Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Andere zuigers v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2011 om 08:56 #17240964
Hallo,
Van de winter gaat me 3 liter v6 uit me corsa voor o.a. wat onderhoud, koppen gaan ervan voor nieuwe klepseals ivm olie verbruik o.a.
nu is mij vraag, snellere zuigers is dat mogelijk? nu heb ik eens ff rondgekeken maar heb vrij weinig idee hoe en wat! maak ik er veel vermogenwinst mee en komt er meer bij kijken dan alleen de zuigers vervangen???mvg,
richard
1 september 2011 om 10:09 #17913898Snellere zuigers bestaan niet.
Wel gesmede zuigers bijvoorbeeld welke hoger belast kunnen worden en vaak in andere compressieverhoudingen verkregen kunnen worden.
Hierbij zijn dan wel de nodige aanpassingen nodig om meer vermogen te krijgen zoals in- en uitlaat, nokkenassen, chip etc.1 september 2011 om 18:36 #179138993 ltr kietelen is wat moeilijker als de 2.5. Zuigers die vermogen extra leveren zijn er niet kijk maar eens naar de reeds hoge compressie verhouding.
Wat wel goed te doen is (als budget hebt) zijn spuitstukken en uitlaat upgraden, inlaat traject, nokkenassen en natuurlijk chip.
Een intern fris blok komt dan makkelijk boven de 250pk. Nadeel is wel dat dit alleen echt effectief is als je ze ook allemaal doet.
Prijs zal ca. 2500 euro aan materiaal zijn.Boven de 250 pk begint het ineens heel duur te worden…..maar wel leuk! :wors
1 september 2011 om 18:43 #17913900hmmz, ok
Budget is max 3000 euro…
uitlaat is al group a zonder kat ect. inlaat i500… ik denk dat de nokken nog enigste optie zijn,
koppen gaan er toch af voor nieuwe klepseals want olie verbruik en rook uit de uitlaat is te toch!
heb geluk dat ik geen kosten betaal voor vlakken en reinigen, alleen de onderdelen…
chippen staat op planning maar dat als laatste nadat ik zo wat upgrades heb uitgevoerd…
dus zuigers van mahle of rise of wat er ook is hebben geen nut?1 september 2011 om 19:30 #17913901Andere zuigers hebben alleen nut als je lagere compressie wil en/of als je hogere toeren wilt draaien.
Hier zit dan meestal bv een aanpassing van krukas en drijfstangen aan vast.Spuitstukken zijn zeer belangrijk, groep A zegt weinih als de zaak al afgeknepen wordt bij de koppen of de in voorpijp.
I500 inlaat is gelijk aan de standaard X25XE inlaat en die is eigenlijk prima op een paar puntjes na.
Gasklep kun je vergroten tot max 70mm.
Als je de koppen los gaat halen kun je ze laten bewerken bij Dirk Stock. (ca. 2000 euro)
Nokkenassen kun je veelal krijgen bij Courtenay, Schrick enz, kies wel voor straatgebruik als je niet verder gaat mechanisch.(800 tot 1200 euro)Ik zou dan voor de nokkenassen, chip en spruitstukken gaan.
Heb je het blok zelf opgebouwd? Ik bedoel weet je hoe goed hij intern is?
2 september 2011 om 22:29 #17913902Frank, de 2.5 V6 is ook een hoog Compressie motor (10.8 :1), alleen de SE motoren zijn laag Compressie (10,1:1).
Willem
3 september 2011 om 08:14 #17913903Ja? Wat bedoel je dan Willem, hij heeft toch een X30XE.
Er zijn mensen die gooien er X25XE koppen op zonder te bewerken, je komt dan met je compressie verhouding richting de 12:1.
Ervaringsdeskundige raden dit nog steeds af, maar heb ook nog nooit gelezen dat het stuk liep. Wel veel problemen met de klopgrens
en bij gevlakte koppen dien je eigenlijk goed de riem af te stellen ivm de timing.
In de UK zijn ze niet zo bang en proberen ze vanalles uit. :D3 september 2011 om 15:44 #17913904Nou Frank, kom op, laat zien dat je ook ‘n lefgozer bent, en pleur er ook oof ff 2.5 koppen op… :wink:
4 september 2011 om 05:12 #17913905Haha, nee Jeroen ik moest nu net minder compressie hebben en heb er de gouden kopjes van DS op.
9 september 2011 om 15:06 #17913906als je de koppen van een 2.5 er zo op gooit zijn ze binnen 2 weken kaduut
althans de kleppen die van een 3.0 zijn natrium gevuld :vertag
zuigers van een let passen in de 3.0 schijnd
misschien heb je er iets aan
9 september 2011 om 15:34 #17913907Buiten het feit dat de klepuitsparing aangepast moet worden bij gebruik van LET zuigers, zullen deze niet echt sneller zijn bij een atmospherische motor.
16 september 2011 om 14:58 #17913908als je de zuigers van een z20let pakt meen ik hoef je niks aan de zuigers aan te passen.
maar daar heb je alleen wat aan bij een turbo blokje -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.