Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › geimplodeerde slang & LEH turbo…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2011 om 16:15 #17240762
Tijdens het olie controleren zag ik dat de slang die naar de radiator loopt helemaal plat was gezogen,
dit leek me niet normaal, wat kan dit zijn? zie foto;Heb ik nog een vraag;
het is hier misschien al 1000 keer besproken over de LET maar als mijn standaard LEL turbo moet worden vervangen
moet ik dan een software aanpassing laten doen als ik een LEH turbo monteer?
De Astra zit namelijk al op bijna 236pk en 340nm koppel (opc is 241pk-320nm) wat moet er in de software worden aangepast?29 augustus 2011 om 18:47 #17911332normaal gesproken gaat die slang alleen plat als je het systeem vacuum zuigt.
blijft de slang zo plat, of wordt hij ook weer dik?30 augustus 2011 om 07:33 #17911333Op het plaatje te zien is hij nou weer dik en zit er water in.
Is je peil van je koelwater wel voldoende?
30 augustus 2011 om 18:41 #17911334Als de motor koel is is hij weer zo goed als gewoon ja, het koelwater is voldoende maar zit hij wel 1 a 2 mm boven de ‘max’ lijn,
ik dacht dat dit geen kwaad kon omdat opel er wel wat marge op heeft???de motortemperatuur schommelt wel wat, als ik normaal rijd staat ie meestal op 83 graden, stationair 86 graden, als ie op zn flikker krijgt max 88 graden.
@tijgetje57; dit is een oudere foto die ik nog op mn computer had staan, puur even als aanduiding van de slang.30 augustus 2011 om 19:39 #17911335wel mega raar dan :hmmz
is de slang zacht als je erin knijpt (‘s morgens, als de auto nog niet gelopen heeft)
of bied de slang nog enige weerstand en komt weer terug in zijn orginele vorm?30 augustus 2011 om 20:32 #17911336nee, het is een stevige slang met enige weerstand.
31 augustus 2011 om 15:55 #17911337misschien al eens met Opel gebeld, of het probleem vaker voor komt?
ik heb dit nog nooit mee gemaakt, bij geen ene auto31 augustus 2011 om 17:58 #17911338de lokale garage hier wist t ook niet, de opel garage zit hier 25km vandaan dus dan moet ik daar eens in de buurt komen,
ik vindt dit altijd zo moeilijk uit te leggen over de telefoon.
hier hebben ze niet zo veel opels met z20LEx motoren in de buurt dus ik weet niet of ze het daar bij de opel wel weten.
de opel monteur daar vertelde me ooit eens dat hij nog maar 1 keer een 2 liter turbo binnen heeft gehad. :???:31 augustus 2011 om 18:52 #17911339qua motorisering maakt het niet veel uit denk ik.
waterslangen zijn grotendeels toch hetzelfde31 augustus 2011 om 19:11 #17911340Ja dat is waar ook, maar ik vondt dit wel apart dat ze daar weinig ervaring hebben met 2.0 turbo’s.
31 augustus 2011 om 19:30 #17911341blijkbaar goeie motoren waar niks aan komt :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.