Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel Vectra 2005 dielsel: kort inhouden tijdens rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2012 om 10:00 #17241399
Ik kamp al een tijdje met het probleem dat de vec soms inhoudt tijdens het rijden. Soms gaat het enkele dagen zonder probleem.
De laatste paar dagen lijkt het iets vaker voor te komen (zowel als de motor koud is als warm)
Het zijn korte inhoudingen. Wat vooral bij lage toeren voorkomt.
Ik heb de vec laten uitlezen… Helaas geen enkele foutcode.heeft iemand een idee wat dit zou kunnen betekenen?
Als er meer info nodig is laat het me maar weten.Gr,
Dennis
22 maart 2012 om 10:02 #17919076Geen gestotter oid?
22 maart 2012 om 10:15 #179190773e injector
Egr
WervekleppenKan van alles zijn. Maar ik gok op de eerste
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
22 maart 2012 om 10:26 #17919078@BlueAstraG wrote:
Geen gestotter oid?
het is meer 2 /3 keer snel achter elkaar inhouden. heeft wel iets weg van kort stotteren.
22 maart 2012 om 10:26 #17919079@yzf1kr wrote:
3e injector
Egr
WervekleppenKan van alles zijn. Maar ik gok op de eerste
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Dan moet er toch wel een foutcode naar voren komen ?
22 maart 2012 om 10:44 #17919080AnoniemLid sinds:
1 January 1970Foutcode hoeft niet perse, mijn vectra diesel wou soms amper nog rijden of niet sneller dan 50. Egr verstopt maar geen foutmelding was ook niks opgeslagen :swear. Egr vervangen en klaar
22 maart 2012 om 10:59 #17919081@mrdennis86 wrote:
@yzf1kr wrote:
3e injector
Egr
WervekleppenKan van alles zijn. Maar ik gok op de eerste
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Dan moet er toch wel een foutcode naar voren komen ?
nee. Tenzij het echt helemaal fout gaat, maar ik had ook geen meldingen bij mijn 3e injector tot ik echt stil stond.
22 maart 2012 om 18:08 #17919082@yzf1kr wrote:
@mrdennis86 wrote:
@yzf1kr wrote:
3e injector
Egr
WervekleppenKan van alles zijn. Maar ik gok op de eerste
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Dan moet er toch wel een foutcode naar voren komen ?
nee. Tenzij het echt helemaal fout gaat, maar ik had ook geen meldingen bij mijn 3e injector tot ik echt stil stond.
Ben bang dat ik door moet rijden totdat het echt mis is.. Tot die tijd lijkt het me niet veel zin hebben om actie te ondernemen.
Iedere geval bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Hou jullie op de hoogte!
Gr,
Dennis
23 maart 2012 om 09:54 #17919083Kun je, of de dealer, niet je EGR eens bekijken?
Met de 2.2dti in mn vectra B heb ik dit ook gehad, EGR was vervuild, even schoon ‘trappen’ en het probleem had zich goed opgelost.Nu komt het wel weer een beetje terug, dus ga ik de EGR demonteren en schoonmaken…
Gr,
Pastra23 maart 2012 om 09:58 #17919084Stottert ie alleen in een bepaald toerengebied?? Rond de 2000 toeren misschien??
Greetz Roel
23 maart 2012 om 14:28 #17919085Ook ik heb last van hetzelfde probleem in mijn 1.9 CDTi Signum uit 2006 (120 PK).
EGR is het niet: Deze heb ik reeds laten reinigen en ook een EGR pakking is geplaatst.
Dit was écht een verbetering, alleen dat beetje inhouden zoals hierboven omschreven is gebleven.
Ik lees ook iets over een 3e injector? Wat houdt dit in? Ben geen technicus, maar ik wil mijn monteur eens vragen hier naar te kijken.GrtN!
STiGGEL23 maart 2012 om 17:09 #17919086@opel-limbo wrote:
Stottert ie alleen in een bepaald toerengebied?? Rond de 2000 toeren misschien??
Greetz Roel
Wat jij aangeeft klopt! als ik hem ff intrap tot hogere toeren gebeurt het niet! zit ongeveer tussern de 1700 tm/ 2300 toeren dat het voorkomt! Wanneer ik een langere tijd boven de 3000 toeren zit gebeurt het niet…
23 maart 2012 om 18:13 #17919087Had ik destijds met mijn 1.9 cdti 120pk ook last van. Na een software update van Eds was de bekende “hik” weg. Nadeel was wel dat ik toen én 50pk méér had én mijn koppel ruim 400Nm was.
Greets Roel.
23 maart 2012 om 19:41 #17919088AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nadeel :hmmz ik wou dat ik dat nadeel had :jerry
24 maart 2012 om 08:46 #17919089@opel-limbo wrote:
Had ik destijds met mijn 1.9 cdti 120pk ook last van. Na een software update van Eds was de bekende “hik” weg. Nadeel was wel dat ik toen én 50pk méér had én mijn koppel ruim 400Nm was.
Greets Roel.
Ok… klik veel belovend. Enig idee wat het kost om de EDS te updaten?
Gr,
24 maart 2012 om 08:49 #17919090Greets Roel.
29 maart 2012 om 09:24 #17919091Even weer omhoog posten…
Voor mijn Signum loont EDS tuning namelijk niet echt meer (270.000 km).
En ik zoek nog steeds naar een mogelijke andere oplossing van dit probleempje.Grtn!
