Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › EGR klep, FEBI, PIERBURG of origineel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2011 om 21:37 #17241062
Hallo allemaal,
Ik wil/moet de EGR klep van mijn Astra-G Z16XE vervangen.
Nieuwe originele EGR bij de opel dealer kost eur 245,- incl btw.
Op diverse sites kost een FEBI EGR eur 118,- en een PIERBURG eur 134,-.
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van deze twee aftermarket onderdelen?
Of is het raadzaam om een originele bij de dealer te kopen?Bedankt!
5 december 2011 om 22:48 #17914734Pierburg is Origineel.
Willem
5 december 2011 om 22:50 #17914735febi is perfect, ideale vervangingsartikelen.
Zit gewoon garantie op het spul dus als het te snel kapot is krijg je een nieuwe. Zoals met alles.6 december 2011 om 10:12 #17914736@wim-v6 wrote:
Pierburg is Origineel.
Willem
Aha! Mooi, dan ga ik in dit geval voor de Pierburg.
Heren, bedankt voor de snelle reactie!6 december 2011 om 12:17 #17914737En dan gelijk ff afdoppen, zodat hij niet meer kan vervuilen.
6 december 2011 om 12:37 #17914738zou ik ook doen meteen afdoppen
6 december 2011 om 13:28 #17914739@Corsa_GSi wrote:
En dan gelijk ff afdoppen, zodat hij niet meer kan vervuilen.
Hmm, ja, heb ik overwogen maar moet je dan niet telkens voor de APK de zaak weer tijdelijk terugzetten ivm uitlaatgasmetingen?
En trouwens, waar koop je die half-blinde pakking?
Gewoon bij de opeldealer?6 december 2011 om 16:39 #17914740Nee en ja ;)
6 december 2011 om 16:48 #179147416 december 2011 om 17:29 #17914742Of je laat hem eruit programmeren, dan kan je er nooit problemen meer mee krijgen..
Gr,
The Duke6 december 2011 om 18:00 #17914743245 incl BTW bij de dealer ?
Ik was destijds voor mijn EGR klep incl montage door de dealer 150 euro kwijt met inlevering van de oude.6 december 2011 om 18:26 #17914744@the-duke wrote:
Of je laat hem eruit programmeren, dan kan je er nooit problemen meer mee krijgen..
Gr,
The DukeJa, dat las ik op dit forum. Iets van eur 70,- ofzo.
Ik probeer eerst maar eens een nieuwe klep met/zonder afdoppen.
Groet.6 december 2011 om 18:31 #17914745@Juffer1 wrote:
245 incl BTW bij de dealer ?
Ik was destijds voor mijn EGR klep incl montage door de dealer 150 euro kwijt met inlevering van de oude.Dat was in jouw geval dan waarschijnlijk een revisieklep??
Ergens anders op dit forum las ik ook iemand die ca. 320 incl btw kwijt was voor een nwe egr klep + montage bij de dealer. Dus dan klopt mijn dealerprijs van 245 voor de klep ongeveer wel.
Groet.8 december 2011 om 16:02 #17914746Misschien een domme vraag maar hoe moet de nieuwe EGR pakking geplaats worden?
Er zit namelijk een “verzetje” rondom de gaten in de pakking.
Moeten deze naar het spruitstuk of naar de EGR klep gekeerd worden?
Of maakt het niets uit?Gr.
8 december 2011 om 21:08 #17914747er zit geen onvalkte op de klep of voet??
Willem
8 december 2011 om 23:21 #17914748@wim-v6 wrote:
er zit geen onvalkte op de klep of voet??
Willem
Niet dat mij is opgevallen.
De oude pakking was trouwens ook helemaal plat geperst.
Ik heb de pakking er opgezet zoals op jou foto hier
viewtopic.php?f=150&t=157999&p=2031096&hilit=egr+torx#p2031096
te zien is. Dus met het “verzetje” richting voet.Trouwens;
Ik heb vandaag de Pierburg klep EGR binnengekregen, maar zat in doosje van DELPHI.
Verder geen merk op de klep zelf te vinden.
Klopt dit?Groet.
10 december 2011 om 19:03 #17914749Dan heb je alsnog een Delphi gekregen.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.