Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › calibra 30l 24v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2011 om 17:48 #17240660
hoi efe vraagje een 30l 24 v inbouwen bij een opel calibra geef dat veel problemen op ? iemand al eens gedaan ? gr baboe
30 juni 2011 om 17:56 #17910296Er zijn genoeg calibra’s met een 3liter kijk bijv maar eens op youtube
30 juni 2011 om 19:45 #17910297Geeft geen problemen, ligt eraan wat jezelf kunt.
En welk blok er eerst in lag?
30 juni 2011 om 20:12 #17910298ik ben er toevallig nu mee bezig,alleen laat lk heb blok eerst reviseren,maar zover ik van iedereen hoor moet het geen problemen opleveren
30 juni 2011 om 20:37 #17910299gewoon alles van je 2.5 v6 overbouwen op je 3.0 onderblok met koppen, dan komt het helemaal goed
1 juli 2011 om 10:51 #17910300Calibrainpower hier op het forum heeft ook een 3 liter in zn Calibra hangen. Hij staat vast open voor eventuele vragen ;)
Groetjes Ram
1 juli 2011 om 13:32 #17910301er zit nu een 20 l 16 v in ecco motor auto is tog geschorst dus hep alle tijdt om er wat aan te doen ben best wel handig in sleutelen alleen weet nog niet hoe ik moet beginnen hep een paar optie,s om een omega te kopen dat lijk me het verstandigst gr baboe
1 juli 2011 om 15:33 #17910302alles is plug en play, je zal alleen berg onderdelen moeten hebben om van 16v naar 3.0 te gaan.
zoiezo een x30 blok. dus onderblok en koppen
een 2.5 donorblok. ( of een carter, complete inlaat, kabelboom, ecu, motorsteunen)
je kan e.v. op de f20 blijven rijden maar zou i.v.m stevigheid kiezen voor een f25 uit een v6. (of hem gewoon niet aftrappen, dit vind f20 niet leuk ;) )
onder de motorkap moet er t een en ander omgelegd worden. (koeltank zit ergens anders)1 juli 2011 om 19:58 #17910303oke hoe zit het met de motorsteunen ?
1 juli 2011 om 20:12 #17910304Calibra 2.5 L V6 1994 deze bedoel je tog
?2 juli 2011 om 15:24 #17910305je hebt inderdaad een blok nodig uit een calibra, de motorsteunen hiervan passen (als het goed is) rechtstreeks op het frame. enigste is dat als je met f20 gaat rijden je of een pasplaat tussen de motor en bak moet leggen of de rechter motorsteun een paar cm op moet vullen en het tussenlager van de aandrijfas moet aanpassen. dit omdat v6 een paar cm korter is dan de 2l.
ik ga over een maand of 2 mijn 3.0. v6 in mijn 4×4 calli hangen. als je dit afwacht kan ik je alle details erover vertellen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.