STiGGEL31 maart 2012 om 10:49 #17919092@stiggel wrote:
Even weer omhoog posten…
Voor mijn Signum loont EDS tuning namelijk niet echt meer (270.000 km).
En ik zoek nog steeds naar een mogelijke andere oplossing van dit probleempje.Grtn!
STiGGELIk ben bij de dealer geweest en die gooien op allerlei oorzaken! Dus daar ga ik niet aan beginnen.
Wat ze me ook vertelde is dat het in mijn geval iets met de egr kleppen zou kunnen zijn.
Maandag wordt deze schoongemaakt en hoop dat ik dan kan vertellen dat dat dan de oorzaak in mijn geval is geweest.31 maart 2012 om 10:51 #17919093@Helmer opelfan wrote:
Foutcode hoeft niet perse, mijn vectra diesel wou soms amper nog rijden of niet sneller dan 50. Egr verstopt maar geen foutmelding was ook niks opgeslagen :swear. Egr vervangen en klaar
Bij mij gooien ze het ook op de egr kleppen. ze gaan kijken of ze deze kunnen schoonmaken en anders vervangen.
Enig idee wat jij toen de tijd ervoor heb betaald?31 maart 2012 om 13:17 #17919094AnoniemLid sinds:
1 January 1970Niks viel nog onder garantie. Erg klep kost +- 200€ tijd als ik 15 min. Zeg is het eigenlijk al veel.
@mrdennis86 wrote:@Helmer opelfan wrote:
Foutcode hoeft niet perse, mijn vectra diesel wou soms amper nog rijden of niet sneller dan 50. Egr verstopt maar geen foutmelding was ook niks opgeslagen :swear. Egr vervangen en klaar
Bij mij gooien ze het ook op de egr kleppen. ze gaan kijken of ze deze kunnen schoonmaken en anders vervangen.
Enig idee wat jij toen de tijd ervoor heb betaald?31 maart 2012 om 19:31 #17919095@stiggel wrote:
Even weer omhoog posten…
Voor mijn Signum loont EDS tuning namelijk niet echt meer (270.000 km).
En ik zoek nog steeds naar een mogelijke andere oplossing van dit probleempje.Grtn!
STiGGELLoont het niet, omdat je m Binnekort weg gaat doen????
Kwaad voor de motor kan het niet hoor…..
Willem
31 maart 2012 om 20:17 #17919096AnoniemLid sinds:
1 January 1970270 km voor een diesel is vandaag aan de dag niks biezonders meer kan zeker nog wel een paar 100 duizend mee :thumb
2 april 2012 om 12:24 #17919097Het is niet dat ik mijn auto binnenkort wegdoe, maar tot nu toe heb ik motorisch nog geen problemen gehad en ik denk dat het onverstandig is een dergelijk ingereden diesel nu nog te tunen.
Tevens lees ik her en der verhalen over problemen met roetfilter e.d. na tuning en daar zit ik ook niet op te wachten.Ik zoek simpelweg naar een oplossing voor mijn probleempje met het inhouden van de motor, zoals ik hierboven heb omschreven. En tuning is voor mij geen oplossing.
GrtN!
STiGGELP.S. Kan iemand iets vertellen over de duurzaamheid van een 1.9 CDTi (120 PK)? Ik hoor vaak dat diesels in het algemeen met gemak 4 a 5 ton aan moeten kunnen, maar zijn er al dergelijke km.standen bekend van een 1.9 CDTi???
2 april 2012 om 15:57 #17919098Stiggel,
Tuning is niet per definitie meer turbodruk en meer vermogen door het blok jagen. Even los van mogelijke RPF problemen. EDS doet ook aan fehler diagnose zo als dat heet of te wel fouten zoeken bijvoorbeeld in het ontstekingsbeeld, inspuiting en sonde waarde etc. Het kan dus lonen om met hen voor 75 euro een afspraak te maken en vooraf aan te geven wat je ‘ kwaal’ is. Ook kun je http://www.buchli.nl/content.php?l=0&p=2&id=14″ onclick=”window.open(this.href);return false; een bellen. Die zijn ook zeer goed op het uitlezen van probleem autos welke de dealer geen raad mee weet.
Succes en groet jraaf.
2 april 2012 om 16:22 #17919099Oorzaak bij mij is eindelijk bekent.
Tijdens de aanschaf van de auto (10-02-2012) heb ik aangegeven dat de distributieset wel vervangen moet worden.
De garage heeft dit ook wel gedaan maar ze hebben het verkeerd geplaatst.De garage waar mijn auto nu staat (http://www.autovanwenum.nl) gaven aan dat het probleem komt omdat “de ditributie niet optijd loopt” Hierdoor zijn de EGR en de inlaatspruitstuk zwaar bevuild. De EGR hadden ze als eerst bekeken en deze vonden ze zo smerig dat ze verder onderzoek gingen doen! Vervolgens de spruitstuk bekeken en ook deze zat bomvol!! Dus vandaag zijn ze de heel dag kwijt bezig geweest om alles schoon te maken en om de distrubutie optijd te laten lopen. Schoonmaken alleen had geen zin want dan sta ik over een tijdje weer met een vervuilde EGR en inlaatspruitstuk!
De garage waar ik de auto heb gekocht opgebeld en die gaat uitzoeken wat hij hierin voor mij kan betekenen aangezien de kosten hoog zijn door een fout van hem!
ps: ik heb veel foto’s ontvangen van de garage die mijn auto aan het repareren is. Zal deze later even plaatsen
Gr,
Dennis
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.