Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Vervangen distributieriem???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2011 om 12:05 #17241199
Hallo,
Mijn vraag is wanneer moet nou de distributieset vervangen worden, de ene dealer zegt om 60.000km en
de ander zegt om de 90.000km en dat die 60.000km alleen geldt voor het wat oudere type motor (t/m 2001- 116PK)???gegevens van mijn auto;
Opel astra-G coupe Z1 8.XE (125 PK)
B.j. 2002
LPG3Alvast bedankt!
Mvg
7 september 2011 om 12:11 #17916355Dat van de 90.000km hadden ze bij Opel toch weer teruggedraaid naar 60.000km omdat de riemen soms net de 90.000 niet haalden?
Dit weet ik niet voor de volle 100% zeker!
Iemand zal dit moeten bevestigingen of ontkrachten…Gr.
Pastra7 september 2011 om 12:19 #17916356Oke maar de 70.000 a 80.000 moeten ze zeker wel kunnen halen?
7 september 2011 om 12:22 #17916357Ligt er maar net aan hoeveel de riem op zijn welbekende ‘kloten’ krijgt!
Ik ben iemand van het terugschakelen, dan krijgt zo’n riem een beste optater. Wanneer de riem al versleten is kan deze opeens breken of tanden verliezen en van tijd gaan!Dit heb ik al 2 keer gehad met een C20NE, dus gelukkig geen klepschades, maar met een Z1.8XE zou ik gewoon aanhouden wat aangeraden wordt! En vergeet ook de waterpomp niet, deze kan alleen vervangen worden als de distributieriem gedemonteerd is.
Het meest verstandige is deze dus mee te vervangen.Gr.
Pastra7 september 2011 om 12:32 #17916358Ja precies ik denk toch maar dat ik het in de buurt van die 60.000km ga doen, beter dan onnodig risico lopen.
Bedankt voor de reactie!!
7 september 2011 om 13:00 #17916359Hij knapt vanzelf hoor, Geen probleem, dan heb je een kopreparatie die bij de garage over de 1000 euro komt daar komt dan ook alsnog een mooie nieuwe distriset bij.
en een waterpomp uiteraard
voor mij is het makkelijk, breekt de riem, dan halen we op de sloop een leuk koppie voor nog geen 100 euro, en plak er een nieuw distrisetje met waterpomp tegenaan en voor 500 rijdt ie weer…
(de tigra’s staan hier van lieverlee 5hoog gestapelt haha…)
maar zo’n 1800 is niet al teveel gebruikt voor te krijgen..
Willem
7 september 2011 om 13:02 #17916360ik heb sinds een paar maanden me nieuwe auto, maar er staat nergens wanneer me distributie is gedaan, dus volgende maand gaat der bij me gewoon een nieuwe op. ik heb geen zin om het risico te lopen..
7 september 2011 om 13:23 #17916361en meestal is het onderblok ook wel einde oefening bij deze smallblock motortjes, en zit je met een oliezuiper opgescheept.
Willem
7 september 2011 om 13:27 #17916362Ja daarom,
Zoals als ik al zei gwn bij de 60.000 een nieuw setje erop en de waterpomp gelijk mee!
Gr.
7 september 2011 om 15:18 #17916363Opel is inderdaad van 90000 naar 60000 terug gegaan
Wat ik doe is dit:
Bij 60000 ga ik op mijn gemak wachten op mooi weer (want ik doe dit soort dingen buiten)
Elke tweede keer doe ik de pomp er bij. Als de pomp mooi dicht is, en geluidloos rondgedraaid kan worden, raak ik hem verder niet aan.(Mocht de pomp tussentijds eens kapot gaan dan koop ik gelijk een nieuw riempje en looprollen er bij. De pomp is duurder dan de rest.)
groeten Rinus
8 september 2011 om 07:04 #17916364Oke ja ik was gisteren bij de dealer geweest die zei ook gwn 60.000km, met jullie reactie’s is nu is de twijfel er helemaal af.
(Kosten bij de dealer incl. waterpomp en montage €444) :swear
Dat gaat m dus niet worden ik heb al iemand die het voor €370 doet incl. montage als het zover is.
Zijn hier nog liefhebbers voor deze klus?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.