Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2011 om 12:22 #17241141
Mijn Calibra C20LET staat nu bij de dealer omdat de motor ineens slecht liep. Nu blijft dat zeker één injector verstopt zit. Ze boden aan om ze alle vier te laten reinigen maar aangezien dit niet heel goedkoop is overweeg ik er nieuwe in te zetten. De originele zijn niet meer leverbaar, maar ik hoor vaak dat er grotere injectoren geplaatst worden.
Het lijkt me dat de computer ook moet weten dat er grotere injectoren geplaatst zijn. Maar het lijkt me met de verstopte injector niet verstandig naar een chiptuner te rijden. Is het verstanding om te rijden met grotere injectoren dan de computer denkt? Kan me voorstellen dat de motor verzuipt.
Welke opties zijn er voor grotere injectoren? Ik hoor vaak dat er injectoren van de Z20LET gebruikt worden. Wat is het verschil in cc? En wat zou een setje moeten kosten? Natuurlijk zijn bestelnummers ook van harte welkom.
Kan ik ook verwachten dat het verbruik bij laag toerental hoger is met grotere injectoren?
Het zijn nogal wat vragen, maar hopelijk kunnen jullie me verder helpen met de antwoorden.
6 september 2011 om 13:00 #17915637http://www.ebay.de/itm/470ccm-Einspritzdusen-Set-Z20LEH-Z20LET-Astra-OPC-turbo-/250706594258?pt=DE_Autoteile&hash=item3a5f4709d2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze worden altijd gebruikt voor de c20let / z20let. Ook bij Mtech verkrijgbaar:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740011&lhid=&lvid=&mid=187″ onclick=”window.open(this.href);return false;
zijn ze iets duurder, maar voor sommige mensen handig aangezien het in NL is.
6 september 2011 om 13:25 #17915638Bedankt voor de tip!
Zo te zien hoef ik dus geen moeite te nemen om ze bij de dealer te bestellen. MTech beweert dat ze daar meer dan 2x zo duur zijn… De prijs van MTech vind ik netjes aangezien het ultrasoon reinigen bijna net zo duur zou uitvallen. Wel grappig dat de 470ccm versie veel goedkoper is dan de 350ccm versie. Is groter altijd beter? Kan me voorstellen dat het ook overkill kan zijn zeker aangezien op dit moment bijna al het andere in het blok origineel is.
Ik zit alleen nog met het logistieke probleem. De auto staat bij de dealer en ik weet dus niet wat het beste is om te doen aangezien de dealer de computer niet kan/wil aanpassen wat betreft de grotere injectoren. Want volgens mij is het origineel 304ccm en dat is nogal een groot verschil met 470ccm.
6 september 2011 om 15:37 #17915639U2U :D
8 september 2011 om 01:06 #17915640wel even oppassen met software in je ecu als je VEEEL groter gaat dan standaard.
Of je moet +/- 30% groter gaan vanwege overstap benzine –> e85Gr,
DdV
8 september 2011 om 06:40 #17915641@DdV wrote:
wel even oppassen met software in je ecu als je VEEEL groter gaat dan standaard.
Of je moet +/- 30% groter gaan vanwege overstap benzine –> e85Waarvoor moet je dan precies oppassen? Is het niet verstanding om 50% groter te gaan rijden al pas je de software aan? De overstap naar E85 wil ik in ieder geval niet maken.
8 september 2011 om 07:14 #17915642Hhmm… ik wil met een astra G OPC met een H-turbo 50% benzine 50% E85 gaan rijden DdV?
470 cc injectoren.
Wat denk je nog een remap nodig?Gr.Peter.
8 september 2011 om 07:59 #17915643je moet oppassen met koude start in de winter.
te grote injectoren en hij gaat net als anders verrijken en verzuipt de boel.
mijn c20ne heeft origineel 170 cc en nu 304 cc zonder remap. en een remap zou geen kwaad kunnen :vertag
en bij bepaalde motoren (kweet zo niet welke) zit een vacuum potje op de injectie rail.
dan kan je nog de druk omhoog gooien of grotere injectoren doen, doe computer regelt dit na verloop van tijd weer terug naar originele waardes. en als je dan wel meer nodig hebt…..
8 september 2011 om 18:47 #17915644@Basgsi wrote:
Deze worden altijd gebruikt voor de c20let / z20let. Ook bij Mtech verkrijgbaar:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740011&lhid=&lvid=&mid=187″ onclick=”window.open(this.href);return false;
zijn ze iets duurder, maar voor sommige mensen handig aangezien het in NL is.
deze heb ik gehaal d bij vmax voor 180 en dacht dat eds die ook verkoopt voor die prijs
8 september 2011 om 18:48 #17915645@Basgsi wrote:
Deze worden altijd gebruikt voor de c20let / z20let. Ook bij Mtech verkrijgbaar:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=740011&lhid=&lvid=&mid=187″ onclick=”window.open(this.href);return false;
zijn ze iets duurder, maar voor sommige mensen handig aangezien het in NL is.
dubbelepost
9 september 2011 om 17:13 #17915646Als je ze wilt reinigen kun je dit ook zelf proberen. Zij reinigen ze ook eerst in een supersonisch badje.
Bij de Aldi heb je ze nu in de aanbieding. Ik heb dit eerder gedaan voor een Renault die op gas liep en daarna liep deze zonder complicaties.
10 september 2011 om 08:47 #17915647@nvt_opel wrote:
deze heb ik gehaal d bij vmax voor 180 en dacht dat eds die ook verkoopt voor die prijs
Op de website van Vmax staan hele andere prijzen: http://www.vmax-performance.de/shop/index.php?cat=c1266_Einspritzduesen.html
Misschien hanteren ze andere prijzen als je bij ze langs gaat…10 september 2011 om 08:52 #17915648Bedankt voor alle reacties! Ik ga toch geen 470ccm plaatsen, maar iets meer in de buurt van de originele 304cm, namelijk 330ccm. Wel nieuw spul en dan kan hij voor nu weer rijden. En hoef ik me geen zorgen te maken over een nieuwe chip. Dat komt over een tijdje wel. Als ik ooit met echt hoger vermogen wil rijden kan de brandstofdruk altijd nog omhoog.
Ik zal de oude injectoren eens in zo’n badje leggen. M’n broertje heeft zoiets staan. Maar ik verwacht niet dat het veel helpt. Weet trouwens ook niet wat de beste manier is om ze daarna te testen…
12 september 2011 om 10:13 #17915649waar je ook naar moet kijken is hoeveel cc ze leveren bij welke druk. dus als er 470cc @ 4bar aangeboden wordt, kan deze overeenkomen met 340cc @ 3 bar (als voorbeeld)
gr jimmy
12 september 2011 om 19:58 #17915650Opaul wrote:Als ik ooit met echt hoger vermogen wil rijden kan de brandstofdruk altijd nog omhoogquote]Persoonlijk zou ik gaan voor wat meer marge voor je injectoren, dan in plaats van dat ze moeten gaan knallen op hoge druk.. Is het beste en veiligste.. Is maar een advies/tip ;)
Groetjes Ram
13 september 2011 om 19:50 #17915651kan zijn want ik ben langsgeweest bij hen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.