calibra 30l 24v

Forumindex Forums Modellen Calibra calibra 30l 24v

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240660
    baboe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 August 2007

      hoi efe vraagje een 30l 24 v inbouwen bij een opel calibra geef dat veel problemen op ? iemand al eens gedaan ? gr baboe

      #17910296
      Maurice89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2009

        Er zijn genoeg calibra’s met een 3liter kijk bijv maar eens op youtube

        #17910297
        GS2.6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 March 2011

          Geeft geen problemen, ligt eraan wat jezelf kunt.

          En welk blok er eerst in lag?

          #17910298
          bigmike
            Lid sinds:
            8 October 2010

            ik ben er toevallig nu mee bezig,alleen laat lk heb blok eerst reviseren,maar zover ik van iedereen hoor moet het geen problemen opleveren

            #17910299
            Jurgen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2007

              gewoon alles van je 2.5 v6 overbouwen op je 3.0 onderblok met koppen, dan komt het helemaal goed

              #17910300
              16VCalibra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2008

                Calibrainpower hier op het forum heeft ook een 3 liter in zn Calibra hangen. Hij staat vast open voor eventuele vragen ;)

                Groetjes Ram

                #17910301
                baboe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 August 2007

                  er zit nu een 20 l 16 v in ecco motor auto is tog geschorst dus hep alle tijdt om er wat aan te doen ben best wel handig in sleutelen alleen weet nog niet hoe ik moet beginnen hep een paar optie,s om een omega te kopen dat lijk me het verstandigst gr baboe

                  #17910302
                  drakos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 December 2010

                    alles is plug en play, je zal alleen berg onderdelen moeten hebben om van 16v naar 3.0 te gaan.

                    zoiezo een x30 blok. dus onderblok en koppen
                    een 2.5 donorblok. ( of een carter, complete inlaat, kabelboom, ecu, motorsteunen)
                    je kan e.v. op de f20 blijven rijden maar zou i.v.m stevigheid kiezen voor een f25 uit een v6. (of hem gewoon niet aftrappen, dit vind f20 niet leuk ;) )
                    onder de motorkap moet er t een en ander omgelegd worden. (koeltank zit ergens anders)

                    #17910303
                    baboe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 August 2007

                      oke hoe zit het met de motorsteunen ?

                      #17910304
                      baboe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 August 2007

                        Calibra 2.5 L V6 1994 deze bedoel je tog
                        ?

                        #17910305
                        drakos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 December 2010

                          je hebt inderdaad een blok nodig uit een calibra, de motorsteunen hiervan passen (als het goed is) rechtstreeks op het frame. enigste is dat als je met f20 gaat rijden je of een pasplaat tussen de motor en bak moet leggen of de rechter motorsteun een paar cm op moet vullen en het tussenlager van de aandrijfas moet aanpassen. dit omdat v6 een paar cm korter is dan de 2l.

                          ik ga over een maand of 2 mijn 3.0. v6 in mijn 4×4 calli hangen. als je dit afwacht kan ik je alle details erover vertellen

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.