Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2011 om 11:40 #17241357
Hey allemaal,
Ik heb het idee dat mn bougiekabels niet meer 100% meer zijn. Bij volgas houd de motor soms voor een tel in en knalt op dat moment uit de uitlaat en houd ie in. Soms is het voor 1 of 2 tellen. Heb het idee dat ie dan voor een momentje op 3 cilinders loopt.. Nou heb ik de auto gekocht met deze kabels dus word het tijd voor andere kabels. Maar nu is mijn vraag wat zijn goeie racekabels en kan ik de originele gewoon uitwisselen door racekabels zonder iets aan te hoeven passen??!! Zie namelijk vaak dat performance kabels even duur of zelfs goedkoper zijn dan standaard..
Rij met een c20let met garrett turbo en bosch platin bougies..
Groetjes Ram
12 september 2011 om 18:15 #17918571ik draai gewoon op een setje a merk bougie kabels.
Besteld bij duparts. werkt als een tiet.. king:12 september 2011 om 18:22 #17918572Hmm oke oke, dus standaard is goed genoeg zeg jij, aangezien jouw corsa ook niet standaard meer is…
12 september 2011 om 18:38 #17918573ik zal je nog sterker vertellen,
ik heb nu een ontsteking erop van een x16xe, met de bougiekabels van een x16xe…king:
de x16xe ontsteking is namelijk ideaal voor een dta s40 haha
12 september 2011 om 19:09 #17918574Haha, denk dat ik dan gewoon een setje origineel van Beru bestel…
14 september 2011 om 12:45 #17918575Niet zoveel mensen die met racekabels rijden blijkbaar hehehe….
14 september 2011 om 14:41 #17918576AnoniemLid sinds:
1 January 1970@16VCalibra wrote:
Niet zoveel mensen die met racekabels rijden blijkbaar hehehe….
heb ook geen idee waar die uitdrukking vandaan komt??
“race kabels”
maar inderdaad een nieuwe set beru,s :thumb
er op dan geven je kabels in iedergeval niet meer een storing ;)14 september 2011 om 15:13 #17918577Ja race/performance kabels. Wist niet hoe ik het moest omschrijven hehehe
Maar ik ga in ieder geval voor een set originele ;)
Groetjes Ram
14 september 2011 om 17:04 #17918578bij hondatje en andere jappanner is dat het eerst wat ze doen.
tuning kabel erop van 10mm inwendig.14 september 2011 om 17:10 #17918579Perfomance kabels hebben een andere weerstand dan origineel toch?
Ik wou hier niet al te veel mee gaan klooien destijds , Deels omdat ik bang was om ooit eens een gat in de zuiger te branden…… En heb gewoon honda kabels gepakt op mn 16v.
Je kan je huidige kabels ook nameten met de multimeter op de ohm-stand. Door het lengteverschil meetje wel telkens een andere waarde. Maar ze moeten niet te ver uitelkaar liggen, de waardes wat je meet
14 september 2011 om 17:14 #1791858014 september 2011 om 21:35 #17918581We rijden ook met orginele bougiekabels.
Had eerst “race” luminition kabels maar deze sloegen door!
Met de orginele nooit problemen.15 september 2011 om 15:39 #17918582Hmm oke oke. Heb net een set originele Beru’s besteld. 233 euro inclusief haha. Morge ff ophalen en erop zetten. Hopen dat de kabels het probleem waren, maar dat moet haast wel! Ik hou jullie op de hoogte! En bedankt voor de reacties ;)!
Groetjes Ram
18 september 2011 om 18:33 #17918583Nieuwe kabels van potverdorrie 233 euro erop en nog steeds hetzelfde probleem :(! Kunnen het misschien de contactpunten op de bobine zijn?? Die zien er niet zo fris meer uit..Anders weet ik het ook niet.. Verdeelkap en rotor komt morge ook nieuwe op…
Groetjes Ram
19 september 2011 om 08:28 #17918584De bougies hebben zo’n klein rond schroefding erbovenop. Die zitten soms los, ik draai ze vast met een tang. Dan weet ik zeker dat die goed contact maakt.
Ik heb dit probleem wel eens voorbij horen komen. Volgens mij heeft Henny Boonkamp toen de oplossing geboden door een andere bobine te plaatsen. (knoop me er niet aan vast, ik ben niet helemaal zeker.)
19 september 2011 om 19:35 #17918585Heeft hij dit altijd gedaan of pas na de ombouw? Volgas bij iedere of alleen bij hogere snelheid? Anders zou ik denken aan het volgas kenveld in de ECU dat zich niet helemaal lekker voelt..
19 september 2011 om 20:22 #17918586Hmm oke oke.. Sinds de ombouw pas eigenlijk en alleen bij volgas.. Net ff een stukje test gereden maar boost komt niet hoger als 1 bar en als die hoger komt schiet ie voor een halve seconde naar 1.2 en dan weer trg en dan weer omhoog en dan weer trg (maximale constante druk is 1,4 bar…) Druk schiet soms uit voor heel even en valt dan snel trg en schiet dan weer snel uit, en dat achterelkaar.. De uitlaat knalt ook nog steeds als dit gebeurd… Je hoort de turbo dan ook egt verschillende toeren draaien.. Baal hier van….
Heb vandaag de contactpunten op de bobine schoongeeschuurd en van alle oxidatie en troep ontdaan, en nu heb ik dat schommelen van de boost…
Ga morgen ook maar vmax is ff bellen..
Groetjes Ram
21 september 2011 om 05:19 #17918587en wat zijden ze ?
21 september 2011 om 08:50 #17918588Ik zou je bobine eens vervangen en datn terug op de bank zetten dat ding..
21 september 2011 om 17:25 #17918589verkeerde bougies of te zwakke bobine zou ik zeggen. MSD maakt mooie bobines die een stuk sterker zijn. ;)
22 september 2011 om 18:38 #17918590Markus had t idee dat de afstand van de bougie te groot is waardoor de vonk uitgeblazen word.. Afstand verkleint met 0,2 mm, wat Markus had gezegd om te doen maar nog steeds hetzelfde probleem.. Gister bij Niels, andere bobine eraan gehangen, gereden en je raad het al, probleem is nog steeds aanwezig.
Vandaag Vmax ff gebeld voor een afspraak, ze gaan er gratis naar kijken en zo mogelijk oplossen!! * oktober kan ik er pas heen..
Hou jullie op de hoogte!
Groetjes Ram
23 september 2011 om 16:52 #17918591wel mooi als de mannen van V Max het zo kunnen oplossen.
altijd vervelend, die storingen waar je niet uit komt :???:23 september 2011 om 22:42 #17918592Als die aan de laptop hangt zou je tog vrijwel snel moeten kunnen zien wanneer en waar het mis gaat…
24 september 2011 om 15:03 #17918593normaal gesproken wel ja ;)
2 oktober 2011 om 20:34 #17918596iemand nog enig idee misschien?!???
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.