19:45 #17919542en vooral, NIET vaster zetten dan 8Nm
Willem
3 april 2012 om 17:06 #17919543Vandaag even het blok schoongespoten. Hiervoor, ik moest toch naar de dealer om mijn J te halen van de beurt, even een monteur laten meekijken. Die gokte of de kleppendeksel pakking of misschien een ring/pakking onderin bij de versnellingsbak maar is moeilijk te oordelen zei hij. Maar bij dat laatste zou ook de bak eruit moeten…….en dat is kostbaar. Liever niet…Wat een mop. Hij lekte ook meer bovenaan dus laten we de pakking gokken, maar ik wacht het nu even af nu het blok schoon is.
Gezien de foto’s en de eerdere meningen, dank daarvoor, gok ik de kleppendekselpakking
3 april 2012 om 18:35 #17919544nu ik de foto beter zie denk ik het idd ook.
heb net mijn deksel eraf gehaald (ook x16xel) en mijne is nog helemaal in orde.vind het best een fijn blokje, alleen hadden ze de erg er beter niet op kunnen zetten.
4 april 2012 om 04:54 #17919545ring achter je disontsteking is lek. Na verloop van tijd drogen deze uit. Disontsteking loshalen en dan de plaat waar deze opzit verwijderen. Komt vaker voor bij deze types. Succes ermee.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.