Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa A 1984 | c14nv –> c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2011 om 13:18 #17241449
Het project;
Opgehaald uit belgie (in de buurt van Gent);
Ingevoerd bij de rdw;
Zat een c14nv blokje in met 72 pk.
Dit blokje gaat erin, C20NE;
Zo stond hij er bij;
Alles blank gemaakt, slechte stukken eruit;
Motorruimte;
Kleurtje matzwart;
Passen;
Aandrijfassen zijn gemaakt en gemonteerd, brandstofleidingen aangelegd en gsi tank eronder;
Remsetje erop;
Motor liep niet helemaal lekker, stappenmotor vervangen, 3 keer is scheepsrecht;
Paar foto’s;
Voorbereiding ombouw;
-Motor c14nv eruitgehaald.
-Goed blank gemaakt onder de motorkap.
-Slechte stukken uitgeslepen en ontroest.
-Nieuwe stukken ingelast.
-Deuk geslagen bij veerkoker rechtsvoor, zodat de dynamo niet aanloopt.
-Doorvoergat kabelboom schutbord geboord (600mm)
-Motorruimte gespoten matzwart.
-Gsi Tank gemonteerd.
-Benzinepomp c20ne gemonteerd bij tank
-Brandstofleiding retour verandert van 6mm slang naar 8mm slang + oude slangen vernieuwd.
-Stuk van versnellingsbak afgehaald i.v.m. raken van stabilisatorstang.
-Aandrijfassen gemaakt/gelast voor f16bak.
-Poelie af laten draaien.
-Wielkasten + Onderkant opnieuw getectyleerd + ML behandeling holle ruimtes.Ombouw;
-C20ne passen en erin gezet.
-Blokje staal 100x40x40 tussen motorsteun gezet + blokje aan beide kant van stabilisatorstang.
-Baksteun middenachter, origineel corsa met een spacer van 12 mm van m-tech.
-Nieuwe geventileerde schijven + remblokken.
-Versnellingsbakmechaniek in elkaar zetten (corsa ) en monteren/afstellen.
-Solderen kabels (benzinepomp, toerenteller etc..)
-Uitlaat passend gemaakt + Originele uitlaatsysteem eronder.
-Koelvloeistof + Bakolie + Olie gevuld.Overige;
-Uitgelijnd en gebalanceerd.
-Stappenmotor vervangen.
-V-snaar vernieuwd.
-Luchtfilter (k&n) vernieuwd
-Handremkabel compleet vernieuwd.
-GSI stuurtje
-GSI interieur14 september 2011 om 13:21 #17919457Welke bak rij je?
14 september 2011 om 13:25 #17919458F16 bak
14 september 2011 om 13:47 #17919459En waarvan heb je de assen gemaakt?
En waar heb je je pomp? :)14 september 2011 om 14:04 #17919460Heb al wat informatie bij de 1e post toegevoegd haha.
Zal ook nog paar foto’s schieten van het blokje en uploaden.14 september 2011 om 15:29 #17919461Hoe heb je de assen eigelijk gelast als ik vragen mag hoor vaak verhalen dat ze breken namelijk.
Groeten bas.
14 september 2011 om 15:42 #17919462Aandrijfassen gemaakt/gelast voor f16bak (gsi aandrijfassen)
??????
Hoe heb je dat gedaan ?
Ik denk dat je een setje goede assen verpr#tst hebt, of begrijp ik je nu verkeerd ?
14 september 2011 om 17:04 #17919463gsi assen zijn toch de juiste maat? van corsa gsi dan.
of heb je astra gsi assen ofzo?
14 september 2011 om 17:39 #17919464Ik denk dat ie de assen die bij het blok zaten bedoeld.
Weten we nog niks! :D
Vertel!! king:14 september 2011 om 19:45 #17919465Assen die bij het blok zaten, dacht dat het gsi assen waren, maar dat zijn het dus blijkbaar niet. Ik heb ze laten lassen dus weet verder niet hoe het precies gebeurt is.
14 september 2011 om 20:16 #17919466Oke dan waren het geen corsa A GSI assen, gelukkig maar king:
15 september 2011 om 21:45 #1791945615 september 2011 om 22:04 #17919467Omdat je corsa gsi assen helemaal niet hoeft te verlassen… je hebt alleen een andere homo nodig aan de bakkant..
:)16 september 2011 om 16:00 #17919468Van een nexia 1.5 toch??
17 september 2011 om 17:27 #17919469@kaneelschep wrote:
je hebt alleen een andere homo nodig aan de bakkant..
:)Op deze manier onthoud ik het i.i.g. wel.
21 september 2011 om 14:40 #17919470Heb hem voor het eerst gewassen, paar foto’s bij 1e bericht toegevoegd :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.