Andere zuigers v6

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240964
    richardschaeks
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2008

      Hallo,

      Van de winter gaat me 3 liter v6 uit me corsa voor o.a. wat onderhoud, koppen gaan ervan voor nieuwe klepseals ivm olie verbruik o.a.
      nu is mij vraag, snellere zuigers is dat mogelijk? nu heb ik eens ff rondgekeken maar heb vrij weinig idee hoe en wat! maak ik er veel vermogenwinst mee en komt er meer bij kijken dan alleen de zuigers vervangen???

      mvg,

      richard

      #17913898
      Bluns
        Lid sinds:
        24 December 2005

        Snellere zuigers bestaan niet.
        Wel gesmede zuigers bijvoorbeeld welke hoger belast kunnen worden en vaak in andere compressieverhoudingen verkregen kunnen worden.
        Hierbij zijn dan wel de nodige aanpassingen nodig om meer vermogen te krijgen zoals in- en uitlaat, nokkenassen, chip etc.

        #17913899
        Gupy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2006

          3 ltr kietelen is wat moeilijker als de 2.5. Zuigers die vermogen extra leveren zijn er niet kijk maar eens naar de reeds hoge compressie verhouding.

          Wat wel goed te doen is (als budget hebt) zijn spuitstukken en uitlaat upgraden, inlaat traject, nokkenassen en natuurlijk chip.
          Een intern fris blok komt dan makkelijk boven de 250pk. Nadeel is wel dat dit alleen echt effectief is als je ze ook allemaal doet.
          Prijs zal ca. 2500 euro aan materiaal zijn.

          Boven de 250 pk begint het ineens heel duur te worden…..maar wel leuk! :wors

          #17913900
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            hmmz, ok
            Budget is max 3000 euro…
            uitlaat is al group a zonder kat ect. inlaat i500… ik denk dat de nokken nog enigste optie zijn,
            koppen gaan er toch af voor nieuwe klepseals want olie verbruik en rook uit de uitlaat is te toch!
            heb geluk dat ik geen kosten betaal voor vlakken en reinigen, alleen de onderdelen…
            chippen staat op planning maar dat als laatste nadat ik zo wat upgrades heb uitgevoerd…
            dus zuigers van mahle of rise of wat er ook is hebben geen nut?

            #17913901
            Gupy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2006

              Andere zuigers hebben alleen nut als je lagere compressie wil en/of als je hogere toeren wilt draaien.
              Hier zit dan meestal bv een aanpassing van krukas en drijfstangen aan vast.

              Spuitstukken zijn zeer belangrijk, groep A zegt weinih als de zaak al afgeknepen wordt bij de koppen of de in voorpijp.
              I500 inlaat is gelijk aan de standaard X25XE inlaat en die is eigenlijk prima op een paar puntjes na.
              Gasklep kun je vergroten tot max 70mm.
              Als je de koppen los gaat halen kun je ze laten bewerken bij Dirk Stock. (ca. 2000 euro)
              Nokkenassen kun je veelal krijgen bij Courtenay, Schrick enz, kies wel voor straatgebruik als je niet verder gaat mechanisch.(800 tot 1200 euro)

              Ik zou dan voor de nokkenassen, chip en spruitstukken gaan.

              Heb je het blok zelf opgebouwd? Ik bedoel weet je hoe goed hij intern is?

              #17913902
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Frank, de 2.5 V6 is ook een hoog Compressie motor (10.8 :1), alleen de SE motoren zijn laag Compressie (10,1:1).

                Willem

                #17913903
                Gupy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 June 2006

                  Ja? Wat bedoel je dan Willem, hij heeft toch een X30XE.

                  Er zijn mensen die gooien er X25XE koppen op zonder te bewerken, je komt dan met je compressie verhouding richting de 12:1.
                  Ervaringsdeskundige raden dit nog steeds af, maar heb ook nog nooit gelezen dat het stuk liep. Wel veel problemen met de klopgrens
                  en bij gevlakte koppen dien je eigenlijk goed de riem af te stellen ivm de timing.
                  In de UK zijn ze niet zo bang en proberen ze vanalles uit. :D

                  #17913904
                  Jerremy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    Nou Frank, kom op, laat zien dat je ook ‘n lefgozer bent, en pleur er ook oof ff 2.5 koppen op… :wink:

                    #17913905
                    Gupy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 June 2006

                      Haha, nee Jeroen ik moest nu net minder compressie hebben en heb er de gouden kopjes van DS op.

                      #17913906
                      jblfreak
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        als je de koppen van een 2.5 er zo op gooit zijn ze binnen 2 weken kaduut

                        althans de kleppen die van een 3.0 zijn natrium gevuld :vertag

                        zuigers van een let passen in de 3.0 schijnd

                        misschien heb je er iets aan

                        #17913907
                        Gupy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 June 2006

                          Buiten het feit dat de klepuitsparing aangepast moet worden bij gebruik van LET zuigers, zullen deze niet echt sneller zijn bij een atmospherische motor.

                          #17913908
                          fredericki200
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 January 2007

                            als je de zuigers van een z20let pakt meen ik hoef je niks aan de zuigers aan te passen.
                            maar daar heb je alleen wat aan bij een turbo blokje

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.