Forumindex › Forums › Modellen › Astra › olie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2011 om 14:26 #17240935
kan het kloppen dat de astra een redelijke olie verbruiker is???
mijn g is in april nog bijgevuld en moest um gister weer bijvullen omdat lampie ging branden als ik door de bocht ging…
31 augustus 2011 om 14:36 #17913462Ligt er maar helemaal aan he…
Wie rijdt erin?
Hoe wordt erin gereden?
Wat is de staat van onderhoud?
Enz. enz. enz. enz..31 augustus 2011 om 15:48 #17913463ik rij erin
hoe er in gereden word ligt aan mijn stemming…
onderhoud moet nog gebeuren heb nog geen onderhoudsbeurt gedaan…maar mijn vorige auto heb ik net zo behandeld en die zoop nog minder olie…
31 augustus 2011 om 21:24 #17913464Olieverbruik is niet aan een periode te verbinden, alleen aan kilometers.
april t/m septemper is toch wel 5 maanden, en je kan makkelijk 10.000km weg trappen in 5 maanden.. (of 1300 in 3 dagen haha (motor inrijden)).
Willem
31 augustus 2011 om 21:35 #17913465mja ik rij denk toch zeker wel 1000 km per maand dus als ik dan na 5000 weer bij moet vullen dan vind ik dat wel vrij snel…
31 augustus 2011 om 21:41 #17913466valt opzich mee hoor…. er vanuit gaande dat het een 1.6 16V of 1.8 16V is..
willem
31 augustus 2011 om 21:45 #17913467Is niks, ik stook 1 liter weg op 1200 km met een 1.6 16v. Motor op stookolie :jerry
1 september 2011 om 01:01 #17913468ik heb een geweldige 1.6 16v XEL die rijden heerlijk en zijn zeer fel vindt ik zelf maar die lusten wel wat haha
1 september 2011 om 11:22 #17913469Ja, die van mij lust ook iets rond 1 : 1500, beetje afhankelijk van waar en wanneer ik rijd.
Heb alleen daardoor steeds een probleem met de kat, die zit na een jaartje vol en dan werktie niet goed genoeg meer voor de apk, CO is dan te hoog.
1 september 2011 om 13:51 #17913470Ik verbruik 0,5 liter olie op 10.000 kilometer
Dit lijkt mij zeer acceptabel.Ik vind jouw verbruik wel hoog trouwens………
Rik ;)
1 september 2011 om 14:02 #17913471Ik heb het ook wel getroffen met mijn X16XEL :D
Mijn C16XE blokkie zoop meer olie dan benzine… 1 liter per 750 km…. Euhhh1 september 2011 om 14:08 #17913472@wim-v6 wrote:
valt opzich mee hoor…. er vanuit gaande dat het een 1.6 16V of 1.8 16V is..
willem
1.6 16v idd
1 september 2011 om 19:19 #17913473Bekend verhaal
1 september 2011 om 21:33 #17913474ja mijn 1.8 16V begon een half jaar terug met een kwart liter olie op 1500 km .
3 weken terug een ander blok in gekomen omdat ie bijna een liter olie op 1000 km nam .
en dat alleen snelweg gebruik 1500 km per week :angel
1 september 2011 om 22:22 #17913475haha, dat komt aardig bij mijn verbruik in de buurt :jerry
2 september 2011 om 20:12 #17913476z16se, voorheen elke 2500km 1 liter na goed herin rijden zit ik nu op 1 liter op 15000km.
vijftienduizend ja:D150000 op de klok bijna, en 50000 km in bezit
2 september 2011 om 21:05 #17913477@RISL wrote:
Ja, die van mij lust ook iets rond 1 : 1500, beetje afhankelijk van waar en wanneer ik rijd.
Heb alleen daardoor steeds een probleem met de kat, die zit na een jaartje vol en dan werktie niet goed genoeg meer voor de apk, CO is dan te hoog.
ik heb geen problemen met mijn olieverbruik en de uitstoot.
