Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241141
    Opaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2006

      Mijn Calibra C20LET staat nu bij de dealer omdat de motor ineens slecht liep. Nu blijft dat zeker één injector verstopt zit. Ze boden aan om ze alle vier te laten reinigen maar aangezien dit niet heel goedkoop is overweeg ik er nieuwe in te zetten. De originele zijn niet meer leverbaar, maar ik hoor vaak dat er grotere injectoren geplaatst worden.

      Het lijkt me dat de computer ook moet weten dat er grotere injectoren geplaatst zijn. Maar het lijkt me met de verstopte injector niet verstandig naar een chiptuner te rijden. Is het verstanding om te rijden met grotere injectoren dan de computer denkt? Kan me voorstellen dat de motor verzuipt.

      Welke opties zijn er voor grotere injectoren? Ik hoor vaak dat er injectoren van de Z20LET gebruikt worden. Wat is het verschil in cc? En wat zou een setje moeten kosten? Natuurlijk zijn bestelnummers ook van harte welkom.

      Kan ik ook verwachten dat het verbruik bij laag toerental hoger is met grotere injectoren?

      Het zijn nogal wat vragen, maar hopelijk kunnen jullie me verder helpen met de antwoorden.

      #17915637
      Basgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        http://www.ebay.de/itm/470ccm-Einspritzdusen-Set-Z20LEH-Z20LET-Astra-OPC-turbo-/250706594258?pt=DE_Autoteile&hash=item3a5f4709d2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        Deze worden altijd gebruikt voor de c20let / z20let. Ook bij Mtech verkrijgbaar:

        http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740011&lhid=&lvid=&mid=187″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        zijn ze iets duurder, maar voor sommige mensen handig aangezien het in NL is.

        #17915638
        Opaul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2006

          Bedankt voor de tip!

          Zo te zien hoef ik dus geen moeite te nemen om ze bij de dealer te bestellen. MTech beweert dat ze daar meer dan 2x zo duur zijn… De prijs van MTech vind ik netjes aangezien het ultrasoon reinigen bijna net zo duur zou uitvallen. Wel grappig dat de 470ccm versie veel goedkoper is dan de 350ccm versie. Is groter altijd beter? Kan me voorstellen dat het ook overkill kan zijn zeker aangezien op dit moment bijna al het andere in het blok origineel is.

          Ik zit alleen nog met het logistieke probleem. De auto staat bij de dealer en ik weet dus niet wat het beste is om te doen aangezien de dealer de computer niet kan/wil aanpassen wat betreft de grotere injectoren. Want volgens mij is het origineel 304ccm en dat is nogal een groot verschil met 470ccm.

          #17915639
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            U2U :D

            #17915640
            DdV
              Lid sinds:
              30 June 2004

              wel even oppassen met software in je ecu als je VEEEL groter gaat dan standaard.
              Of je moet +/- 30% groter gaan vanwege overstap benzine –> e85

              Gr,

              DdV

              #17915641
              Opaul
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 October 2006

                @DdV wrote:

                wel even oppassen met software in je ecu als je VEEEL groter gaat dan standaard.
                Of je moet +/- 30% groter gaan vanwege overstap benzine –> e85

                Waarvoor moet je dan precies oppassen? Is het niet verstanding om 50% groter te gaan rijden al pas je de software aan? De overstap naar E85 wil ik in ieder geval niet maken.

                #17915642
                gijzbed-opc
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Hhmm… ik wil met een astra G OPC met een H-turbo 50% benzine 50% E85 gaan rijden DdV?
                  470 cc injectoren.
                  Wat denk je nog een remap nodig?

                  Gr.Peter.

                  #17915643
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    je moet oppassen met koude start in de winter.

                    te grote injectoren en hij gaat net als anders verrijken en verzuipt de boel.

                    mijn c20ne heeft origineel 170 cc en nu 304 cc zonder remap. en een remap zou geen kwaad kunnen :vertag

                    en bij bepaalde motoren (kweet zo niet welke) zit een vacuum potje op de injectie rail.

                    dan kan je nog de druk omhoog gooien of grotere injectoren doen, doe computer regelt dit na verloop van tijd weer terug naar originele waardes. en als je dan wel meer nodig hebt…..

