Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vraag over bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2012 om 16:52 #17241178
hoi ik heb een vraag over mijn versnelingsbak
als ik mijn opel vectra 1.8 16v aan het rijden ben dan schakelt die slecht
en als ik stil sta dan heb ik geen last van zou het mijn kopling temaken hebben ????????????????? dat die versleten isik heb er olie bij gedaan
maar heb ook niet veel zinik hoor het met spoed
gr
29 maart 2012 om 17:16 #17916155vertel eerst eens wat voor 1.8 je hebt :vertag
want in de vectra b en c zijn 4 verschillende 1.8’ten geleverd ;)hier kun je al vinden wat voor motor en bak je hebt:
http://www.opel-infos.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;29 maart 2012 om 17:22 #17916156Als je je koppeling intrapt en je geeft flink gas, ga je dan toch vooruit als hij in zn versnelling staat?
29 maart 2012 om 17:26 #17916157@sw_reijnders wrote:
vertel eerst eens wat voor 1.8 je hebt :vertag
want in de vectra b en c zijn 4 verschillende 1.8’ten geleverd ;)hier kun je al vinden wat voor motor en bak je hebt:
http://www.opel-infos.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;het gaat om een opelvectra b 1.816v ecotech en ik heb een f18 bak
wandaar ben ik achter gekomen
gr
29 maart 2012 om 17:29 #17916158@Haasje17 wrote:
Als je je koppeling intrapt en je geeft flink gas, ga je dan toch vooruit als hij in zn versnelling staat?
ja ik ga vooruit maar als ik van zijn 1 naar zijn 2 wil gaat dat moeilijk
en ook de rest van de versnellingen
kijk ik weet niet of dat mijn bak overleden is wand hij lekt ook daar olie
gr
29 maart 2012 om 17:30 #17916159dan heb je dus een x18xe
als de bak slecht schakelt, kan het zijn dat de koppelingsplaat slecht wordt.
olie bij kappen in de bak is nooit goed!!!
te weinig olie is niet goed, maar te veel ook zeker niet!!bij een F17 bak zit er een bout links in de bak die fuctioneert als een overloop plug als de auto horizontaal staat.
of die bij de F18 ook zit, durf ik niet te zeggen.koppeling vervangen is wel vrij prijzig.
druklager is hydraulisch en vrij duur.en je lekkende olie . . . welke kleur is die?
rood?29 maart 2012 om 17:39 #17916160@sw_reijnders wrote:
dan heb je dus een x18xe
als de bak slecht schakelt, kan het zijn dat de koppelingsplaat slecht wordt.
olie bij kappen in de bak is nooit goed!!!
te weinig olie is niet goed, maar te veel ook zeker niet!!bij een F17 bak zit er een bout links in de bak die fuctioneert als een overloop plug als de auto horizontaal staat.
of die bij de F18 ook zit, durf ik niet te zeggen.koppeling vervangen is wel vrij prijzig.
druklager is hydraulisch en vrij duur.en je lekkende olie . . . welke kleur is die?
rood?nee de olie is niet rood maar zwart
ik dacht eerst dat het motorolie is maar dat is het niet wand mijn olie pijl blijft het zelfde
dus die zakt niet
en de plug die heb ik ook onder mijn bakja dat het vrij prijzig is daar was ik ook achter gekomen bij de opel ben ik 987 euro kwijt
niet normaal meer
gr
29 maart 2012 om 17:44 #17916161uit je bak komt echt knal rooie olie iig en geen zwarte olie.
ga er maar van uit dat je blok zweet.en natuurlijk ga je niet bij de opel je koppeling vervangen . . . die beginnen al te schrijven zodra je 1 voet over de drempel zet.
zoek eerst eens een goeie vak garage in de buurt op en vraag het daar nog eens.een koppelingsset incl lager kost bij de brezan 400 euro, dus dan rekent de VOD je nog eens 587 euro voor het werken aan de auto ;).