Verbranden van olie haalt de Co juist naar beneden..
ik heb een metaalkat (imitatie, 160 euri), en dat is wel een probleem, die moet je gewoon Warm TRAPPEN!!!! dan is er alsnog niks aan de hand.
Willem
3 september 2011 om 04:36 #17913478Het verbranden van olie haalt de CO inderdaad naar beneden, maar omdat de kat vol komt te zitten met onverbrande olie, werkt de kat niet meer.
En daardoor is de CO alsnog te hoog. Wat wel gek is, ik heb nooit een blauwe pluim uit de uitlaat ofzo, maar ik sta vaak voor een witte garage geparkeerd en daarop zie je (na heel vaak daarvoor starten) wel een vieze zwarte vlek ontstaan.
3 september 2011 om 19:19 #17913479Kat gaat echt niet dicht zitten van een beetje olieverbruik.
als een Kat dicht zit, kom je niet meer vooruit, en haal je de 100km/u niet meer
en als dat zo was had ik hier wel met verschillende auto’s problemen moeten hebben.
heb een Coupe turbo met nu nog een olieverbruik van 1 liter op 700km, die vliegt ook zo door de APK heen.
Mijn Combo verbrand ook rustig en liter op minder dan 1000km, ook nooit problemen mee.
enig wat je moet doen is je auto regelmatig Warm STAMPEN!!!!!! en dat moet je zeker doen direct VOOR de APK…..
Auto’s gaan namelijk kapot van altijd rustig rijden, en niet van WARM lekker door karren!!
Willem
4 september 2011 om 18:08 #17913480Tja, geloof het of niet, maar ik word ieder jaar afgekeurd op CO, hang er een sloopkat onder en ik word goedgekeurd. Rijd m’n auto altijd erg warm, rijd alleen maar lange stukken en ik rijd m’n auto echt wel goed warm voor de apk, staat vaak nog na te tikken op de brug.
4 september 2011 om 21:55 #17913481Vreemd verhaal.
Mijn Lambda meet op de slechtste (3e) cilinder (spagetti spruitstuk), die dus het minst compressie heeft, en kom er al 3x fluitent door heen met mijn Imi kat van 155 euri..
Willem
5 september 2011 om 04:53 #17913482Tja, als iemand een tip heeft om het te verhelpen, dan graag? Want ieder jaar een andere sloopkat eronder lassen, begin ik ook beu te raken.
Zou het helpen als ik voor de apk overschakel naar benzine ipv LPG?5 september 2011 om 05:15 #17913483@RISL wrote:
Tja, als iemand een tip heeft om het te verhelpen, dan graag? Want ieder jaar een andere sloopkat eronder lassen, begin ik ook beu te raken.
Zou het helpen als ik voor de apk overschakel naar benzine ipv LPG?Ik zou eens voor de grap huidige co waarde meten
Bp ultimate tanken met injectorreiniger
Wynn’s engine treatment bij de olie
tank leegrijden, blazen, stampen, scheuren hoe je het ook wil noemen :D
Opnieuw co meten en resultaat vergelijkenAlle auto’s die ik heb gehad en van bekenden onderhoud heb ik zo behandeld
En allemaal begonnen ze merkbaar beter te lopen :thumb5 september 2011 om 11:16 #17913484Okay, ja, ik heb laatst al shell v-power getankt, rijdt wel prettiger. Zeker prettiger dan LPG.
Zal er dan voor de apk eens wat injectorreiniger bijkiepen en ook die olie-treatment. Weet iemand of er ook zoiets bestaat als injectorreiniger voor de LPG? Heb ze al eens ultrasoon laten reinigen, maar dan moet de halve motor uit elkaar om daar bij te komen.
5 september 2011 om 11:35 #17913485Je rijdt op LPG, dan is dat eerder je probleem bij de APK.
je moet m dan voor de APK effe GOED op Benzine heet stoken, op LPG doet de kat vrij weinig, en word ie niet heel warm..
op benzine moet de Kat echt werken, en word ie HEEETTTTT en schoon.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.