Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Hydraulische stoters in schacht van mechanische stoters
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2011 om 18:14 #17241175
Korte vraag:
Kan ik zonder problemen de mechanische stoters vervangen door hydraulische exemplaren?
Of is de oliedruk / opbrengst te laag hiervoor?
Er zit natuurlijk verschil in het voorste lager van de nokkenas, waarlangs de olie de kop in wordt gepompt.
Wie heeft hier ervaring mee?
5 oktober 2011 om 18:17 #17916128naar mijn weten kan het geen kwaad ! mijn manta was origineel met mechanische stoters maar die had ook al hydraulische stoters !
5 oktober 2011 om 18:47 #17916129Voordeel van hydro exemplaren is toch juist dat je niet meer kleppen hoeft te stellen of heb ik het nou altijd verkeerd begrepen :???:
5 oktober 2011 om 18:52 #17916130@mugenpower wrote:
Voordeel van hydro exemplaren is toch juist dat je niet meer kleppen hoeft te stellen of heb ik het nou altijd verkeerd begrepen :???:
je hebt gelijk hahahaha verkeerd gelezen maar heb het al veranderd !
5 oktober 2011 om 20:48 #17916131Dit kan zonder problemen, wat de rest betreft van de punten waar je bezorgt over bent, dat is niet van belang wat deze verandering betreft.
5 oktober 2011 om 21:26 #17916132Wel even de juiste nokkenas monteren die bij het blok met hydro-stoters hoort hier zit een groef extra in de het eerste lager van de nokkenas!!
En bij hydro-stoters moet je wel degelijk kleppen stellen deze hebben een basis afstelling!!6 oktober 2011 om 18:01 #17916133Ik heb wel eens een cilnderkop van een 2.0 op een 1900 gelegd, maar deze kop was al bedoeld voor hydraulische stoters.
Nu wil ik in een 1.9E het mechanische geluid verminderen. Vandaar de vraag of er gewoon hydraulische stoters in kunnen.
Ik kan morgen een set nieuwe hydraulische stoters ophalen en die ga ik gelijk monteren.
Dan weet ik zaterdag of het bevalt :thumb
6 oktober 2011 om 18:34 #17916134in principe heeft een hydro nokkenas een andere profielvorm , die ervoor zorgt dat de hydrostoter goed werkt.
als je hydro’s op een mech nokkenas gebruikt, zal de ook duratie en lift toenemen (soort snellere nokkenas)
Andersom wordt ie tammer ;)soms gaat het goed, en soms loopt ie er niet lekker mee……
6 oktober 2011 om 21:39 #17916135Als het zaterdag inderdaad van dat kolere-weer wordt als nu is voorspeld, zal er geen proefrit plaatsvinden. :cry
Dank jullie wel, voor de duidelijke antwoorden. :thumbup
7 oktober 2011 om 18:26 #17916136Vandaag de nieuwe hydraulische stoters binnengekregen.
Altijd leuk………nieuwe spulletjes:
Morgen hier maar eens in monteren:
9 oktober 2011 om 21:58 #17916127Alles gedemonteerd en schoongemaakt:
Lifthoogte nokkenas controleren:
Compressie meten:
Zelfs aan de hoge kant:
Hij loopt weer. Met de hydraulische stoters is het mechanische geluid weg.
Ik wil alleen de injectoren er nog uit hebben en laten controleren. Ik ben nog niet tevreden namelijk.19 oktober 2011 om 17:03 #17916137Waar koop je die nieuwe hydraulische klepstoters en wat ben je ervoor kwijt?
Ben bezig met mijn oude ascona op te knappen. En kwam er net achter dat 1 van mijn hydro stoters stuk is.21 oktober 2011 om 19:44 #17916138Ik heb de hydraulische stoters gewoon via de automaterialenzaak gekocht.
In mijn geval is dat Cartal / Rijsbergen.
Een set kost ongeveer 133 euro.21 oktober 2011 om 19:51 #17916139Vandaag de injectoren weer opgehaald bij de motorenrevisie.
Ik heb de eerste test gezien toen de injectoren op de testbank stonden.
Het vernevelings-beeld leek helemaal nergens op!!
De injectoren zijn nu volledig ultrasoon gereinigd en zouden weer optimaal moeten werken.
Mijn injectoren leken op de tweede van links:
21 oktober 2011 om 20:03 #17916140Morgen de boel maar weer eens monteren.
Dan het brandstoffilter vervangen en de brandstofdruk meten.
Daarvoor heb ik het volgende in elkaar geknutseld voor 13 euro (even naar de Karwei geweest):
De vraag is: hoe lang houdt deze manometer het vol, wanneer hij met brandstof in aanraking komt.
De theorie is: er hoeft geen benzine in aanraking te komen met de manometer.
Je moet alleen zorgen dar de slang tussen het T-stuk en de manometer enige lengte heeft EN boven het niveau van het T-stuk blijft. Dan blijft er een luchtbel zitten tussen de brandstof en de manometer.21 oktober 2011 om 20:08 #17916141Goed bezig.. niet dat gemier met ouwe troep maar gewoon even goed aanpakken. :thumb
24 oktober 2011 om 20:49 #17916142Vandaag alles weer in elkaar gezet.
Hij loopt weer. Ook loopt hij weer een stukje beter, maar nog steeds niet perfect.
De benzinedruk is prima:
Van de week maar eens een temperatuur-sensor uitwisselen.
30 december 2011 om 19:34 #17916143Ik heb toevallig ook die meter zien liggen bij de Gamma, en ik vroeg me af of die het heeft overleeft of niet.. ?
30 december 2011 om 23:54 #17916144Er zit toch lucht in de slang?
Als het goed is dan komt de benzine niet rechtstreeks in contact met het inwendige van de meter.
En anders maar wel…………………..die ene test overleeft de meter wel hoor.
Als je weer een keer een meter nodig hebt……………………ga je gewoon weer naar Gamma!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.