29 maart 2012 om 18:35 #17916162@sw_reijnders wrote:
uit je bak komt echt knal rooie olie iig en geen zwarte olie.
ga er maar van uit dat je blok zweet.en natuurlijk ga je niet bij de opel je koppeling vervangen . . . die beginnen al te schrijven zodra je 1 voet over de drempel zet.
zoek eerst eens een goeie vak garage in de buurt op en vraag het daar nog eens.een koppelingsset incl lager kost bij de brezan 400 euro, dus dan rekent de VOD je nog eens 587 euro voor het werken aan de auto ;).
dus dan is het zekker dat het mijn krukaskiring is
gr
29 maart 2012 om 18:45 #17916163dat kan ik vanaf hier niet zien he ;)
31 maart 2012 om 19:45 #17916164De Vectra is dus van voor 1999.
F18 bak..
Doet deze kraken bij schakelen naar achteruit???
willem
1 april 2012 om 07:42 #17916165@wim-v6 wrote:
De Vectra is dus van voor 1999.
F18 bak..
Doet deze kraken bij schakelen naar achteruit???
willem
ja hij is van 96 en nu is het denk afglopen hij wilt niet meer inzijn achteruit en in zijn 5 de 1234 die
doen het wel en heel mijn linker wiel zat onder de olie
maar ik denk niet dat het van mijn bak maar rem olie wand olie zat aleen op mijn wiel en nietveder onder de auto
ik weet niet wat er aan de hand is met die auto maar ik denk dat die afgelopen is
met deze autogr
1 april 2012 om 08:58 #17916166Als het remolie is en je hebt hydraulische koppeling kun je niet meer schakelen, maar controleer ook eens de schakelstang. Giert de bak bij rijden? Hoor je dat er iets stuk is?
1 april 2012 om 16:35 #17916167@Haasje17 wrote:
Als het remolie is en je hebt hydraulische koppeling kun je niet meer schakelen, maar controleer ook eens de schakelstang. Giert de bak bij rijden? Hoor je dat er iets stuk is?
de schakel stang is niet stuk die is just goed ik den meer dat mijn bak overleden is
weet iemand waar ik goed koop een anderen bak er onder ken doen
en ik wil wel zelf voor die bak zorgen want ik heb er al 1 op het oog een gereviceertdevoor een f18 bak waar moet ik op letten als ik zo.n bak gaat hallen
gr
6 april 2012 om 15:29 #17916168nou we zijn er achter mijn bak is dus overleden
dus dat word een nieuw maar goed ik heb nu een anderen gekocht voor 200 euro een gereviceerd en ook nog een nieuwe klopeling er bij dus dat is niet zo duur
vind ik dan hoor
en hij word er ook onder gemonteert en daar ban ik 250 euro voor kwijtdus in het totaal 450 dat vind ik een koop je
gr
6 april 2012 om 16:34 #17916169absoluut
wel de goede eindverhouding van de bak?
waar komt die bak onder uit?6 april 2012 om 17:59 #17916170@sw_reijnders wrote:
absoluut
wel de goede eindverhouding van de bak?
waar komt die bak onder uit?die bak komt onder een vectra b x18xe de zelfde als mijn auto
die beste man hebt hem via de kenteken gekeken dus moet wel passengr
7 april 2012 om 06:54 #17916171Ook daar zijn verschillende verhoudingen in geleverd..
je hebt de CR en WR varianten en die weer met verschillende eindverhoudingen..
zo’n moment van kapotte bak kan je vaak ook aangrijpen om bijvoorbeeld te kiezen voor andere vrhoudingen..
Rijd je bijvoorbeeld lange stukken kan je kiezen voor een lange verhouding, dat is zuiniger (minder toeren op de snelweg)
Rijdt je vaak kortere stukken of sportiever, kan je kiezen voor een bak met kortere verhoudingen, dat rijdt sportiever en fijner in de stad..
Willem
14 mei 2012 om 18:34 #17916172hoi nou is mijn bak en die lek gemakt maar nou blijft hij lekken in het mogelijk dat het dan de kiring is aan de kand van de distrubitsie is of ken dat niet als hij die kiring lek is bij de dis dan moet hij daar ook lekken of is dat niet zo als hij bij de dis lekt dan het dan bij de versnelings bak er uit komt
laat het me gouw weten
gr
14 mei 2012 om 20:07 #17916173Er kan vanalles lekken:
– Carterpan pakking (Dubbel Carter lekt vaak op de tussenpakking)
– Oliekeerring distributie zijde lekt ook aan de distributiezijde
– Olielekkage kan ook van hogeraf komen, denk aan klepdekselpakking, Oliefilter etc etc.willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.