Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Advies gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2012 om 21:52 #17241103
Goedeavond,
Ik ben in het bezit van een Opel Astra g uit 1998. Deze auto is in mijn bezit vanaf 2002 en bevalt nog steeds prima.
Nu heb ik het volgende probleem:
Het motorstoringslampje (oranje) brandt af en toe en sinds deze week heeft het rode lampje (accu) ook al 2 keer gebrand.
Zijn dit 2 problemen of hebben deze storingen met elkaar te maken?
Ik zal proberen de staat van de auto te beschrijven:
– kenmerken motor 1.8 16 v benzine
– 145000 km op de teller
– auto start en loopt perfect.
– als het oranje lampje aangaat gebeurt dit altijd bij lage toeren en constante snelheid, na 1 à 2 seconde gaat het lampje weer uit
– als het oranje lampje brandt, houdt de motor in.
– volgens het onderhoudsboekje heeft de auto in mei 2012 weer een beurt nodig
– de multiriem moet ook in mei worden vervangen
– sinds deze week brandt het rode lampje ook af en toe, niet tegelijk met het oranje lampje
– als je de motor uitzet en daarna weer aan, is het rode lampje weer uit en de auto loopt weer perfectWat kan het bovenstaande betekenen? Wie kan me helpen?
Bij voorbaat dank voor al jullie reacties!
15 maart 2012 om 21:55 #17915197Rode lampje is laadspanning (Dynamo).
Motorstoring zal uitgelezen moeten worden..
Willem
15 maart 2012 om 22:04 #17915198Willem, hartelijk dank voor je reactie.
Is deze motorstoring ook uit te lezen als het lampje niet brandt?Erik
15 maart 2012 om 22:05 #17915199ja, word opgeslagen..
15 maart 2012 om 22:07 #17915200Weet je ook of het branden van beide lampjes met elkaar te maken kan hebben?
15 maart 2012 om 22:08 #17915201Zou wel kunnen, als de laadspanning te hoog is, of de accuspanning te laag…
Willem
15 maart 2012 om 22:12 #17915202Ik heb even op google gezocht en heb daar gelezen dat het de spanrol van de multiriem kan zijn.
Is dit ook een mogelijkheid?15 maart 2012 om 22:13 #17915203dan hoor je m meestal wel klapperen, maar dan zou het Dynamo lampje tijdens rijden Aan en direct weer uit moeten gaan…
Willem
15 maart 2012 om 22:16 #17915204Dit is zeker niet het geval. Ik ben bang dat ik toch naar de garage moet.
Morgen maar een afspraak maken.Hartelijk dank voor de informatie. Ik houd je op de hoogte.
16 maart 2012 om 15:50 #17915205Vandaag de Opel-dealer gebeld; zij hadden helaas geen tijd.
Kwik-fit had wel tijd en heeft het probleem uit kunnen lezen.
De foutmelding gaf aan dat het aan de bobine (D of 4) ligt.
Ik zal eens onderzoeken of er een how-to is, zodat ik het zelf kan repareren.16 maart 2012 om 16:21 #17915206kwik fit!!!! ongelooflijk dat er mensen zijn die hun mooie auto naar de kwik fit brengen -offtopic
ik wil hem wel voor u uitlezen met opcom :thumb
16 maart 2012 om 16:37 #17915207Ik weet het. Mijn ervaringen zijn ook erg slecht.
Toch wilde ik graag voor het weekend weten wat het probleem was.
Zij hebben het kosteloos uitgelezen, fout gereset….en ik ben er zelf bijgebleven.
Nu op zoek naar een bobine.17 maart 2012 om 05:58 #17915208Gelukkig en hopelijk dat het daarbij opgelost is/wordt/blijft.
Heb wel eens vaker van die Kwik Fit horror verhalen gehoord!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.