Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Gooit koelvloeistof eruit…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2012 om 08:28 #17241361
Dag allen,
Als ik volgas een stuk blaas of achterelkaar aan het knallen ben, gooit hij wat koelvloeistof uit de dop van het reservoir. Nu is mijn vraag is het normaal of is die dop lek dan??? En waarom gooit die het eruit?? Had dit probleem voorheen niet.. Had em gewoon net zover afgevuld als altijd..
Wel als de motor warm is, is de slang van de radiateur naar de thermostaat hard, ook als de fan aan staat?? Betekent dat dat de thermostaat dicht blijft staan ofzo? Naar mijn weten was die slang altijd hard met een warme motor.. Alle slangen worden voor de rest ook warm!
Groetjes Ram
5 april 2012 om 08:58 #17918722Misschien blijft je thermostaat inderdaad dicht. Zou daar eens gaan kijken ja..
5 april 2012 om 12:04 #17918723Borrelt je koelvloeistof dan ook?
Dan kan het nog wel eens een gevalletje koppakking zijn…
5 april 2012 om 17:01 #17918724Nee man borrelt niet als die warm is..
Als ie dicht zou blijven staan zou de motor tog warm lopen???
5 april 2012 om 17:30 #17918725Thermostaat dicht, dan zou die inderdaad warm moeten lopen.
5 april 2012 om 18:45 #17918726Tijdens het knallen was temperatuur gwn netjes.. Zat toen achter die motor aan :jerry
5 april 2012 om 20:17 #17918720Zou toch de dop eens vervangen , heb ik vroeger ook had met mijn gsi16v .
En onlangs met mijn bmw e36 ook :(5 april 2012 om 20:27 #17918727Om te kunnen testen kun je ook het koelsysteem op druk zetten.
Als je een auto-ventiel in een koelslang monteerd, dan kun je daar druk op het koelsysteem zetten.
Dit kan bijvoorbeeld bij 1 van die kleine slangen van de ontluchting.Zo kun je ook zien bij welke druk, de dop druk afblaast.
5 april 2012 om 20:46 #17918728Hmm oke oke. Maar is het normaal dat er druk uit de dop kan ontsnappen? Anders maar ff een keer een dop van de sloop af halen ofzo.. Als die het dan weer doet is het vast wat anders..
5 april 2012 om 21:03 #17918729Ja de dop hoort de overdruk naar buien weg te kunnen laten.
Normaal kan het koelsysteem niet zoveel druk opbouwen.Vandaar de vraag die eerder gesteld werd of de koppakking wel heel was, maar die is net nieuw toch?
Bij mijn corsa A had ik een beschadiging op de rand waar het rubber van de dop op afdicht, hierdoor lekt de koelvloeistof weg naar buiten.
6 april 2012 om 07:44 #17918730Hmm oke oke, koppakking is nieuw ja, 2 weken geleden nieuwe in gegaan.. Dus Freek als ik het goed begrijp was jouw dop beschadigd togg?? Zal eens kijken voor een andere dop op de sloop ofzo..
Op de bovenste foto is te zien dat de binnenkant er gewoon goed uit ziet.. En op de onderste foto gooit ie het er daar tussenuit waar ik het zwart heb gemaakt. Gooit precies de inhoud van het reservoir eruit..
Thermostaat kan het niet zijn denk ik want dan zou de motor allang heet zijn gelopen tog? De slang van de thermostaat naar radiateur kan ik alleen indrukken als de motor koud is, als de motor warm is is die egt hard..
Vorige week op de bank ook geen problemen gehad met het eruit gooien van het kvs :???:
Groetjes Ram
6 april 2012 om 19:02 #17918731kan indd je dop zijn ja.
heb het ook gehad bij de Astra toen ik hem pas had.het mag jou ook wel eens mee zitten he!! :thumb
7 april 2012 om 06:35 #17918732Als er te veel druk op het systeem komt, dan moet dat weg kunnen. Daarvoor is die dop zo gemaakt.
Ik ben dus nieuwsgierig hoeveel druk er op het koelsysteem komt.
Normaal komt die druk nooit boven een bar.7 april 2012 om 08:40 #17918733Had jij het ook op het moment dat je ging knallen dan? En zag je dop er toen verder ook normaal uit net zoals de mijnes??? Had je op de sloop ofzo een dop gehaald of een nieuwe??