                    #17915644
                    nvt_opel
                      Lid sinds:
                      31 October 2009

                      @Basgsi wrote:

                      http://www.ebay.de/itm/470ccm-Einspritzdusen-Set-Z20LEH-Z20LET-Astra-OPC-turbo-/250706594258?pt=DE_Autoteile&hash=item3a5f4709d2

                      Deze worden altijd gebruikt voor de c20let / z20let. Ook bij Mtech verkrijgbaar:

                      http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740011&lhid=&lvid=&mid=187″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                      zijn ze iets duurder, maar voor sommige mensen handig aangezien het in NL is.

                      deze heb ik gehaal d bij vmax voor 180 en dacht dat eds die ook verkoopt voor die prijs

                      #17915645
                      nvt_opel
                        Lid sinds:
                        31 October 2009

                        @Basgsi wrote:

                        http://www.ebay.de/itm/470ccm-Einspritzdusen-Set-Z20LEH-Z20LET-Astra-OPC-turbo-/250706594258?pt=DE_Autoteile&hash=item3a5f4709d2

                        Deze worden altijd gebruikt voor de c20let / z20let. Ook bij Mtech verkrijgbaar:

                        http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740011&lhid=&lvid=&mid=187″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                        zijn ze iets duurder, maar voor sommige mensen handig aangezien het in NL is.

                        dubbelepost

                        #17915646
                        tijgetje57
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2004

                          Als je ze wilt reinigen kun je dit ook zelf proberen. Zij reinigen ze ook eerst in een supersonisch badje.

                          Bij de Aldi heb je ze nu in de aanbieding. Ik heb dit eerder gedaan voor een Renault die op gas liep en daarna liep deze zonder complicaties.

                          #17915647
                          Opaul
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 October 2006

                            @nvt_opel wrote:

                            deze heb ik gehaal d bij vmax voor 180 en dacht dat eds die ook verkoopt voor die prijs

                            Op de website van Vmax staan hele andere prijzen: http://www.vmax-performance.de/shop/index.php?cat=c1266_Einspritzduesen.html
                            Misschien hanteren ze andere prijzen als je bij ze langs gaat…

                            #17915648
                            Opaul
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 October 2006

                              Bedankt voor alle reacties! Ik ga toch geen 470ccm plaatsen, maar iets meer in de buurt van de originele 304cm, namelijk 330ccm. Wel nieuw spul en dan kan hij voor nu weer rijden. En hoef ik me geen zorgen te maken over een nieuwe chip. Dat komt over een tijdje wel. Als ik ooit met echt hoger vermogen wil rijden kan de brandstofdruk altijd nog omhoog.

                              Ik zal de oude injectoren eens in zo’n badje leggen. M’n broertje heeft zoiets staan. Maar ik verwacht niet dat het veel helpt. Weet trouwens ook niet wat de beste manier is om ze daarna te testen…

                              #17915649
                              kadettylet
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 November 2004

                                waar je ook naar moet kijken is hoeveel cc ze leveren bij welke druk. dus als er 470cc @ 4bar aangeboden wordt, kan deze overeenkomen met 340cc @ 3 bar (als voorbeeld)

                                gr jimmy

                                #17915650
                                16VCalibra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 July 2008
                                  Opaul wrote:
                                  Als ik ooit met echt hoger vermogen wil rijden kan de brandstofdruk altijd nog omhoogquote]

                                  Persoonlijk zou ik gaan voor wat meer marge voor je injectoren, dan in plaats van dat ze moeten gaan knallen op hoge druk.. Is het beste en veiligste.. Is maar een advies/tip ;)

                                  Groetjes Ram

                                  #17915651
                                  nvt_opel
                                    Lid sinds:
                                    31 October 2009

                                    kan zijn want ik ben langsgeweest bij hen

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.