Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Bandenspanning meter Astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2011 om 16:54 #17241071
Hallo mensen,
Recentelijk had ik een lekke band. Winterband er op, volgende dag band laten maken en rijden maar weer.
Onderweg zag ik dat mijn BC geen bandenspanning aangaf, echter alleen maar streepjes.
Na een re-set verschenen er weer netjes waarden in het display.Echter, de volgende dag alleen maar weer streepjes, en dat is noooooit meer goed gekomen.
Re-setten helpt dus niet, terwijl het lampje in de KM teller wel netjes 3X knippert na een re-set.Die lekke band heeft er geen moer mee te maken lijkt me, dus daarom de vraag;
Waar zit de opnemer die hier voor verantwoordelijk is?
Kan me wel voorstellen dat er een kabeltje los ligt ergens?Raymond
17 oktober 2011 om 19:02 #17914846Volgens mij zitten er toch sensoren in de ventielen, hebben ze die wel over gezet. Of zeg ik nu heel wat doms
18 oktober 2011 om 10:43 #17914847Ja, ja, die zitten er gewoon nog in.
Het heeft ook altijd gewerkt, maar van de 1 op de andere dag niet meer.
Waar zit die unit die de signalen verzameld?18 oktober 2011 om 20:39 #17914848Even het dashboard kastje eruit halen en dan achter de airbag kijken. Op marktplaats staat een set te koop met een foto van de ontvanger. Hij is makkelijk te herkennen aan de antenne.
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/489401619-orig-tpms-set-voor-astra-h-vectra-c-zafira-b-signum.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 oktober 2011 om 18:27 #17914849Opgelost. Wat bleek:
Ik had niet moeten re-setten. De gerepareerde band stond op veeeeel lagere druk dan de andere 3.
Door dit relatief grote drukverschil wist die het kennelijk niet meer.
Banden opgepompt, gereset en daar ging die weer ! :D19 oktober 2011 om 19:23 #17914850Mooi, opgelost! Maar hoe doe je dat resetten dan?
19 oktober 2011 om 19:41 #17914851Ha ha hoe simpel kan het zijn :hmmz
22 oktober 2011 om 06:19 #17914852@2000 wrote:
Mooi, opgelost! Maar hoe doe je dat resetten dan?
Door de resetknop op het dashboard 4 seconden ingedrukt te houden.
23 oktober 2011 om 08:09 #17914853Als je zo’n reset doet moeten de banden wel op een bepaalde druk staan.
En die druk moet in iedere band tijdens de reset anders zijn zodat de ontvanger weet welke sensor waar bevind op de wagen.
Er staat al een heel stuk op het forum hoe je dit moet doen.Variant 1:
Bandenspanning laten zakken tot op ca.1 bar en de band weer oppompen zoals verder beschreven.
Een voor een de banden tot op de volgende druk oppompen.
Vooraan links: 3,0 bar
Vooraan rechts: 2,7 bar
Achteraan rechts: 2,4 bar
Achteraan links: 2,1 bar
De bandenspanningsdruksensoren zijn nu actief.
OfVariant 2:
Met de auto kort met een snelheid van meer dan 30 km/uur rijden om de rolschakelaar te doen sluiten, d.w.z. activering van de druksensoren.
Oppompen van de banden:
Vooraan links: 3,0 bar
Vooraan rechts: 2,7 bar
Achteraan rechts: 2,4 bar
Achteraan links: 2,1 bar
Daarna bij beide procedures:DDS-knop gedurende 4 seconden indrukken (bij ingeschakelde ontsteking of draaiende motor).
Controlelampje brandt geel om te bevestigen dat de juiste drukinstelling gedetecteerd werd (moet daarvoor elke drukwaarde een keer ontvangen hebben, totale duur ca. 2 minuten).
Nog eens terugstellen (reset): DDS-knop gedurende 4 seconden indrukken (bij ingeschakelde ontsteking of rijdend voertuig), het controlelampje knippert 3 keer
Het systeem heeft nu de druksensoren ondubbelzinnig toegewezen en is standby (paraat).Aanwijzing: Beide procedures moeten binnen 15 minuten worden uitgevoerd!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.