@ Freek ik ben niet zo een knutselaar haha als ik het niet weet doe ik het liever niet.. Ik zal eerst wel ff een andere dop scoren en dan kijken wat er gebeurt. Was niet van plan te gaan knallen met deze volle tank haha. Wil het verbruik ff zien nu die zo gemapped is en die benzine wordt me steeds waardevoller nou :jerry
@GSI Racer wrote:
kan indd je dop zijn ja.
heb het ook gehad bij de Astra toen ik hem pas had.het mag jou ook wel eens mee zitten he!! :thumb
7 april 2012 om 14:23 #17918734nee, bij mij duwde hij het er zo ook al uit :thumb
dus zonder te knallen.
ik heb toen een nieuwe dop gehaald.
toen was het probleem weg!11 april 2012 om 22:30 #17918735Vandaag ff stukkie wezen knallen. Gooit nog steeds wat eruit terwijl ik em niet eens heb bijgevuld… Morgen ff kijke of ik tijd heb om een nieuwe dop te zoeken op de sloop. Wie weet er of zo een dop van astra corsa en vectra er ook op passen?? Neem aan als dat ik die dop aansluit op de draadjes en de lampje op het dash uit gaat het goed is?
12 april 2012 om 15:32 #17918736gooit hij het er ook uit als je bij stationair draaien een paar keer goed gas geeft?
dan zou je eens met de uitlaatgastester kunnen controleren of er CO in je systeem komt.
dan weet je al genoeg ben ik bang…..slaat je ventilator wel gewoon in trouwens?
hoe hoog wordt je temperatuur als je aan het blazen bent?13 april 2012 om 09:04 #17918737Bij stationair draaien niet volgens mij. Was al eerder over gesproken tog of de kvs borrelt dat de koppakking dan lek zou zijn maar dat is het niet. Hij rookt verder ook niet.
Ventilator slaat wel aan, loopt niet warm. Temperatuur is gewoon normaal, word gewoon goed gekoeld door de rijwind, heb er een 82 graden thermostaat in..
Gister op de sloop geweest geen een dop kunnen vinden..
13 april 2012 om 17:33 #17918738Gaat inderdaad moeilijk worden om zo’n dop te vinden en nieuw niet meer leverbaar, ik heb de mijne toen bij Hennie uit een sloper gehaald omdat mijn vlotter aan het afkruimelen was.
13 april 2012 om 17:46 #17918739mijn gedachte gaat toch uit naar de koppakking als ik eerlijk ben.
als je flink aan het blazen bent, flinke verbrandingsdruk, druk op het koelsysteem e.d
dat er dan toch iets het koelsysteem in gedrukt wordt…maar eerst ff afwachten wat de rest zegt ;)
15 april 2012 om 21:39 #17918740Drnet op de snelweg reed gewoon rustig 90 en ineens gaat het lampje aan :shock: en weer uit na 3 minuten, dit gebeurde vervolgens nog een keer.. Donderdag deed ie hetzelfde en heb toen was kvs bijgevuld, vandaag heb ik niets bijgevuld. Ik stopte net bij de tankstation en gaf stationar gas tot in de begrenzer maar de kvs borrelde niet ofzo, uitlaat rookt verder ook niet.. Vaag verhaal. De een na de ander probleem pffffff
16 april 2012 om 16:14 #17918741Het zit je inderdaad niet mee… Dikke ombouw gedaan, en echt plezier zul je er zo niet van hebben ist wel?
16 april 2012 om 18:14 #17918742@16VCalibra wrote:
Drnet op de snelweg reed gewoon rustig 90 en ineens gaat het lampje aan :shock: en weer uit na 3 minuten, dit gebeurde vervolgens nog een keer.. Donderdag deed ie hetzelfde en heb toen was kvs bijgevuld, vandaag heb ik niets bijgevuld. Ik stopte net bij de tankstation en gaf stationar gas tot in de begrenzer maar de kvs borrelde niet ofzo, uitlaat rookt verder ook niet.. Vaag verhaal. De een na de ander probleem pffffff
Dan moet het bijna gewoon weglekken… Anders zou je echt wel witte rook zien als het zo snel opgaat.
16 april 2012 om 19:32 #17918721Toevallig had ik vannacht me auto op een drempel met de neus schuin omhoog geparkeerd en zag links en rechts kvs druppelen pfff… Slang rechts onder aan de radiateur en slang links boven aan het radiateur waren nat. Daar lekte die dus vandaan.. Maar het eruit gooien?? Kan die dat gedaan hebben omdat het systeem niet 100% dicht zat????
Plezier moet nog komen, weet alleen niet wat ik met dat 4×4 gebeuren moet wat kapot is gegaan met maar 300pk.. Een bak van Hurlimann zit ik niet op te wachte tenzij ik gesponsord word :jerry :jerry
Groetjes Ram
16 april 2012 om 19:42 #17918743heb je hem al permanent 4×4 gemaakt of is hij toen kapot gegaan met 300pk?
Weet je wel zeker dat het uit de dop komt? Kan ook schijn zijn dat hij tijdens het knallen de kvs uit de slang spuit richting de kvs vat…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.